wkg Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Jasne, ale warto wiedzieć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Teraz, wkg napisał: Sama wymiana jest bardzo droga a takie z pewnością długo pożyją. Do wymiany łożysk w piastch dt swissa wystarczy pręt gwintowany i podkładki skręcane na kontre a co do łożysk to siedzą tam 6902 i kosztują grosze nawet te topowej półki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Nie tylko łożyska, ale i 2 razy szybsze zazębianie. Oczywiście możesz sobie ulepszyć 350 ale wtedy robi się cena 240 niemalże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 36t z puszką smaru za 200 zł od DT4You aktualnie, jakby ktoś potrzebował. :P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 No to się na razie nie mam co zastanawiać nad kołami. Rozebrałem rower i znalazłem pęknięcie ramy! A właśnie. Te koła Syncrosa są na piastach Formula, ale jeszcze nie szukałem, jakich dokładnie. Łożyska w tylnym kole są w stanie agonalnym. A obręcze cholera wie od kogo są - 25mm wewnątrz (24,8), 28,9 zewnątrz, 20mm wysokości. Przód waży 880g, tył 1070g (z taśmą). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 18 Marca 2020 Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 A podobno to miały być jakieś brandowane DT? Tak mi się coś kojarzy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 18 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2020 Tak mi mówili w sklepie, ale nie wyglądali na zbyt przekonanych. Ja też nie miałem pod ręką kół z piastami DT, żeby porównać. Ale dzisiaj rozebrałem i po numerze bębenka doszedłem, że piasty to Formula. Obręcze to też Formula. Model XD-725. Wymiary pasują idealnie, kształt też by się zgadzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
some1 Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Osie z RWS są identyczne jak w DT, więc może stąd ta teoria. W sumie nie zdziwiło by mnie, gdyby w różnych rocznikach składali te koła na różnych częściach. Rama na gwarancji? Gdzie puściło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 3 minuty temu, some1 napisał: W sumie nie zdziwiło by mnie, gdyby w różnych rocznikach składali te koła na różnych częściach. Bardzo prawdopodobnie, bo jak szukałem w sieci informacji o nich, to co roku pojawiały się inne dotyczące chociażby wagi. Puścić na szczęście nie puściło w dosłownym rozumieniu tego słowa, ale widać już rysę - na łączeniu górnych rurek trójkąta z podsiodłówką. Wydaje mi się, że jest coraz większa (widziałem tam coś kiedyś przy myciu, ale uznałem, że to zaschnięty brud). Rama oczywiście na gwarancji, rower kupiony w grudniu 2018. Pytanie tylko, jak teraz działa Scott Polska i czy w ogóle. Jak mi wymienią na tą ramę co wkleiłem wyżej, to będzie niezły festyn z tego roweru, bo teraz jest żółta/fluo i wszystko pod to... Będę dzisiaj dzwonił do sklepu i się dowiadywał. Mam nadzieję, że nie każą mi go składać z powrotem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Teraz, TheJW napisał: , bo teraz jest żółta/fluo i wszystko pod to... Oj tam, amorek masz czarny, koła to pieśń przyszłości, a reszta gratów? To sama przyjemność sobie sprawić coś nowego Bardziej bym sie martwił czasem oczekiwania - oby mieli na stanie te ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 W widelcu będę musiał naklejki wymienić. Przecież mnie szlag przy tym trafi z moim pedantyzmem... Teraz, Sabarolus napisał: To sama przyjemność sobie sprawić coś nowego Ty mi nawet takich rzeczy nie pisz!!! Szkoda, że tak późno to dojrzałem, ale z drugiej strony i tak jeszcze nie tak późno. Nie założyłem nowych części, nie wymieniłem suportu (a miałem wkładać Ninję, bo niedawno się pojawiła pod DUBa i BB92). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Czy było jakieś "zdarzenie" , czy rama pękła sama od siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Żadnych zdarzeń. Wydaje mi się, że to od przeciążeń w tym miejscu - pracują rurki (Scott chwali się tym systemem SDS2 czy jakoś tak), pracuje podsiodłówka, a pęknięcie jest na ich styku. Mogło powstać już sporo wcześniej, gdy ważyłem 95kg (do limitu wagowego i tak jeszcze spory zapas). Na początku pomyślałem, że to lakier, ale lakier w organoleptycznym teście jest gładki, więc coś się dzieje pod nim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Brak zdarzenia, sztyca za mocno nie wyciągnięta i rama pęka? Ja rozumiem , że ramy teraz robią wycieniowane ale myślałem, że pękające ramy to już przeszłość. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sabarolus Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Teraz, Lezia napisał: pękające ramy to już przeszłość. Proces produkcji wbrew reklamowym broszurom nie uległ jakimś wielkim zmianom prze ostatnie lata. W teorii projekty są lepsze niż kiedyś, tylko co z tego skoro często to kontrola jakości zawodzi. Ramy pękały i pękać będą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 22 minuty temu, Lezia napisał: Brak zdarzenia, sztyca za mocno nie wyciągnięta i rama pęka? J Pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy, to też sztyca, ale: 1) wsunięta jest do "2" (zdjęcie niżej), więc jeszcze sporo ponad minimum; 2) pęknięcie jest pod łączeniem, a nie na "kominie", więc sztycę raczej bym wykluczył. Bardziej to co pisałem, czyli przeciążenia w tym miejscu, a małe nie są - z jednej strony pracująca nic nie wyszło roweru, z drugiej podsiodłówka. Aluminiowa rama Specialized Epic zaczęła mi z kolei pękać między mufą suportu a rurką trójkąta od strony napędu. Tam to dopiero musiały być przeciążenia... Na szczęście, tak samo jak tutaj, zauważyłem to odpowiednio wcześnie, zanim strzeliło całkiem. Coby nie było za dużo OT, nawiążę do kół - wczoraj postanowiłem chałupniczo naprostować sobie tego Syncrosa z tyłu...za pomocą trenażera i trytytki jako wskaźnika. Sprawdza się! A co do nowego setu, to pojawiła się perspektywa zakupu samych obręczy Bontragera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lezia Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Mi praktycznie rama pękła w tym samym miejscu (ale to Kross i był niezły dzwon - złamałem sobie obojczyk). Sam się nawet nie zorientowałem i po rekonwalescencji jeździłem dalej. Dopiero serwis zwrócił mi uwagę jak robił przegląd , że jest pęknięcie. Na szczęście udało się to załatwić na gwarancji. Ale mam taką zasadę odnośnie sztycy, ile wystaje na zewnątrz tyle ma być w środku - w moim przypadku tak się udaje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 To bym sobie kolanami brodę poobijał. Ja zawsze mam sztycę mocno wyciągniętą, ale nigdy ponad limit. Tutaj nawet do niego jeszcze trochę brakuje. Ale wg. mnie sztyca w tym wypadku nie ma nic do rzeczy. Zobaczymy, za chwilę otwierają sklep i będę dzwonił, dowiadywał się. I żeby nie było - orientowałem się też w temacie węglowych kół Syncrosa, ale to są kloce powyżej 1700g i w kosmicznej cenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Nie wiem, czy to pęknięcie jest spowodowane głębokością sztycy ale ten limit dotyczy sztycy a nie ramy :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Teraz, wkg napisał: sztycy ale ten limit dotyczy sztycy a nie ramy :/ Sztycy i ramy jest do odpowiednia długość żeby nie robić dużej dźwigni na samej sztycy a zapewnić odpowiednią długość podparcia w ramie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Teraz, wkg napisał: Nie wiem, czy to pęknięcie jest spowodowane głębokością sztycy ale ten limit dotyczy sztycy a nie ramy :/ Ale sztyca jest oryginalna, więc nawet jeśli - to nie mój problem. Sami stworzyli taki setup. Ja stosowałem się do wszystkich instrukcji, rower w tym setupie był też na przeglądzie gwarancyjnym, nie zgłoszono żadnych uwag (chyba wszyscy wiedzą, na czym te przeglądy polegają... ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wkg Napisano 19 Marca 2020 Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 Jasne. Nie mówię o twojej winie tylko, że sztyce produkuje kto inny i nanosi oznaczenia dla sztycy a nie dla ramy bo przecież nie ma pojęcia do jakiej ramy pójdzie. Taka "śmiesznostka" : ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2020 No to to wiadomo. Ale z drugiej strony muszą być przecież jakieś standardy produkcji zarówno ram, jak i "rurek", tak żeby jedno pasowało do drugiego. Dla samego Syncrosa sztyce produkują pewnie ze 3 zakłady (tanie alu, lepsze alu, carbon), jak nie więcej. To samo z obręczami - Alexrims, Formula, DT...zależnie od modelu - a dokładniej ceny - roweru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 25 Marca 2020 Autor Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 Mały update. W temacie ramy nic nie wiadomo, czekam na odpowiedź sklepu (a oni ze Scott Polska). Poskładałem rower na tym co mam, ale z użyciem jakichś tanich linek, bez wymiany suportu itd. Jak będzie wiadomo co z ramą, będę składał docelową konfigurację. A co do kół... NoLimited wróciły do sprzedawcy. Bardzo dziwna firma, nie chcę ryzykować. Poszperałem, popytałem, pogadałem i...chyba będą jednak Evanlite Graphene 27,5mm (na DT 350 i D-Light). Drogie jak cholera, ale Lemonbike buduje koła od 20 lat, mają własną linię produkcyjną na Tajwanie, więc o jakość komponentów i zaplotu nie ma się co bać. Myślę jeszcze nad zaplataniem na piastach 350 i obręczach Bontragera Kovee Pro 30mm (mogę mieć komplet taniej niż jedna obręcz Nextie ), ale ciężko i chyba jednak za szeroko jak na HT głównie do maratonów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siejak1 Napisano 25 Marca 2020 Udostępnij Napisano 25 Marca 2020 11 minut temu, TheJW napisał: mają własną linię produkcyjną na Tajwanie jesteś w błędzie wiem od kogo evanlite kupuje obręcze i Bardzo ale to bardzo dużo przepłacisz 12 minut temu, TheJW napisał: Myślę jeszcze nad zaplataniem na piastach 350 i obręczach Bontragera Kovee Pro 30mm Na pewno lepsze od evanlite. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.