Skocz do zawartości

[Do 3500 zl] Nowy gravel 56 cm


Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

jeżdżę starą poniemiecką przełajówką od kilku lat i chciałbym zmienić rower na coś współczesnego. Geometria wygodna, bez znacznego rozciągania. Rower powinien posłużyć 10 lat. Moje typy to:

Marcin Nicasio

Triban RC 500 (zdaje się jednak, że nie jest to gravel, czy jesteście w stanie wskazać dlaczego?)

Fuji Yari 2.5

 

Co innego mógłbym wziąć pod uwagę? 

 

Pozdrower!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Triban RC 500 to szosa endurance, gdzie można zmieścić opony do 36mm. Pytanie, jaka szerokość będzie Ciebie satysfakcjonować. Jeśli tak, to na niego bym się zdecydował. Oczywiście trzeba by było zmienić opony. Esker 2.0 ma aluminiowy widelec, który będzie gorzej tłumił drgania w porównaniu do stalowego i karbonowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały dzień dziś spędziłem na poszukiwaniu odpowiedzi jaki właściwie potrzebuję rower. Aktualnie mam taki jak poniżej, zdjęcie sprzed 5 lat. Czy jesteście w stanie stwierdzić jaką ma mniej więcej geometrię? Jest dla mnie wystarczająco wygodny. Nie jestem zbyt wielkim fanem jazdy off-road, zawsze jakieś utwardzenie drogi występuję. Tym z załącznika przejechałem pół trasy R10. Chciałbym powtórzyć ten wyczyn w tym roku.

I tu dochodzimy do sedna: może lepszym wyborem będzie celowanie w szosę typu endurance? Tyle, że z możliwością założenia szerszej opony i montażu bagażnika/sakwy do 10 kg. Czy myślicie, że idę w dobrą stronę?

 

Screenshot 2020-01-20 at 20.41.06.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że tak...triban rc 500 i rc520...tutaj masz otwory montażowe pod bagażniki, błotniki plus opcja włożenia opon do 35/36c. Więc kiedy chcesz masz szosę, a kiedy zechcesz włożyć oponkę 35c masz lekkiego gravela. Lekkiego bo w cięższy teren przydałoby się coś szerszego. Nieco wyżej masz tribana gravela z nieco inną kierą i szerszymi oponami (temat tribanów ich zalet i wad był już tu wielokrotnie wałkowany więc wszystko znajdziesz). W podobnej cenie masz jeszcze kellysa soota 30 , ale ten nie ma chyba otworów montażowych. Ogólnie jak chcesz czegoś uniwersalnego -co będzie raz szosą, a raz gravelem to wyboru za dużego do 4k nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za Wasze podpowiedzi. 
Poza Nicassio moją uwagę przykuły jeszcze dwa inne modele:

https://sklep.biker-house.pl/rower-marin-gestalt-kolo-28-satin-black-2019.html

https://hadronsport.com/rower-marin-argenta-q-700c-satin-silver-580-wyprzedaz.html

Drugi jest znacznie tańszy, oba na Clarisie. Czy jedyna znacząca różnica na niekorzyść Argenta to hamulce?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eskera i Romet Boreas będę lokalnie oglądać. W którym koła są lepsze?

Znalazłem też Zobacz ofertę: Rower gravel MONGOOSE GUIDE SPORT 56 cm https://allegro.pl/oferta/rower-gravel-mongoose-guide-sport-56-cm-8783927321?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Co uważacie?

Czy w moim budżecie znajdzie się coś z prawdziwie karbonowym widelcem? Rozumiem, że odczuwalna różnica między aluminiowym, a węglowym jest dopiero wtedy gdy cały widelec jest karbonowym monolitem. Dobry wniosek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, RowerowyMaciej napisał:

Czy w moim budżecie znajdzie się coś z prawdziwie karbonowym widelcem? Rozumiem, że odczuwalna różnica między aluminiowym, a węglowym jest dopiero wtedy gdy cały widelec jest karbonowym monolitem. Dobry wniosek?

w giancie contend ar jest cały karbonowy, ale średnio tam z mocowaniami, cena ponad budżet więc rada trochę z d...y. A dlaczego chciałbyś mieć cały karbonowy?- różnica jakaś tam pewnie jest, ale dla mnie mającego porównanie jakoś niespecjalnie wyczuwalna. Temat rzeka, ale ogólnie można przyjąć , że różnica jest już między całym aluminiowym , a karbonowym z alu rurą. Nie skupiałbym się na tym zbytnio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być karbonowy, po prostu chciałem potwierdzić moją teorię. Rower może być równie dobrze wykonany ze stali. Zależy mi na trwałości. Nie chciałbym też, żeby lakier wycierał się od samego patrzenia. I tu kolejne pytanie: czy jakakolwiek rama w moim budżecie będzie mieć lakier bez tendencji do wycierania? Czytałem, że Marin, Kross i Romet średnio radzą sobie na tym polu. Może chociaż Mongoose Guide Sport będzie tu lepszy? Zdaje się, że Fuji daje rok gwarancji na lakier. I nie mam tu na myśli ocierania pancerzy o główkę, tylko zwyczajne zawieszenie lekkiej torby na ramie. Dodam, że mój poniemiecki złom ma lakier prawie jak nowy po 30 latach żywotu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2020 o 10:37, RowerowyMaciej napisał:

 Nie chciałbym też, żeby lakier wycierał się od samego patrzenia. I tu kolejne pytanie: czy jakakolwiek rama w moim budżecie będzie mieć lakier bez tendencji do wycierania? Czytałem, że Marin, Kross i Romet średnio radzą sobie na tym polu. Może chociaż Mongoose Guide Sport będzie tu lepszy? Zdaje się, że Fuji daje rok gwarancji na lakier. I nie mam tu na myśli ocierania pancerzy o główkę, tylko zwyczajne zawieszenie lekkiej torby na ramie. Dodam, że mój poniemiecki złom ma lakier prawie jak nowy po 30 latach żywotu.

Twój "poniemiecki złom" ma na sobie lakier starej generacji oparty o TGIC, których w UE od dawna nie wolno stosować (mutogeny itp.). Lakiery nowej generacji niestety choć nieco zdrowsze w stosowaniu i nieco bardziej ekologiczne są niestety słabsze pod względem mechanicznym i szeroko rozumianej odporności. Musiałbyś szukać ramy, która pokryta jest lakierem bezbarwnym i to jeszcze o podwyższonej twardości. Niestety żaden producent nie dzieli się takimi informacjami więc bezpiecznej kupić taki rower, który spełnia Twoje oczekiwania i później dać do oklejenia i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...