Skocz do zawartości

[Garmin] Edge 820 vs Edge Explore


rogalR

Rekomendowane odpowiedzi

Dobry wieczór,

Czy Edge 820 sprawdzi się dużo gorzej jako nawigacja rowerowa niż Edge Explore? Czy wielkość ekranu robi aż tak dużą różnicę w przypadku nawigacji? Czy dotyk w 820 działa dużo gorzej niż w Explore? Czy Explore będzie działał (wyznaczał/przeliczał trasy) dużo szybciej niż 820?

Oba urządzenia są obecnie w podobnych cenach, a 820 kusi dodatkowymi funkcjami pomimo swojego wieku.

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz nawigować to bierz większy wyświetlacz. Mam 820 i chociaż raczej nie nawiguje, to czytelność mapy na małym wyświetlaczu jest dyskusyjna.

Co do działania to nie mam zastrzeżeń zarówno do 520 jak i 820. Oba pracują płynnie i się nie "wieszają". Pomijając patologicznie mizerną ilość pamięci w 520... Czy Explore pracuje szybciej/sprawniej ? Nie zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, różnica w czytelności map a przede wszystkim w widocznym na wyświetlaczu obszarze mapy jest istotna i zdecydowanie lepiej wybrać w tym wypadku Explore.

Jeśli funkcje treningowe nie są dla Ciebie bardzo ważne, to bierz większy ekran.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze explore nie obsługuje ant+.

BTW mam 820, niby w wersji "poprawionej" czyli z lepiej działającym dotykiem i jestem zadowolony. Zarówno przy treningu jak i nawigacji ekran jest wystarczający. Szczerze mówiąc obawiałem się wielkości tego wyświetlacza ale teraz uważam, że przy rowerowym liczniku większy nie jest potrzebny. W końcu jeździmy rowerem a nie autem na autostradzie żeby potrzebować widoku na zakręt jaki będzie za kilometr. Nooo chyba, że ktoś chce mieć na ekranie kilkanaście parametrów a niedowidzi, wtedy warto wziąć coś większego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie producenta jest wylistowane i BT i ANT+: https://buy.garmin.com/pl-PL/PL/p/611996#specs

Tak czy tak nowe czujniki Garmina (HRM-Dual, Cadence 2, Speed 2) są dual - i BT i ANT+ :D.

2 godziny temu, Invincibe. napisał:

Zarówno przy treningu jak i nawigacji ekran jest wystarczający.

U mnie (Edge 530) z każdą jazdą jest coraz lepiej. Gdy pierwsze wyciągnąłem z pudełka myślałem, że będzie za mały zwłaszcza dla wędrowiczów eksplorerów lepsza opcja to 1030/Explore.

2 godziny temu, wkg napisał:

Zależy. Jeżeli jeździ się po ściągniętym od kogoś śladzie po plątaninie leśnych ścieżek

ale jednocześnie mimo, że już się dość przyzwyczaiłem to mam tendencję do przybliżania mapy podczas nawigowania. Na szczęście da się to łatwo przytrzymaniem select-a ogarnąć raz dwa, a na dotykowych chyba cały czas jest wyświetlany plusik i minusik od zooma :D lub druga opcja - wyłączyć auto-zoom i po problemie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, rogalR napisał:

Link do porównania liczników Edge: https://trigar.pl/porownanie-garmin-edge

Ciekawe. Według instrukcji oraz tej porównywarki 820 nie obsługuje GALILEO. Natomiast w samym urządzeniu, po wejściu w Tryb GPS widzimy:

264.png.17ae6620a7184deaaa5290cd19711380.png

Po wybraniu GPS+GALILEO urządzenie prawidłowo lokalizuje satelity.

 

Ciekawostka - znalazłem dzisiaj opcję o której do tej pory nie wiedziałem. Gdy już jesteśmy w miejscu pokazanym powyżej i przytrzymamy przez ok 2-3 sek przycisk okrążenia GUID-0557F868-93CD-4569-9E9F-C3D25567556A-high.svg to zobaczymy taki widok:

297.png.7e4d2fac00cf0e1b0e94162ebc725a09.png

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, arturooo3 napisał:

ale jednocześnie mimo, że już się dość przyzwyczaiłem to mam tendencję do przybliżania mapy podczas nawigowania. Na szczęście da się to łatwo przytrzymaniem select-a ogarnąć raz dwa, a na dotykowych chyba cały czas jest wyświetlany plusik i minusik od zooma :D lub druga opcja - wyłączyć auto-zoom i po problemie

No niby tak ale ja sobie tego za bardzo nie wyobrażam. Prawdę mówiąc czasem nie wyobrażam sobie nawet spojrzenia na licznik (gdy staram się jeździć szybciej). Nie mówiąc o  sięgnięciu do bidonu - tu muszę czekać na dłuższe proste ... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wkg  To w lesie przy większych prędkościach to ja też się skupiam na trzymaniu kierownicy głównie :D. Co do prośby o zawracanie chyba można dostosować to w ustawieniach nawigowania, acz dzisiaj na przekór jechałem specjalnie w drogę bez sensu względem nawigacji, ot testowanie nawigacji (nadal dopiero kilka przejażdżek na zewnątrz za mną).

Tylna lampka z wbudowanym radarem wykrywającym zbliżające się od tyłu pojazdy - głównie samochody, motocykle i ciężarówki. Wykrycie komunikuje na zgodnym komputerze poprzez (opcjonalnie) sygnał dźwiękowy oraz informację kolorem pomarańczowym/czerwonym o zbliżającym się pojeździe. Dodatkowo z prawej strony wyświetlają się kropki, każda kropka sygnalizuje zbliżający się od tyłu pojazd. Dodatkowo gdy lampka-radar wykrywa pojazd to zaczyna mocniej świecić diodami, aby zwrócić uwagę kierowcy i go ostrzec.

W skrócie - fakt, trochę gadżet ale działanie - bomba! Bezpieczeństwo jest warte każdej złotówki. W detalach opiszę w dziale o Garminie 530 gdy tylko więcej potestuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa na wszystkich ekranach. Gdy samochodów od chwili nie ma to informacja znika zupełnie aby nie przeszkadzać. Rowery z założenia pomija, więc nie dowiesz się, że ktoś Ci siedzi na ogonie :P. Przynajmniej takie jest zakładane działanie, podobno czasem i je wykryje i rowerzyście też zamryga mocno po oczach (oczywiście jest kilka trybów mocy, choć nie wiem czy wbudowany czujnik światła czy tryb "Auto" bierze informację z Garmina.. nie wiem). Opiszę detale jak więcej potestuję, dzisiaj po pierwszym dniu czuję się jakbym dostał kolejny zmysł - serio. Wykrycie pojazdu, "pik pik", ja nie patrzę na licznik (jest opcjonalne "pik pik") a w wietrzny dzień jak dziś gdy samochodów nie słyszę (nie mówiąc o elektrykach i hybrydach) już wiem że coś się zbliża. Kolejny zmysł. Dawno tak nie wyczekiwałem samochodów za mną jak dzisiaj lol. Jednocześnie komfort i pewność na szybkiej drodze zwiększone bardzo mocno.

Tylko ta cena... 800zł za tylną lampkę to zdecydowanie nie jest na przeciętną polską kieszeń. Mnie udało się wyhaczyć starszy model tanio, widziałem po AliExpressach i EBay, że też da się sporo taniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, rowerów nie wykrywa. Ale kto nie jeździ choć trochę po mieście - czy to spokojne centrum czy szybsza droga.. każdemu odrobinę się zdarzy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetne na szosie. Kiedy chcemy sobie jechać obok drugiego kolarza, garmin sygnalizuje kiedy zbliża się samochód. Możemy kulturalnie zjechać. Z tego co pamiętam, radar obsługuje też dedykowaną tylna lampkę, czyli zwiększa intensywność świecenia kiedy zbliża się pojazd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest też tylna lampka (pionowa), całość się powinna łączyć w "Light Network" i współgrać. Natomiast radar Varia też robi za niezłą lampkę tylną (w tym boczne) i też gdy pojazd nadjeżdża to zwiększa moc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...