Skocz do zawartości

[Napęd z piasty planetarnej] Zmiana napędu


morfeusz1805

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Właśnie po lekko ponad jednym sezonie niezbyt intensywnej jazdy po mieście padła mi kaseta Alivio z łańcuchem Connex (podstawowy model). Łańcuch przeskakuje na kasecie, założyłem nowy i podobnie. Dziwne jest to, że zawsze kaseta była wymieniana o wiele rzadziej niż łańcuch. W tym wypadku jednak obie części padły jednocześnie i nieważne że cały napęd był założony nowy. Tak wiem, że powinno się  jeździć na przynajmniej 2 łańcuchach na przemian. Ale wcześniej też tak jeździłem i takich cyrków nie miałem. Miarka się przebrała i czas na zmianę mego starego ATX 860 3x9 na rower z napędem idiotodpornym, prostym, jak wół roboczy.  Dosyć mam pucowania każdych  zakamarków, ciągłej wymiany napędu, ustawiania itd.  

Muszę jednak poskładać wszystkie wiadomości o przerzutkach planetarnych, może coś się zmieniło od czasu starych tematów z tym związanym. 

Interesuje mnie Alfine 8, Nexus 7,8 i głównie jazda po mieście, czasami jakieś w miarę płaskie bezdroża. 

1. W skrócie, czym się różni  Nexus 7 od 8 oprócz przełożeń? 

2. Czym się różni Nexus 7,8 od Alfine 8? 

3. Rozumiem że tylko Alfine 11 jest zanurzony w oleju, 8 z tej serii jest tak samo smarowana jak w Nexusach? 

4. Z tego co wyczytałem, w każdym z modeli można teraz założyć tarcze? 

5. Czy można w/w modele zmodernizować np. założyć dodatkowe uszczelki,  przykładowo w Alfine 8 zanurzyć w oleju itp? 

6. Jaka najlepsza rama do takiego napędu aby obyło się bez napinacza czy innych dodatkowym dupereli? Hak poziomy z naciągaczem czy mimośrody w suporcie? A może jeszcze jest coś innego? Czytałem jeszcze o drucie...

7. Jakie łańcuchy idą do w/wy napędów? Raz jest mówione że 9rz, innym razem że od 6-9rz. Z tego co wiem, w jakiejś piaście (nie pamiętam ale chyba było mowa o alfine 8), że szerszego łańcucha niż 9rz. się nie założy. 

8. Nie ma przeciwwskazań co do ramy, rozstawu widełek, itp.? Można później korygować piastę podkładkami itd? Na co zwrócić uwagę przy zakupie np. samej ramy? Pomijam już fakt o poziomych otworach w hakach. 

9. Czy każda korba jednorzędowa będzie pasowała do takiego napędu? Musze koniecznie kupować dedykowane?  Czy muszą być specjale blaty do takiej korby, są zamienniki a może blaty do np. napędu 8, 9rz czy innego? 

10. Czy serwis w/w modeli jest podobny, bo z tego co wiem z Alfine 11 już tak prosto nie jest? 

Byłem ostatnio w serwisie rowerowym skrócić łańcuch, pytałem się o przerzutki planetarne i powiedziano mi, że tylko nexusy, bo są wytrzymałe, prostsze, łatwiejsze w serwisie (można w domu serwisować), nie potrzebne są klucze dynamometryczne, olej wtryskiwany jest pod ciśnieniem w 11 czego bez odpowiedniego zaplecza tego nie zrobisz. Po jego wypowiedzi odrzuciłem od razu Alfine.  Ale po zapoznaniu się z modelami, myślę że mówił o Alfine11, może w 8 tej serii serwis taki straszny nie jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Ilością przełożeń, zakresem przełożeń ;)
2. Alfine8 to prawie to samo co Nexus8, głowy nie dam czy nie to samo co Nexus w wersji premium.
3. Tak.
4. Zależy co rozumiesz przez model. W każdej grupie (7, 8, Alfine) powinien być model z mocowaniem pod tarczę.
5. Grzebiąc samemu pewnie tak, gotowych zestawów raczej nie ma.
6. IMO poziome haki z naciągaczem o ile chcesz wymieniać ramę. Ja jeżdżę na zwykłej z napinaczem 1 kółkowym. Brak napinacza jest przydatny jeżeli chcesz założyć pełną osłonę łańcucha.
7. Jeździłem na 7 i 8. Jeżeli nie ma jakichś dziwnych osłon zębatek, to szerszy łańcuch powinien wejść, zwłaszcza że do Alfine chyba nie ma innego typu zębatek niż do Nexusa.
8. Lepiej dobrać. Moja 8 weszła bez problemu w standardową ramę crossową. Nie wiem jaki ma rozstaw haków, 135mm?
9. Może być dowolna korba byle zębatka polubiła się z łańcuchem, a oś suportu miała odpowiednią długość (zgranie linii łańcucha, żeby nie szedł skosem, ja tak załatwiłem zębatki w 3000km).
10. Nie wiem, ja się w to nie bawię, raz że nie mam odpowiednich kluczy, dwa nie chce mi się w to bawić. Z tego co wiem, to 11 ludzie sami robią podstawowy serwis.

Inne uwagi tradycyjny napęd vs przekładnia planetarna:
- biegi w piaście są mniej sprawne, dodatkowo np. w 8 4 niższe biegi idą przez dodatkowy reduktor, który zwiększa opór i zmniejsza płynność kręcenia (być może premium/Alfine lepiej działają)
- przy silnym depnięciu piasta potrafi popuścić, przeskoczyć
- konieczność odczepiania linki przy zdejmowaniu koła jest uciążliwe, przy poziomych hakach z naciągaczem to kolejny element przeszkadzający, polecam pancerne opony
+ szybciej i przyjemniej zmienia się biegi, można na postoju
+ dosyć trwałe rozwiązanie (obecnie mam nabite ponad 29,5k km, 4 zestaw zębatek i łańcuchów)

Odnośnie czyszczenia, to u mnie brud lubi się zbierać między tylną zębatką, a piastą. Bez wyjęcia koła i zdjęcia zębatki ciężko tam się dostać. Jak jesteś pedantem, to może być problem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, SoloTM napisał:

Jeździsz na 1 koronce z tylu, że tak szybko zajezdzasz kasetę? Ile km zrobiłeś od wymiany kasety i łańcucha?

Wymieniłem w ubiegłym roku, jeżdżę też zimą, choć w tym roku mniej jestem na rowerze. Tygodniowo częściej 50, czasami 70, rzadziej 100 km. Nie mam licznika (urwał mi się kabelek i tak leży). Bardzo się zdziwiłem że kaseta do wymiany. Myślę że jakość podobna do aluminium. 

Przeskakuje 6 i 7 koronka, które często używam. Wrzucę wyżej to jest ok. Więc żadnego wyczynowego jeżdżenia i robienie tysiące km. Wieczorem wrzucę zdjęcia. 

Ad. 1. Więc konstrukcja taka sama, różnica tylko w ilości  przełożeń?

Ad.2. Prawie to samo robi czasami dużą różnicę. Ciężko znaleźć w internecie tę różnicę. Z tego co udało mi się znaleźć,  to niby w Alfine 8 jest chyba lepsze uszczelnienie i mniejsze opory. Czym te premium się charakteryzuje?

Ad. 4. W  Nexusie 7 i 8 (nie sprawdzałem 3)  także. 

Ad.6. Chodzi mi o to, aby było jak najprościej, mniej wystających dodatków a napinacz z wyglądu  to prawie jak przerzutka. Więc naciągacz w haku poziomym lepszy niż mimośród w suporcie? 

Ad.7.  Widziałem  że w piaście obok i wokół zębatki jest taki jakiś ogranicznik który może powodować że grubszy łańcuch już nie wejdzie (będzie szorować), stąd moje pytanie. 

Ad.8. Więc patrzeć ramy o jakim rozstawie dokładnie? Z tego co wiem piasty są trochę węższe. 

Ad. 9. A jak sprawdzić linię łańcucha korby i zębatki przez zakupem korby?

Ad. 10. Na zdjęciach rozebranej piasty czy filmach Alfine 8 wygląda  podobnie do Naxusa.

18 godzin temu, zekker napisał:

polecam pancerne opony

Dlaczego? Dlatego  że piasta ma większą wagę i obciąża koło? Sam ważę niecałe 75kg więc tragedii nie. Ale poruszam się na Marathonach Green czy jakoś tak.  

O tych wszystkich minusach i plusach wiem. Ale priorytetem w tym momencie jest idiotodporność, "bezobsługowość", tańsza eksploatacja. Myślę że przeboleję już  te opory, choć czytałem  że w Alfine 8 są mniejsze. 

18 godzin temu, zekker napisał:

Odnośnie czyszczenia, to u mnie brud lubi się zbierać między tylną zębatką, a piastą. Bez wyjęcia koła i zdjęcia zębatki ciężko tam się dostać. Jak jesteś pedantem, to może być problem ;)

Nie jestem pedantem, ale myślę że nie jest bardziej denerwujące niż wyczyszczenie przednich 3 blatów w systemie 3x9. ;)

W takim razie jednak Alfine 8, bo wytrzymałość, względnie tania eksploatacja, bardziej dopracowana niż Nexus 7,8, serwis nie uszczupla portfela jak w Alfine 11. Jeżeli Alfine 8 jest lepsza wersją Nexusa 8, to coś dla mnie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Stawiam, że technologicznie prawie to samo. Czyli sposób sterowania i wykonania przekładni taki sam, różnice w poskładaniu, żeby uzyskać daną liczbę biegów.
2. Lepszym uszczelnieniem i mniejszymi oporami ;)
4. C tego co na szybko przejrzałem zarówno w 7 i 8 są modele z mocowaniem pod hamulec tarczowy. Trzeba po prostu zwrócić uwagę przy zakupie (np. ja mam 8 pod hamulec rolkowy).
6. Są różne napinacze, ten shimanowski to faktycznie prawie jak przerzutka wygląda. Ja mam prostszy, tylko z jednym kółkiem (tak to u mnie wygląda). Przy mimośrodzie mam obawy czy będzie się dało łatwo ściągać i zakładać koło. Przy poziomych hakach (do przodu) po odkręceniu koła łańcuch się luzuje i będzie go łatwo zdjąć. Być może będzie więcej zabawy z naciągaczami.
U mnie przy napinaczu obsługa jest praktycznie taka sama jak przy przerzutce, mogę spokojnie poluzować i zrzucić łańcuch z korby, żeby swobodnie zdjąć koło.
7. No w Alfine dają takie osłony. U siebie nie mam, więc mogę założyć co zębatki przyjmą.
8. Ciężko mi powiedzieć, nie wyznaje się w tych rozmiarach.
9. Też nie jestem lotny w tych sprawach. U siebie załatwiłem to w serwisie "wymieńcie mi suport, tak żeby łańcuch szedł prosto".

Opony pancerne, żeby zminimalizować ryzyko przebicia, bo zdejmowanie koła jest bardziej upierdliwe niż przy standardowym napędzie. U siebie muszę odczepić linkę piasty i hamulca, odkręcić ramię hamulca od ramy i dopiero brać się za odkręcanie i zdejmowanie koła. A potem znowu wszystko poprzykręcać i zaczepić.
Jeżeli zdecydujesz się na poziome haki i naciągacze, to też będzie trochę więcej zabawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam już od kilku dni i mam mętlik w głowie. Czasami informację są tak sprzeczne że człowiek znowu wraca do punktu wyjścia. Ostatnio rozmawiałem z serwisantami w Polsce, to nikt nie był w stanie powiedzieć o rzeczywistych różnicach a znajomość tego tematu u serwisantów jest prawie jak na poziomie broszury Shimano w internecie albo gorzej. Często nie wiedzieli że istnieje Alfine 8, bo jak Alfine to przecież tylko kąpiel olejowa jak to jest w 11. Argumenty że pewnie Alfine lepszy, bo wyższa klasa. I takie to były rozmowy....

Mam jeszcze parę pytań. 

 

1. Myślałem do wczoraj że nie ma już podziału Nexusa na standard i premium. Okazało że jednak dalej chyba tak jest. Nawet w obecnych rowerach Stevens są oznaczenia Nexus standard i premium. Z opisu na stronie Shimano wynika że modele SG-C6000, SG-C6001 to standard (wydajność standard, więc łożyska ślizgowe i pewnie inne różnice), SG-C6011, SG-C6060, SG-C6061, to wydajność wyższa i łożyska igiełkowe i inne ulepszenia? Nie mylę się?  Czy chodzi tylko o łożyska?  
 
2. Czy do najnowszego Alfine 8 można włożyć hamulec rolkowy, czy jednak tylko do Nexusa? Czy budowa Alfine na to pozwala po małej korekcie? Jakaś zmiana zębatki itp. 
 
3. Czy w najnowszych modelach Nexusa 8 (SG-C6011, SG-C6060, SG-C6061nadal w gripach jest odwrotna zmiana przełożeń?  
 
4. Z tego co wyczytałem i np. z  tego wątku wynika że do Nexusa można włożyć manetkę z Alfine 8 i będzie tak samo pracowała jak a Alfine. Czy dotyczy to także tych piast: SG-C6011, SG-C6060, SG-C6061? 
 
 
5. Czy mogę włożyć tylną zębatkę do piasty Alfine 8 z Nexusa 8 czy inne 7-8rz.? Chciałbym jeździć na łańcuchu 7 lub 8rz. a z tego co wiem, do  Alfine 8 wchodzi tylko łańcuch 9rz. 
 
6.  Czy do Nexusa są tylko dedykowane zębatki tylne? Mogę włożyć z innej serii, innych producentów itp? 
 
7. Jak wygląda sytuacja z zamiennymi korbami jednorzędowymi z wymiennymi blatami i linią łańcucha oraz do nich suportami? Interesują mnie na H2, najlepiej 175 mm. Czy linie łańcucha można ustawić podkładkami, nie będzie to niesymetryczne itp? Można później wymieniać na blaty np. Narrow Wide? Łańcuch to oczywiście grubszy 7-8 rz.
 
8. Czy linia łańcucha dla Alfine 8 (SG-S7000-8) jest 46.8 mm a dla nowszego Nexusa 8  (SG-C6011, SG-C6060,) 47.7 mm tak jak to jest np. dla SG-C6010- 8V, SG-C6000- 8V ?
 
9. Czy Nexus SG-C6061 jest tylko do elektroniki, czy zwykła manetka też będzie normalnie działać? 
 
10. Przy wyborze ramy do w/w  piast na co szczególnie zwrócić uwagę? Zalecane koła 28" i rozstaw widełek 135mm, 142 mm  lub boost odpada? Nie ma różnicy czy rama na szosę, MTB aby np. pedały nie zaczepiały o ramę?  Chciałbym coś crossowego,  podobnego jak np.  rower Cross Inzai, BMC Alpenchallenge, Unibike Freeway, Canyon Commuter itp. 
 
Przepraszam że tak długo, ale było trochę pytań.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy będę potrafił, bo ostatnio nie przyglądałem się co nowego robili.

1. Z łożyskami ślizgowymi nie spotkałem się, wątpię, żeby dały radę w piastach (może na poszczególnych zębatkach przekładni są takie?). Różnice można spróbować wyszukać po numerach części zapasowych i z tego co widzę części mają inny numer: https://si.shimano.com/pdfs/sm/SM-IHG-INTER8_ENG.pdf

2. Raczej nie. Raczej nie będzie to mała korekta, a ingerencja w korpus piasty. Jest jeszcze kwestia przykręcenia hamulca do piasty, nie wiem czy oś na to pozwoli.

3. Nie wiem. Przypuszczam, że by coś napisali tak jak przy Alfine.

4. Jak nic nie pogrzebali w uciągu linki, to powinno działać. Może tylko wskazywać odwrotnie numer biegu.

5, 6, Myślę, że w obrębie jednego producenta, system mocowania zębatek powinien być ten sam. Tutaj piszą, że są zamienne: https://www.sheldonbrown.com/nexus-mech.html

7, 8, Ciężko mi cokolwiek powiedzieć o doborze i regulacji.
Nie wiem czy jest sens pchania się w łożyska zewnętrzne, zwłaszcza do jazdy po mieście. Mam wkład i korbę na kwadrat i trzymają mi już 26k i 29,5k (zębatka zmieniana) odpowiednio, jeżdżone cały rok. Zewnętrzne w drugim rowerze, to jakoś tak średnio co 4k zaczynały już szwankować.
Nie wiem czy jest sens zębatek NW. Obecnie mam wsadzoną stalową 42 pod napędy jednorzędowe i nie pamiętam, żeby był problem ze spadającym łańcuchem (miałem z tyłu po zmianie kółka napinacza ale dotarło się).

9. Nie wydaje się, żeby była dedykowana do systemu di2.

10. Raczej tylko 135mm i podobne. Sztywne osie odpadają na pewno.
Co do pedałów, to w sumie nie wiem. Obecnie w ramie crossowej mam sporo zapasu od ramy. W planach przekładka do MTB ale nie wiem kiedy się zbiorę i ruszę sprawę, wiec nie wiem jak to wyjdzie przy szerszych widełkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, zekker napisał:

Nie wiem czy jest sens pchania się w łożyska zewnętrzne, zwłaszcza do jazdy po mieście.

Dlatego że HII jest sztywniejszy, lżejszy? Dlaczego bardziej polecasz  kwadrat do jazdy po mieście? 

13 godzin temu, zekker napisał:

Nie wiem czy jest sens zębatek NW.

Nie są dobre? Pytam się, bo nigdy nie używałem. 

13 godzin temu, zekker napisał:

Obecnie mam wsadzoną stalową 42 pod napędy jednorzędowe i nie pamiętam, żeby był problem ze spadającym łańcuchem (miałem z tyłu po zmianie kółka napinacza ale dotarło się).

Włożyłeś taką,  jak w ostrym kole? Później idzie łańcuch 7 i 8 rz.? 

 

W tym wątku niejaki "Brucey" próbuje objaśnić różnice między A8 i N8:

https://yacf.co.uk/forum/index.php?topic=102949.0

W tym ciekawy problem zostaje rozwiązany. Różnokolorowe podkładki do do haków z pionowym wycięciem i poziomym:

https://www.pedal.com.br/forum/minha-experiencia-com-o-cubo-shimano-nexus-8v_topic96991.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czuję tej sztywności. Wagę w mieszczuchu mam z lekka gdzieś, bo przy łącznej wadze roweru w okolicach 18kg, 100g w tą czy tamtą nie robi.
Niekoniecznie kwadrat, jakikolwiek wkład suportu z dobrymi uszczelnieniami. Po prostu jest to trwalsze rozwiązanie.

Pierwszy zestaw zewnętrznych łożysk zaczął o sobie dawać znać po około 3k, wymieniłem po 5,5k. Kolejny poszedł do wymiany w niecałe 4k. Trzeci ma teraz przekroczone 10k tylko dlatego, że przestałem się przejmować stukaniem z niego. Kilka razy musiałem trochę oleju mu dać bo zaczął się zacierać. W mieszczuchu tak jak pisałem ma zrobione 29k.

10 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Nie są dobre? Pytam się, bo nigdy nie używałem.

Nie są potrzebne. Jeżeli kupisz w tej samej cenie co zwykłą, to ok ale dopłacać nie ma sensu.

10 godzin temu, morfeusz1805 napisał:

Włożyłeś taką,  jak w ostrym kole? Później idzie łańcuch 7 i 8 rz.?

Nie mam pojęcia czy ma jakikolwiek związek z ostrym kołem. Chciałem stalową pod jednorzędowe napędy, mieli taką (z demontażu chyba, może lekko używaną) to wziąłem. Jest symetryczna, więc po zajechaniu tylnej zębatki wystarczyło odwrotnie zamontować i zmienić tylko tylną i łańcuch.
Tak, potem daję niklowany łańcuch, ostatnio 8rz (KMC X8.93, jako drugi jakiś accent ale imo gorszy) ale w poprzednich zestawach były też 7rz i 1rz. Jak na razie obecna kombinacja wydaje się najtrwalsza ale przez pewien czas jeździłem na 2 łańcuchy, dopóki się nie zagapiłem i poprzedni nie chciał już współpracować poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, MaxCava napisał:

Kaseta z łańcuchem to ok. 100 zł

Myślę że to nie te czasy aby w takiej cenie był wymieniany napęd o którym mówisz.

Dlaczego? Mniej czyszczenia a jak już to np.  nie grzebanie się w korbie 3rz. czy czyszczenie kółeczek w przerzutce, ustawiania ( ustawianie klocków w v - brake w Avidach, to tylko dla cierpliwych, nie dla mnie),  czy ciągłe ustawianie przerzutek (xt). Po zimie napęd wygląda jakby kilka kolejnych  lat przybyło. A najgorzej  z tego wszystkiego denerwują mnie producenci jak np. Shimano, którzy robią sprzęt  z roku na rok gorszej jakości a coraz bardziej droższy, aby tylko sobie kasy nabijać. Do np. 8 rz. nie ma lepszych podzespołów, zostają tylko śmiecie, promują tylko to, co najdroższe i najmniej trwałe, czyli 11 i 12rz. Ok, nie ma nic przeciw, jest dużo ludzi którzy korzystają z  tego, ale nie wszyscy potrzebują tryliony koronek. Wszyscy moich znajomych którzy więcej jeżdżą na rowerach to samo mówią. Często nie opłaca się wymieniać napędu, lepiej kupić już rower. Kupujesz stalową kasetę a ona jest zrobiona z gorszego gooowna niż aluminium. I ja mówię o jeździe nie typowo sportowej a dla przyjemności, spokojniejszej. Ja chce jeździć a nie siedzieć ciągle i coś tam zawsze  poprawiać i kupować. Pewnie kiedyś skończy się na ostrym kole tak myślę ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, morfeusz1805 napisał:

Myślę że to nie te czasy aby w takiej cenie był wymieniany napęd o którym mówisz.

Że co ? Ja nawiązuje do zdziwienia, że po wymianie łańcucha przeskakuje nadal i trzeba wymienić kasete. To koszt za HG400 i kmcx9 ok. 100 zł i przy spokojnej jeździe 4k km zrobi ( tak sądze ), a przy 2x łańcuch i wymiany co 600 km ( czyli 1,5-2 tygodnie ) śmiem twierdzić, że objedzie się więcej ( aktualnie mam na takiej kombinacji przejechane ponad 3k km i łańcuch jest praktycznie niezauważalnie wyciągnięty ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, morfeusz1805 napisał:

...Shimano, którzy robią sprzęt  z roku na rok gorszej jakości a coraz bardziej droższy, aby tylko sobie kasy nabijać. Do np. 8 rz. nie ma lepszych podzespołów, zostają tylko śmiecie, promują tylko to, co najdroższe i najmniej trwałe, czyli 11 i 12rz. Ok, nie ma nic przeciw, jest dużo ludzi którzy korzystają z  tego, ale nie wszyscy potrzebują tryliony koronek. Wszyscy moich znajomych którzy więcej jeżdżą na rowerach to samo mówią. Często nie opłaca się wymieniać napędu, lepiej kupić już rower. Kupujesz stalową kasetę a ona jest zrobiona z gorszego gooowna niż aluminium...

 

Bla bla bla. Przesiadłem się w 2018 roku z 3x8 na 1x11 XT. Bałem się takich januszowych opinii bo kręcę dużo i myślałem, że zbankrutuję bo to 'jedynnajedynaście takie pieruńsko drogie'. Przejeżdżam tyle samo km na nowym napędzie co na starym, łańcuchy zamiast 50 kosztują zawrotne 65pln (KMC X8 vs KMC X11), a kasety nie trzeba kupować całej, tylko w moim przypadku zmieniłem pięć najmniejszych koronek, które oryginalne kosztowały niecałe 90pln. Różnica w eksploatacji jest praktycznie znikoma pod względem kosztów, natomiast pod względem wygody, prostoty, łatwości serwisu, czyszczenia - jest bajka i różnica w cenie dla mnie się niweluje. Na kasecie XT M8000 i łańcuchach kmc x11 zrobiłem prawie 12000km. W lecie tego roku reanimacja kasety za stówę + 4 nowe łańcuchy i myślę, że objadę na tym kolejne kilkanaście tysięcy. A nogę to ja mam, wierz mi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ile przy tym babrania się z czyszczeniem i dopieszczaniem?

Nie dbam o napęd, a mimo to wytrzymuje 8-9k.
Kosztowo może różnie wyjść, zależy co się trafi. W 2013 zębatki i łańcuch koło stówy. W 2017 (wiosna) podobnie, bo przepłacone nieco za łańcuch ale przednia zębatka za grosze (20zł). W 2018 (końcówka) trochę więcej, bo mimo braku zmiany przedniej (symetryczna, wystarczyło obrócić), wziąłem dwa łańcuchy.

Po taniości za tylną zębatkę i łańcuch, pewnie da radę zmieścić się w 40zł ale ja wolę brać droższe, niklowane łańcuchy.

W dniu 3.10.2020 o 13:00, cervandes napisał:

Do zastosowań cięższych, bo lubię zapierniczać - o jakiej piaście ewentualnie myśleć? Jaka bywa stosowana w sporcie?

Nexusy odpadają w przedbiegach, bo przy ostrym depnięciu potrafią przeskoczyć. Alfine ma podobną budowę, więc może być ten sam problem.
Rohloff był już wspomniany.
Pinion powinien dać radę ale wymaga odpowiedniej ramy.
Może Enviolo (NuVinci) w wersji sportowej, choć kiedyś czytałem sprzeczne opinie, że jednak potrafi popuścić. Jeżeli dobrze widzę, to ma opcję na sztywną oś: https://www.enviolo.com/en/groupsets/######ve

PS. sry. za ### w linku ale forum ocenzurowało nazwę piasty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...