Skocz do zawartości

[Piasty, serwis] Jak serwisować piasty na łożyskach maszynowych


JWO

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie o serwis piast na łozyskach maszynowych. Jak często i w jaki sposób należy je serwisowac (smarowć, reguować). Powiem szczerze że w starym rowerze poprostu wyminiałem całe koło (to tani rower był :) ). Ogólnie mówi się że są to piasty bezobsługowe, więc może trzeba jeżdzić aż do zarżnięcia. Mam piasty Novatech D791/D792, nie są wyjątkowo drogie, ale wymiana całego koła już trochę kosztuje. Łozyska są uszczelniane więc raczej smarowanie nie wchodzi w grę, co najwyżej chyba wymiana całych łożysk. Koła są nowe, przejechane mają 1600km, nic się nie dzieje, ale chciałbym wiedzieć na przyszłość, Z drugiej strony jak taka piasta wytrzyma ze 20-25 kkm po szosie, to nie ma sensu zawracania sobie głowy serwisem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kiedyś utopiłem rower na Novatecach, to koła się przestały kręcić. Zardzewiało na amen. A że potrzebowałem pojedździć a łożysk bym nie miał przez kilka dni bo jakieś święta były czy weekend - wybiłem, otworzyłem, przełamałem rdzę, wyczyściłem, nasmarowałem i rower przejechał potem kilka tysięcy km. Także można zdjąć dekielki, wyczyścić i nasmarować nawet zamknięte łożyska. Pytanie: czy trzeba. Jeśli są dobrej klasy i nie ma syfu w piastach, to jeździ się dopóki nie padną. Jeśli są słaba, chińskie, to można zajrzeć, bo czasem nawet bywają suche w środku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, JWO napisał:

Łozyska są uszczelniane więc raczej smarowanie nie wchodzi w grę, co najwyżej chyba wymiana całych łożysk.

Jak się komu chce. Można wyjąć uszczelki, wyczyścić i napchać smaru. Szczególnie w tanich łożyskach. Lepiej jednak kupić porządne i wymieniać całe, komu by się chciało bawić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...