PeeBee83 Napisano 18 Października 2020 Udostępnij Napisano 18 Października 2020 Witam Wszystkich serdecznie. Chciałbym zrobić mały upgrade seryjnego BBFa CTX 1.5. Rower ma około roku i spisuje się świetnie ale chciałbym go bardziej dopasować do siebie. Przede wszystkim trochę danych o sobie. Facet, 184cm wzrostu, ponad 100kg wagi (ale pracuje nad jej spadkiem). Jeżdżę praktycznie wszędzie. Asfalt, las, szuter nieraz piasek jakiś się zaliczy po drodze. Chciałbym ogarnąć w nim parę rzeczy, o które będę na bieżąco pytał. Na początek zacznijmy od opon. W tej chwili ujeżdżam seryjne Schwable Tyrago w rozmiarze 28x1.6 cala i spisują się nadzwyczaj dobrze w każdych warunkach z wyjątkiem piasku. Standardowo uciekają na boki, i zakopują się. Obręcz to 622x19c wg. ETRTO. Ze względu na konstrukcję tylnego trójkąta rama obawiam się, że opona 29 cali będzie za duża więc będę musiał pozostać przy 28 calach (chyba, że jest inna opcja). Chciałbym coś w miarę uniwersalnego, na asfalt, las, jakiś korzeń, kamień delikatny itp. (jak Tyrago) ale szerszego, z agresywniejszym bierznikiem co ciężej przebić (Tyrago nigdy nie przebiłem). Co byście poradzili? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 18 Października 2020 Mod Team Udostępnij Napisano 18 Października 2020 3 godziny temu, PeeBee83 napisał: szerszego, z agresywniejszym bierznikiem Szersza opona z agresywnym bieżnikiem lepiej się będzie sprawować w terenie, ale gorzej na asfalcie (większe opory toczenia). Coś za coś, nie ma idealnej opony dobrej na każde warunki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Galvatron Napisano 18 Października 2020 Udostępnij Napisano 18 Października 2020 Im równiejsza i bardziej ubita nawierzchnia, tym węższa opona i bardziej delikatny bierznik. Im bardziej terenowa opona (szeroka, z agresywnym bierznikiem), tym większy stawia opór na asfalcie. Nie ma prawdziwych opon uniwersalnych - są tylko kompromisy. Gumy "terenowo-asfaltowe" średnio się sprawdzą i tu, i tu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeeBee83 Napisano 19 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Października 2020 Wiem właśnie o tym i przeglądam różne opony. Co byście Wy doradzili na teren mieszany z dominacją lasów i szutrów (nie jeżdżę ekstremalnie)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 22 Października 2020 Udostępnij Napisano 22 Października 2020 W dniu 18.10.2020 o 09:02, PeeBee83 napisał: Chciałbym coś w miarę uniwersalnego, na asfalt, las, jakiś korzeń, kamień delikatny itp. (jak Tyrago) ale szerszego, z agresywniejszym bierznikiem co ciężej przebić (Tyrago nigdy nie przebiłem). Max co tu można rozważyć to IMHO WTB Nano 700x40c. Choć to oczywiście gumy stricte w teren z opcją "na asfalcie jako tako". W dniu 18.10.2020 o 09:02, PeeBee83 napisał: z wyjątkiem piasku. Standardowo uciekają na boki, i zakopują się. I każda o podobnej szerokości podobnie się zachowa. A odpowiedź brzmi poćwicz technikę ;) W przełajach tnie się po piachu na gumach 33c i daje to radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 22 Października 2020 Udostępnij Napisano 22 Października 2020 59 minut temu, m0d napisał: A odpowiedź brzmi poćwicz technikę W przełajach tnie się po piachu na gumach 33c i daje to radę. Chyba nie bardzo jest jak mieszać w to takie porównania, przełajowcy to raczej chłopaki oraz dziewczyny z szosy - pierniczą wygodę, kalkulują ryzyko gleby i noszenia roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 22 Października 2020 Udostępnij Napisano 22 Października 2020 Też mi się kiedyś wydawało, że nawet gumy 2,1-2,3" na piach to mało, zakopywałem się, kląłem, itp. Potem im więcej jeździłem tym lepiej to szło. A potem jak się przesiadłem na 40-42c to się okazało, że trochę wprawy i na tych też się da Mało kto się pyta jak coś zrobić, w większości co zmienić/kupić żeby "było lepiej". A najczęściej trzeba zacząć od siebie PS. Oczywiście będą sytuacje, które skończą się podprowadzaniem, ale jakie to ma znaczenie w praktyce dla przeciętnego Kowalskiego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeeBee83 Napisano 23 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 23 Października 2020 Chyba źle mnie zrozumieliście ... Na 40-622 Tyrago daje radę jeździć w piachu. Technicznie też sobie radę daje ale chciałbym po prostu coś szerszego. Nie rozwijam nie wiem jakich prędkości na asfalcie ani nie jeżdżę po nie wiem jakim grząskim terenie. Szukam coś w miarę uniwersalnego patrząc może bardziej w stronę lasy, szuter itp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
m0d Napisano 23 Października 2020 Udostępnij Napisano 23 Października 2020 Sam podniosłeś kwestię piasku :) Do tego dodałeś, że poza tym jest ok. Jeśli jednak i na piasku jest w sumie ok, to po prostu świerzbi Cię portfel i tyle. Nie ma sensu tu niczego zmieniać, sztuka dla sztuki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abdesign Napisano 23 Października 2020 Udostępnij Napisano 23 Października 2020 @m0d Ależ oczywiście, że to prawda - da się, ja nawet nie mam 42c tylko 33c bo większe mi nie wlezą. Ale po co niby jest w CX ograniczenie do 33c? Nie trudno wyobrazić sobie trasę CX na której ktoś na 42c czy szerszej mówi całej reszcie - pa pa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeeBee83 Napisano 24 Października 2020 Autor Udostępnij Napisano 24 Października 2020 Wszystko ok ale jezdzi mi się w takim terenie lepiej na szerszej i agresywniejszej gumie. Gdybym tego nie doświadczył to bym raczej tego tematu nie zakładał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.