Skocz do zawartości

[Napęd] 3x10 krzyżowanie łańcucha na środkowej tarczy


gokart

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam. Kupiłem nowego Wheelera CROSS 6.6. Jestem bardzo zadowolony z roweru ale mam pytanie

Jak wygląda kwestia krzyżowania łańcucha na takim zestawie jak poniżej. Przy młynku i dużym blacie nie używam skrajnych czterech koronek bo jest to nieuzasadnione. Najbardziej pytanie kieruje do środkowej tarczy 36 zębowej. Czy  w tym przypadku można bez obaw używać całego przekroju kasety ? Czy jednak jeżdżąc na skrajnych największych czy najmniejszych koronkach kasety niszczymy napęd ? 

 

SHIMANO SLX FC-M670, 48-36-26 TEETH

SHIMANO CN-HG54

SHIMANO CS-HG50, 11-36 TEETH, 10-SPEED

  • Mod Team
Napisano

W idealnych warunkach, to trzeba by zmieniać od lewej do prawej, albo na odwrót - z tyłu i z przodu jednocześnie, ale dobrze wiemy, że to nierealne i jeździmy jak nam pasuje :icon_cool:
Poza tym, środkowa jest w takim położeniu, że na skrajnych pozycjach łańcucha na kasecie są mniejsze przekosy niż na małej i dużej.

Napisano

Wygląda to mniej więcej tak, że gro osób, na przestrzeni czasu, rozbiera korby zdejmując trzy blaty i montuje narrow wide i robi się 1 x XX, który jest wypadkową środkowego blatu w korbie.

IMG_20200307_215114017.thumb.jpg.afa8fbd7415f89acda09ce7a8f244ee6.jpg


Pozdrow'er

Napisano

Jeszcze zauważyłem dziwną a może normalną przypadłość. Mianowicie przód środkowa tarcza tył największa zębatka, kręcąc do tyłu zdarzy się, że łańcuch spadnie o dwie zębatki po czym jak zacznę kręcić do przodu normalnie wskakuje na największą. Jeśli przód mam młynek tył największa koronka problem nie występuje 

Duży przekos powodem ? Czy drążyć temat.

Napisano

Jeśli przy przekoszeniu nie trze o inny blat z przodu to nie ma czym się przejmować.

Kiedyś za taki przekos "stare wygi" chciały mi tętnice przegryzać, później weszły napędy 2x X to już trochę mniej warczeli, a jak standardem zrobiły się napędy 1x XX to Ci sami ludzie mówią, że przekosy są fajne no i tak musi być :P It's MAGIC ! 

Napisano

Upraszczasz... bo po pierwsze całkowicie to problem przekosów nie zniknął - dalej skrajne zębatki i łańcuch cierpią bardziej niż te na środku na tym że są obsługiwane w przekosie, a że nie szura o klatkę wodzika? No nie szura bo nie ma p. przerzutki..  i nie bierzesz pod uwagę tego jak zachowuje się b. sztywny bocznie łańcuch 8s a jak np. 11s czy 12s...

Po prostu przekos stał się bardziej akceptowalny na nowych łańcuchach a nie że jego negatywne skutki znikły w 100%

Napisano
W dniu 1.08.2020 o 12:17, abdesign napisał:

Upraszczasz... bo po pierwsze całkowicie to problem przekosów nie zniknął - dalej skrajne zębatki i łańcuch cierpią bardziej niż te na środku na tym że są obsługiwane w przekosie, a że nie szura o klatkę wodzika? No nie szura bo nie ma p. przerzutki..  i nie bierzesz pod uwagę tego jak zachowuje się b. sztywny bocznie łańcuch 8s a jak np. 11s czy 12s...

Po prostu przekos stał się bardziej akceptowalny na nowych łańcuchach a nie że jego negatywne skutki znikły w 100%

Ale przecież ja absolutnie nie napisałem, że problem znikł, a wręcz napisałem, że cały czas jest, tylko ze trendy zmieniły światopogląd niektórych.
A do tego jestem akurat taki, że nie podchodzę do tematu tak, że napęd ma mi żyć przez milion kilometrów. Mi ma się wygodnie jeździć, a jak się napęd rozwali to kupi się nowy. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...