Skocz do zawartości

[Łańcuch single] problem z długością


woodysurf

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam problem z doborem łańcucha do starego holendra Gazelle. Przy okazji zmiany tylnej opony postanowiłem zmienić stary łańcuch. Naliczyłem 104 ogniwa i taki kupiłem (KMC Z410). Po zakuciu ledwie udało mi się koło przykręcić, łańcuch napięty "na sztywno", czyli za krótki. Położenie koła jest stałe - podkładki z wypustkami trzymają je w jednym położeniu. Łańcuch o rozmiar dłuższy 106 jest z kolei za długi, a chcąc go skrócić do spięcia dołączoną spinką trzeba odjąć dwa ogniwa... Już zgłupiałem totalnie. Da się jakoś zrobić 105 ogniw?
Dzięki za pomoc :)

Napisano

Coś trudno mi uwierzyć w brak regulacji położenia koła . Rama do singla powinna mieć haki w których można przesuwać koło przód tył . Wrzuć jakieś zdjęcie ramy i tych podkładek .

Napisano
46 minut temu, woodysurf napisał:

Położenie koła jest stałe - podkładki z wypustkami trzymają je w jednym położeniu.

Te wypustki to zapewne blokady do osi w piaście wielobiegowej.

 Koło naciąga sie ręcznie, luzując śruby i ściskając je razem z błotnikiem.

 No chyba ze masz jakiś wynalazek.

Rowery z torpedo ( bez wielotrybu i przerzutki), mają albo haki poziome (typ niemiecki) z śrubą napinająca otwarte do tyłu, lub haki skośne (amerykański/angielski) otwarte do przodu i w dół.

Napisano
1 godzinę temu, woodysurf napisał:

łańcuch napięty "na sztywno", czyli za krótki

No właśnie ale czy nie powinien być właśnie napięty? I tak jak napisał dovectra w starociach które do tej pory oglądałem napięcie łańcucha można było regulować położeniem koła.

Napisano

Musi się dać regulować naciąg łańcucha, bo przecież łańcuch się wyciąga i nawet ten napięty na początku zaraz by wisiał jak szmata. Cudów nie ma. Bez zdjęcia nikt nie uwierzy:D

Napisano
13 godzin temu, Danuel napisał:

No właśnie ale czy nie powinien być właśnie napięty?

Ale nie za mocno. Kiedyś po zmieleniu przerzutki w terenie zapiąłem łańcuch "na krótko". Zdarzało mu się przeskoczyć na większą zębatkę i wtedy był na fest napięty (nie szło go ugiąć). W efekcie opór kręcenia był bardzo duży.

Napisano

Z drugiej strony też hak ramy jest nierówny (tzn. dolna część jest krótsza)?
Może się mylę ale wygląda na uszkodzenie ramy :ermm:

Jeżeli łańcuch jest za krótki, a po dodaniu ogniwa za długi, to można spróbować z półogniwem (sprawdź czy rozmiar odpowiedni): https://www.google.pl/search?ei=XM_BXaa_LOGIrwSTm7-oCw&q=półogniwo+KMC+1%2F2x1%2F8&oq=półogniwo+KMC+1%2F2x1%2F8&gs_l=psy-ab.3...101542.106006..106270...0.0..0.174.1326.3j8......0....2j1..gws-wiz.......0i22i10i30j0i22i30j0i13i10i30j0i8i13i30.WJ3vZRvroRU&ved=0ahUKEwim3eLy6NPlAhVhxIsKHZPND7UQ4dUDCAo&uact=5

Napisano

Wygląda że jedna część haka jest ułamana . W takim przypadku przesunięcie koła do tyłu faktycznie może być problematyczne , w każdym razie na tyle żeby naciągnąć 106 ogniw .  Ja wyrzuciłbym tą podkładkę i spróbował koło przesunąć max do przodu żeby zluzować ten krótszy łańcuch . Nie mam pewności że to wystarczy ale skoro już taki masz to warto spróbować .

Napisano

Sprawdzę 104 ogniwa raz jeszcze, tyle mial poprzedni łańcuch, chyba oryginalny. Przy dłuższym raczej by koł ocierało o błotnik, bo nie ma wiele miejsca

Napisano
11 godzin temu, WaGiant napisał:

Ja wyrzuciłbym tą podkładkę

Ta podkładka może być niezbędna do piasty z biegami. Było to już wspomniane.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...