WeronikaW Napisano 8 Maja 2020 Napisano 8 Maja 2020 Witam, W moim góralu Kross Level B10 domyślnie zamontowany był napęd Sram Eagle NX 1x11, lecz zamieniony został na Shimano SLX M7000 1x11 z kasetą 42. Brakuje mi kilku ząbków i korzystając z okazji, że stary napęd zaczyna się zużywać planuję dokupić manetkę, kasetę i przerzutkę z SLX m7100. Poprzednio wymiana bębenka nie była potrzebna, jednak teraz nie jestem tego pewna, ponieważ wyczytałam o Micro Spline. Ktoś wymieniał w ten sposób napęd lub wie jak wyglądają wymagania co do piasty/bębenka? z góry dziękuję
TheJW Napisano 8 Maja 2020 Napisano 8 Maja 2020 Potrzebujesz bębenka MicroSpline. Kaseta NX i NX Eagle jest montowana na tradycyjny bębenek, tak jak Shimano M7000. Wyższe grupy Eagle wymagają bębenka XD, a wszystkie Shimano Mx100 (czyli 1/2x12) - MicroSpline. Pojawia się teraz pytanie, jakie masz piasty i czy uda Ci się kupić i wymienić sam bębenek... I popraw nazwę tematu zgodnie z wytycznymi, bo zaraz zostanie usunięty.
Lawstorant Napisano 8 Maja 2020 Napisano 8 Maja 2020 1. Jak coś to właśnie wyszło Deore 1x12. Jeżeli nie zależy ci jakoś na wyższej grupie to może będzie można za chwilę kilka złotych zaoszczędzić. Szczególnie przy manetce bo Deore nic nie traci w porównaniu do SLX oprócz ceny. Jeżeli iść w droższą to od razu XT bo ma instant release i multi release (zrzucanie łańcucha o dwa biegi). Szczególnie to drugie przydaje się w grupie 12 rzędowej bo inaczej trzeba się naklikać żeby powrzucać łańcuch na wyższe biegi. 2. Micro-spline jest konieczny do nowych kaset shimano, ale są dwunastorzędowe chińczyki na standardowy bębenek HG. 3. Jeżeli masz piastę z niewymiennym bębenkiem, to będzie trzeba ja całą zmienić.
WeronikaW Napisano 8 Maja 2020 Autor Napisano 8 Maja 2020 Zamontowaną mam piastę DT SWiSS X1900 SPLINE 12x142mm
TheJW Napisano 8 Maja 2020 Napisano 8 Maja 2020 Musisz kupić tę część: HWYABM00S4934S Źródło (https://www.dtswiss.com/en/suport/conversion-charts/rotor-kits-mtb-shimano-micro-spline/) mówi, że dotyczy to MY2020, ale nie wydaje mi się, żeby w budowie piast niskich modeli kół systemowych cokolwiek się zmieniło w ostatnim czasie... Dla pewności możesz napisać maila do DT4YOU (https://www.dt4you.pl/kontakt-c-417.html) z prośbą o potwierdzenie kompatybilności.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.