Skocz do zawartości
PeeBee83

[Rower] Upgrade BBFa CTX 1.5

Rekomendowane odpowiedzi

PeeBee83

Witam Wszystkich serdecznie.

 

Chciałbym zrobić mały upgrade seryjnego BBFa CTX 1.5. Rower ma około roku i spisuje się świetnie ale chciałbym go bardziej dopasować do siebie.

Przede wszystkim trochę danych o sobie. Facet, 184cm wzrostu, ponad 100kg wagi (ale pracuje nad jej spadkiem).

Jeżdżę praktycznie wszędzie. Asfalt, las, szuter nieraz piasek jakiś się zaliczy po drodze.

Chciałbym ogarnąć w nim parę rzeczy, o które będę na bieżąco pytał.

Na początek zacznijmy od opon. W tej chwili ujeżdżam seryjne Schwable Tyrago w rozmiarze 28x1.6 cala i spisują się nadzwyczaj dobrze w każdych warunkach z wyjątkiem piasku. Standardowo uciekają na boki, i zakopują się. Obręcz to 622x19c wg. ETRTO.

Ze względu na konstrukcję tylnego trójkąta rama obawiam się, że opona 29 cali będzie za duża więc będę musiał pozostać przy 28 calach (chyba, że jest inna opcja).

Chciałbym coś w miarę uniwersalnego, na asfalt, las, jakiś korzeń, kamień delikatny itp. (jak Tyrago) ale szerszego, z agresywniejszym bierznikiem co ciężej przebić (Tyrago nigdy nie przebiłem).

Co byście poradzili?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
sznib
3 godziny temu, PeeBee83 napisał:

szerszego, z agresywniejszym bierznikiem

Szersza opona z agresywnym bieżnikiem lepiej się będzie sprawować w terenie, ale gorzej na asfalcie (większe opory toczenia). Coś za coś, nie ma idealnej opony dobrej na każde warunki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Galvatron

Im równiejsza i bardziej ubita nawierzchnia, tym węższa opona i bardziej delikatny bierznik.

Im bardziej terenowa opona (szeroka, z agresywnym bierznikiem), tym większy stawia opór na asfalcie.

Nie ma prawdziwych opon uniwersalnych - są tylko kompromisy. Gumy "terenowo-asfaltowe" średnio się sprawdzą i tu, i tu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PeeBee83

Wiem właśnie o tym i przeglądam różne opony.

Co byście Wy doradzili na teren mieszany z dominacją lasów i szutrów (nie jeżdżę ekstremalnie)?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d
W dniu 18.10.2020 o 09:02, PeeBee83 napisał:

Chciałbym coś w miarę uniwersalnego, na asfalt, las, jakiś korzeń, kamień delikatny itp. (jak Tyrago) ale szerszego, z agresywniejszym bierznikiem co ciężej przebić (Tyrago nigdy nie przebiłem).

Max co tu można rozważyć to IMHO WTB Nano 700x40c. Choć to oczywiście gumy stricte w teren z opcją "na asfalcie jako tako".

W dniu 18.10.2020 o 09:02, PeeBee83 napisał:

z wyjątkiem piasku. Standardowo uciekają na boki, i zakopują się.

I każda o podobnej szerokości podobnie się zachowa. A odpowiedź brzmi poćwicz technikę ;) W przełajach tnie się po piachu na gumach 33c i daje to radę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
59 minut temu, m0d napisał:

A odpowiedź brzmi poćwicz technikę ;) W przełajach tnie się po piachu na gumach 33c i daje to radę.

Chyba nie bardzo jest jak mieszać w to takie porównania, przełajowcy to raczej chłopaki oraz dziewczyny z szosy - pierniczą wygodę, kalkulują ryzyko gleby i noszenia roweru :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Też mi się kiedyś wydawało, że nawet gumy 2,1-2,3" na piach to mało, zakopywałem się, kląłem, itp. Potem im więcej jeździłem tym lepiej to szło. A potem jak się przesiadłem na 40-42c to się okazało, że trochę wprawy i na tych też się da :)

Mało kto się pyta jak coś zrobić, w większości co zmienić/kupić żeby "było lepiej". A najczęściej trzeba zacząć od siebie ;)

PS. Oczywiście będą sytuacje, które skończą się podprowadzaniem, ale jakie to ma znaczenie w praktyce dla przeciętnego Kowalskiego?

Edytowane przez m0d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PeeBee83

Chyba źle mnie zrozumieliście :D...

Na 40-622 Tyrago daje radę jeździć w piachu. Technicznie też sobie radę daje ale chciałbym po prostu coś szerszego.

Nie rozwijam nie wiem jakich prędkości na asfalcie ani nie jeżdżę po nie wiem jakim grząskim terenie.

Szukam coś w miarę uniwersalnego patrząc może bardziej w stronę lasy, szuter itp.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Sam podniosłeś kwestię piasku :) Do tego dodałeś, że poza tym jest ok.

Jeśli jednak i na piasku jest w sumie ok, to po prostu świerzbi Cię portfel i tyle. Nie ma sensu tu niczego zmieniać, sztuka dla sztuki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

@m0d Ależ oczywiście, że to prawda - da się, ja nawet nie mam 42c tylko 33c bo większe mi nie wlezą.

Ale po co niby jest w CX ograniczenie do 33c? Nie trudno wyobrazić sobie trasę CX na której ktoś na 42c czy szerszej mówi całej reszcie - pa pa.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PeeBee83

Wszystko ok ale jezdzi mi się w takim terenie lepiej na szerszej i agresywniejszej gumie.

Gdybym tego nie doświadczył to bym raczej tego tematu nie zakładał ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×