Skocz do zawartości

ZX_agent

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    117
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Dodatkowe informacje

  • Skąd
    Kraków

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika ZX_agent

Znachor

Znachor (6/13)

  • Pierwszy post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Od tygodnia
  • Od miesiąca

Ostatnio zdobyte

1

Reputacja

  1. Dobra, po obejrzeniu manuala fox'a odnośnie serwisu komory powietrznej w 40-stce już wiem, że ten shaft ma także 10mm średnicy. Temat do zamknięcia.
  2. Uszczelki mu 2 miesiące temu zmieniłem na zielone skf-y. Jeżeli średnica tłoka tu i tu jest taka sama to będzie pasować, tylko bardzo proszę kogoś kto ma nowszego fox 40 czy mógłby mnie w tym przekonaniu utwierdzić
  3. Siema Mam sprężynowego foxa 40 z 2008 i zrobiłem mu łącznie 3 serwisy podstawowe z wymianą oleju i za każdym razem zauważam, że olej w lewej ladze (tej ze sprężyną) jest zawsze szary i brudny, natomiast w prawej ladze jeszcze zachowuje swój kolor. Podczas serwisu dokładnie czyszczę dolne lagi, sprężynę i wszystko co jest w środku tak, że się świeci z czystości . Ostatnio robiłem mu zmianę oleju i po czterech dniach jazdy na nowym oleju skontrolowałem jego "stan" i okazało się że w lewej ladze po tak krótkim czasie już stał się brudny, natomiast w prawej ladze jak nowy, czyściutki. Podejrzewam że olej brudzi się przez to że komora ze sprężyną nie jest zamknięta i olej tam się dostaje (a nawet powinien). Wpadłem na pomysł że mógłbym zrobić zamknięty mechanizm komory ze sprężyną, tak żeby olej który ma za zadanie smarowania w dolnych lagach nie przedostawał się do sprężyny. Znalazłem taką oto część mechanizmu komory powietrznej z nowszych 40-stek: https://airnshox.com/product.php?id=1143 . I teraz nasuwa się główne moje pytanie, czy średnica tłoka w komorach powietrznych z nowszych 40-stek jest taka sama jak mojego tłoka sprężyny? W moim przypadku średnica wynosi równe 10mm. Proszę Was o pomoc w upewnieniu się że ta część będzie pasować na mój tłok. Z góry dzięki za pomoc! PS: No chyba, że ktoś zna sposób na to żeby olej w tej ladze się nie brudził
  4. Siema Chciałbym jak najszybciej powrócić do jazdy. Jedną z niewielu rzeczy które zostały mi do roboty jest cieknący damper. Jak wiadomo uszczelką olejową w dhx jest zwykły oring. Naprawdę nie spieszy mi się wydawać 100 zł na nowe uszczelki. W związku z tym, że w świecie rowerowym jest wszystko możliwe chciałbym znać odpowiedź na pytanie czy mogę wymienić tylko ten jeden oring? Pozdro
  5. Musi być to smar kompatybilny z płynem DOT. Ja kupiłem oryginalny Avid'a. 30 ml kosztuje 35 zł, ale starczy Ci na spokojnie na wiele lat serwisów. Ja bym tego nie do końca nazywał smarem do tłoczków, bo tak naprawdę to smar powinien być przede wszystkim na uszczelkach na których poruszają się tłoczki, ja osobiście tłoczki też delikatnie smaruję, zawsze będzie minimalnie lepszy poślizg
  6. No w sumie masz rację, czyli po prostu nie zwracać na to uwagi?
  7. Siema, witam wszystkich! Chciałbym poruszyć w tym wątku trochę nietypowy temat, ale myślę, że ważny dla wszystkich, co jeżdżą na amortyzatorach o dużym skoku. Zaczynając od początku, przeglądałem sobie z nudów tematy w dziale o amortyzatorach na naszym forum. Natknąłem się właśnie na wątek, w którym było poruszone ciśnienie w lagach amortyzatora przy składaniu. Wiadomo, żeby skompresować powietrze trzeba użyć siły, powietrze w lagach też jest wtedy niewielkim medium ściskanym. Nie wiem jak duży będzie miało to wpływ na pracę amortyzatora, ale przeczytałem, że ma to znaczenie w amortyzatorach o większym skoku. Osobiście mam Fox'a 40 sprężynowego którego właśnie serwisuję. Jak chcemy mniejsze ciśnienie to wiadomo, składamy amortyzator gdy ma do pewnego momentu wciśnięte lagi górne do dolnych. Teraz pewnie każdemu nasunie się pytanie: To jak bardzo mam wcisnąć te lagi, żeby powietrze nie utrudniało pracy amortyzatora? U mnie zadanie będzie nieco utrudnione, ponieważ mam sprężynę i nie mogę sobie po prostu spuścić powietrza z komory. Sam jestem ciekaw Waszych opinii i proszę wszystkich, którzy mają z tym jakieś doświadczenie o podzielenie się nim tutaj. Pozdrowionka dla wszystkich, szczególnie w tym czasie! PS: własnoręcznie jestem w stanie skompresować sprężynę do 40-50% jej skoku.
  8. Siema Przypadkowo uszkodziłem sprężynkę w jednej z uszczelek do mojego foxa 40. Nigdzie nie mogłem jej znaleźć. Udało mi się znaleźć sprezynke santour'a ale na 36mm. Mam pytanie czy przez to opór wzrośnie jakoś bardzo? Chyba że ktoś z Was wie gdzie mogę kupić taką sprężynkę na 40mm. Pozdro
  9. Tak naprawdę najprostszym rozwiązaniem jest po prostu idealne wyprostowanie tarczy. Jakbyś dał do serwisu to myślę że do 20 zł max by za to chcieli
  10. W rowerze mojego kolegi jest identycznie. Tak naprawdę tarcza ociera cały czas tylko po prostu im większa prędkość tym bardziej słychać. Masz może nowe klocki?
  11. Może być to problem krzywej tarczy. Patrzyłeś czy jest idealnie prosta?
  12. Siema Chciałem się zabrać za przegląd sterów. Odkręciłem górną półkę i górny kapsel. Półka dochodzi do końcówki rury sterowej i blokada, wyjąć się jej nie da. Proszę powiedzcie co zrobić. Pozdro Dobra, już nieważne. Po prostu lagi górne wcisnąłem do dolnych i samą półkę z rury sterowej udało się zdjąć
  13. Ze sprzętem waże niecałe 60kg. Chcę się przekonać też czy jeżeli będę miał 30-32% sag'u to faktycznie będzie się jeździć lepiej, bardziej komfortowo. Teraz mam 500 i sag 13% W owner's manualu jest rekomendowany sag 30-35%. Wiem to jest typowo pod zjazdy, ale może na bike parkach nie będzie tak źle Nie po to mam 210 skoku ramy żeby nawet na prawie metrowym dropie wykorzystać 120 mm i to jeszcze gdy specialnie staram się lądować "na sztywno" jak swoim ciałem amortyzuję to chyba wykorzystuję nawet mniej niż połowę. A z przodu to mam 10% sagu i na takim dropie schodzi 60 z 200 haha
  14. Siema Mam okazję kupić sprężynę 300x3.25. Mam damper o dlugosci 222mm. Zmierzyłem maksymalną długość sprężyny która by weszła i ta pasowałaby idealnie. Teraz pytanie czy mogę wsadzić sprężynę "na styk" i ewentualnie trochę utwardzić (chodzi mi preload). Proszę o pomoc. Pozdrawiam!
  15. Serwisowałem ostatnio jedną z klamek. Wszystko w środku wyczyściłem i przesmarowałem uszczelki smarem permanentnym. Po zamknięciu wszystkiego przetestowałem działanie. Wciska się bardzo fajnie, ale dość powoli odbija. Owszem jest to środek do hamulców samochodowych ale przecież to jest to samo. Nie ukrywam jest dość gęsty. Oczywiście nie nawaliłem go na uszczelki ile wlezie, zrobiłem to z umiarem. Czy jak zaleję wszystko DOT'em to problem zniknie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...