Skocz do zawartości

[Awaria] Luz na sterze - prośba o pomoc w ustaleniu przyczyny


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Proszę Was o pomoc, ja nie mam już pomysłu na ten problem…

Mam spory luz na sterze, nagrałem krótki filmik jak to wygląda: https://youtu.be/RExWNlOklR0

(w dalszej części filmiku wskazuje palcem gdzie widać luz, może nie być to dobrze widoczne na filmie).

Próbowałem już go dokręcać wg. tego co przeczytałem w internecie (dolną śrubkę poluzować, dokręcić tą środkową a następnie dolną), nie podziałało, przy okazji ukręciłem gwint i zmuszony byłem kupić nową śrubę ‘rozporową’. Na nowej luz jest taki sam. Dokładałem podkładki pod środkową śrubę ale nie wiem nawet czy to ma jakiekolwiek znaczenie.

Dodam, że rower był przeze mnie malowany więc musiał być rozkręcony, jednak to było bardzo dawno i dokładnie nie pamiętam czy może coś pominąłem przy skręcaniu i tu leży przyczyna? Nie mam doświadczenia w serwisowaniu rowerów. Dodaję galerie z paroma zdjęciami, może to przybliży rozwiązanie problemu: https://imgur.com/a/fN1jFVJ

Proszę o pomoc, może Wy coś widzicie czego ja nie dostrzegam?

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na filmiku wygląda jakby rura sterowa była na równo z mostkiem. Tak nie może być bo wtedy nie da się dociągnąć śrubą ( skasować luzu)  W takiej sytuacji kapsel zapiera się na rurze i nic nie dociąga . Daj pod mostek jeszcze jakąś podkładkę i spróbuj. No chyba że tak było wcześniej , to w takim razie problem leży gdzie indziej. Co to za stery ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Żeby skasować luz przy amortyzatorze dwupółkowym najpierw trzeba poluzować górną półkę widelca, następnie rura sterowa musi być 2-3 mm poniżej gónej krawędzi mostka. Dopiero potem skręcasz śrubą w top capie, jeśli skasujesz luz to dokręcasz półkę z powrotem i musi działać.

Zakładając oczywiście że wszystko jest poprawnie zmontowane i niczego nie brakuje.

Odnośnik do komentarza