Skocz do zawartości

[baranek do krosówki] opinie nt takiego pomysłu


holdegron

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Taki temat:

Mam poskładany zgrabny rower krosowy, ze sztywnym widłem, i prostą kierownicą.
Wszystko w nim jest OK, ale od pewnego czasu dręczy mnie myśl, aby spróbować baranka.
Geometria ramy pozwoli (z krótkim mostkiem) na taki patent.
Zachowałbym przy tym całą resztę, napęd 3x9, i mini v-ki do kompletu.
Teraz praktycznie cały czas jeżdżę na rogach, i tu upatruję przewagi baranka.
Nie musiałbym zmieniać chwytu, aby miglować manetkami.

Jak widzicie sens takiego eksperymentu ?
 

Pozdrawiam, Rob

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz tabelkę z geometrią ramy?

Eksperymentować można, bo czemu nie. Problem jest taki, że klamkomanetki są koszmarnie drogie, baranek też do najtańszych nie należy, a dochodzi jeszcze owijka. Najtańsze 3x9 to Sora, czyli koszt 450- 500 zł za same manetki.

Niech się jeszcze ktoś wypowie czy da się pogodzić hamulce i przerzutkę z klamkomanetkami.

Co do samej geometrii, to może być różnie. Żeby dało się podmienić prostą kierownicę na baranka i przy okazji nie mieć pozycji jak Superman, to rama musi być dość krótka z w miarę wysoką główką ramy. Pamiętaj też że baranki są bardzo wąskie i w terenie bardzo zmieni się prowadzenie takiego roweru. Krótki mostek też nie jest najlepszym rozwiązaniem, bo stanie się zbyt nerwowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że najtaniej byłoby spróbować z jakimś tanim barankiem za parę dych, klamkami hamulcowymi Tektro RL520 i pokombinowaniem ze zwykłymi manetkami - bo da się je zamocować na baranku. 

Największym problemem jest jak wspomniał poprzednik koszt klamkomanetek - Sora to pół tysiąca, nic tańszego pod 3x9 nie ma. 

Ale geometria crossa, co byś z nią nie robił pozostanie geometrią roweru pod prostą kierownicę a nie pod baranka. I taki rower nigdy nie będzie tak wygodna jak rama projektowana pod kierownicę szosową. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, holdegron napisał:

Jak widzicie sens takiego eksperymentu ?

Ja widzę sens, bo robiłem temu podobne i to fajne doświadczenie.

Całość zamknąłbym w 400zł   za klamkomanetki i baranka, klamkomanetki bym celował 3x10  serii 105 .

https://www.olx.pl/oferta/klamkomanetki-shimano-105-st-5703-CID767-IDBm10j.html#f8d897ae2e

Nawet nie wiem czy w 10x jest jakiś inny ciąg pod 9s  , u mnie jakoś przejeździłem  na 105  10x  z kasetą 8s   i  żadnych negatywów w działaniu nie odnotowałem.

Przy mini-v powinny jako tako hamować.

Do tego baranek z małym 'wyprzedzeniem'  https://allegro.pl/oferta/kierownica-bontrager-comp-vr-s-40-mm-czarna-8434187230

Jak Ci nie przypasuje to możesz zawsze te części sprzedać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.08.2019 o 18:47, holdegron napisał:

 

Przerabiałem i powiem tak: jako eksperyment, możliwość przetestowania różnych konfiguracji - jak najbardziej można i taka zabawa daje dużo satysfakcji. Z praktycznego punktu widzenia i jeśli liczysz każdą złotówkę - nie polecam. Zależy też czego oczekujesz od roweru. Jeśli myślisz o szosie, kup tanią szosę z przyzwoitą ramą i z czasem ją doinwestuj. Jeśli chcesz gravela, to już trochę gorzej - ceny zniechęcają, ale już coś można znaleźć za 3kPLN. Jeśi lubić dłubać przy rowerze - przerabiaj. Licz się tylko z całkiem sporymi kosztami. Jak się zacznie takie przróbki, to czasem trudno skończyć :)   

Tu masz link do tematu o przeróbce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...