Skocz do zawartości

[tylna piasta] Boost 141 w treku


ThePiotr

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam rame treka x caliber8 i jakoś rok temu wymieniałem koła. Niestety byłem troche niedoinformowany i kupiłem koła z rozstawem osi 135x10 i gdy dziś chce wymienić paste to żadnej nie ma pod 141 boost i tu pytanie jaką musze kupić piaste żeby pasowała albo gdzie znajde end-capy pod jakąś konkretną piaste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak to jest kiedy producent uszczęśliwia Cię standardem boost, ale nie uważa że zasługujesz na oś 12mm :)

masz 3 wyjścia:

1/ u ogarniętego dealera treka zamawiasz słabej jakości OEM formulę (ok 200zł)

2/ kupujesz budżetowe shimano (np fh-mt200) w wersji B jak boost  - jesteś skazany na centerlock ale bez czekania i taniej, jest jeszcze MT500 ale tylko z bębenkiem 12s microspline

3/ kupujesz choćby takiego novateca 12x148 i endcapy do QR, no i zacisk 141 - novatec może tylka nie urywa ale jest duzo lepszą piastą niż 2 poprzednie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanie Shimano po sezonie bywają w stanie agonalnym. Brak uszczelnień i chińska stal widelcowa z której zrobiono konusy i bieżnie wdają się we znaki. Żeby to jakoś się trzymało to trzebaby co 1-2kkm rozbierać, czyścić, smarować...

W przyzwoitych "maszynach" okresowy przeglądy są banalne i beznarzędziowe a łożyska bez żadnej ingerencji wytrzymują często ponad 20kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokumosa
Serio uważasz że łożyska maszynowe w terenie sprawdzają się bardziej? Używam obydwu rodzajów, obydwa trzeba konserwować i bez względu na uszczelnienia wilgoć jest w obydwu.
Fakt tych 200 nie używam długo ale wcześniejsze tanie Shimano nie mam zastrzeżeń. Podaj model piasty Shimano który Cię rozczarował, będzie pożytek.
Pozdrawiam.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie chodzi o to co uważam tylko z czym się na codzień spotykam. A robię w tym blisko 20 lat.

Co do piast Shimano to alivio z początku XXI w. były o niebo trwalsze niż współczesne deore. A np. ostatnia trzycyfrowa generacja XT była tak tandetna jak piasty z ali kosztujące 30zł. Inżynierowie z Shimano poszli nawet ostatnio kilka kroków dalej w kwestii uszczelnień - niektóre piasty (jak np. tx505) mają widoczne z zewnątrz kulki.

Odnośnie maszynówek to oczywiście przeglądy są zalecane, sam jestem ich zwolennikiem jednak 99,9% traktuje je bezobsługowo do czasu wymiany łożysk. I fakt, piasty te potrafią być zgniłe w środku ale zrobily te naście czy dziesiąt tysięcy na fabrycznych łożyskach (a po ich wymianie znowu będą tyrane na takich dystansach bez zaglądania do środka). No i przede wszystkim maszyna maszynie nierówna. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...