Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Fiwan

[Gravel/MTB] Zakup do 4000 zł

Rekomendowane odpowiedzi

Fiwan

Czesc, ostatnio zastanawiam sie nad zakupem roweru, ktory na codzien bedzie sluzyl do zwyklych dojazdow (tam gdzie szosa “nie dojedzie”), a czasem bedzie takim osiolkiem :>.

 

Kupujac go, nie chcialbym przekroczyc 4000 (za sam rower, nie liczac bagaznikow itd itd), ale przyjmijmy ta granice +/- 10%.

Na co chcialbym zwrocic uwage?

Wagi najlzejszej to ja nie jestem (~95kg) wiec musze to tez brac pod uwage patrzac na ewentualny dobor kol xd, rower typu gravel, moze mtb(?).

Poczatkowo moja uwage przykul Triban RC 500 (koszt 2700 co jest sporo ponizej gornej granicy, aczkolwiek to go nie wyklucza :>), jedynym (moim zdaniem) defektem sa karbonowe widelki, co wiaze sie z ich maksymalnym udzwigiem 9kg (do oski to inna sprawa).

Oprocz tego rower mysle, ze spelnialby pozostale kryteria (to, ze jest to rower z Deca, czy ze ma Clarisa, to dla mnie zaden dyskomfort).

Ale zastanawiam sie tez nad mtb ze sztywnym widelcem (lub jakims uginaczem). 

Tu w gre wchodzi ladownosc takiego roweru, komfort jazdy po asfalcie i szutrach, ergonomia (baranka najprawdopodobniej zmienilbym na dirt drop bar’a).

 

Moje oczekiwania:

Mocowanie bagaznikow przod/tyl,

Hamulce tarczowe mechaniczne,

Komfortowa pozycja,

Aluminiowa rama (czy stal lepsza w takim przypadku?),

Aluminiowy widelec (karbon w tym przypadku chyba tylko “szkodzi”?).

 

Moze posiada ktos rower, ktory lapie sie w tych kryteriach? Moze moglby sie na jego temat wypowiedziec?

A moze jest w stanie zasugerowac cos konkretnego?

Doradzic czy lepszy bylby gravel z dirtem czy sztywny mtb? Czy karbonowo aluminiowy widelec ma sens w takim przypadku?

 

 

Pozdrawiam :* 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

- Stal bardziej wytrzymała i trochę amortyzuje alu lżejsze,

- Jak alu to wideł węglowy ! 

- Nie skreślał bym baranka, daje większą kombinację możliwych chwytów.

Te rowery z tyłu udźwigną wszystko ! , z przodu nawet z karbonem z 10kg

Mój typ: https://goodbike.pl/pl/p/Rower-Fuji-Jari-1.5-2019/1791 10,5 kg, ze sztywnymi osiami i taperem wymiata.

https://goodbike.pl/pl/p/Rower-Fuji-Jari-2.3-2019/1790 - cóż, tu już 13 kg ale stal Reynoldsa, udżwignie chyba ze 100 kg bagażu :D raczej na wieeeelkie wyprawy,

Kona Sutra to za droga ...

https://www.goride.pl/przelajowe/author-ronin-2018?gclid=EAIaIQobChMIvty185fI4gIVR8-yCh1IhwNUEAQYASABEgJWg_D_BwE - była tu ostatnio relacja człowieka który nanim przejechał całą Ameryke Południową po Andach - skarżył się na hamulce i to potwierdzam (tylko z testowych jazd), mi nie podszedł, przy nim  Fuji jest takie pancerne i dobrze poskładane - to wrażenie ! Zamienił baranka na prostą kierę, w trudnych warunkach było mu za wąsko.

https://primal.pl/pl/p/MARIN-FOUR-CORNERS-2019-czarny/877 - nie jeździłem, podobno bardzo komfortowa pozycja. Cro-Mo jednak a nie Reynolds.

Ja jestem urzeczony Fuji - i jazdą i wyglądem i poczuciem pancernej jakości. Ceny Fuji do negocjacji, Roninów chyba też.

Czy mtb z uginaczem ? Bez sensu. Za te pieniądze no ... 4500 to masz sportową, lekką  maszynę super amortyzatorem Reba XC500 w Decu. Ale bagażnika nie domontujesz. Jeżeli głównie bezdroża, łąki, drogi pożarowe itd to mtb. Są wciąż na rynku zmocowaniem pod bagażnik, do amortyzatora też robią kombinację. 

 

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fiwan

Patrzac na to wszystko, mysle, ze jestem bardziej przekonany do stali (rama+widelec).

Waga 10,5kg w tym przypadku mnie nie urzeka, bo nie celuje w leciutki rowerek :D, Fuji Jari 2.3 ..... nowa milosc :>

Ale Author ronin z 2018 tez nie jest najgorszy. Cena mniejsza, osprzet lepszy.

To bedzie ciezki dylemat, poki co ta dwojka stoi na czele, co nie zmienia faktu, ze dalej bede sie rozgladal. 

Jesli  ktos mial stycznosc z Fuji jari 2.3, moglby sie podzielic stosunkowo obiektywna opinia? :D

 

Dzięki @wkg :rolleyes:

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Tzn. ja nie jestem obiektywny bo wiesz jak jest - człowiekowi się coś podoba i wtedy to o wiele lepiej od razu jeździ ;D

Ronin nie ma sztywnych osi i tapera. Niby nie są konieczne, ale na sztywnych osiach jest bardziej sztywno a producenci zaraz będą robić widelce tylko pod taper. No i te hamulce :/ Osprzęt się i tak wymienia z czasem. Są jeszcze tańsze stalowe Fuji 2.5.

Mam też wrażenie, że na Fuji jest bardziej komfortowo. 

Prawie 3kg różnicy to jednak sporo ale fakt faktem - jak jedziesz z sakwami to ta różnica się gubi. Tyle, że do roboty nie jedziesz objuczony :D Tak czy inaczej - stal to stal. Bardziej komfortowa. Tak czy owak na Roninie i na Fuji czułem się zupełnie odmiennie - musisz się przejechać. Jestem dziwnie pewien co wybierzesz :D

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mynameismud

Mam podobne dylematy. Do zestawu doszedł mi jeszcze Breezer Radar Expert i Marin Nicasio więc na nie też możesz rzucić okiem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

No nie bardzo. Jak stal to Reynolds.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

mynameismud

Nicasio bardziej odpowiada takiemu codziennemu użytkowaniu, nie mam złudzeń że hamulce i napęd to podstawowe modele, ale plusem jest zgrabna rama  która moze się podobać, ma odpowiednia ilość mocowań. Jak nie jesteś wyjadaczem gravelowym nicasio może być dobrym początkiem, warto się liczyć z kompromisami jakimi znajdziemy w hamulcach i napędzie. 

Do wszelkich rewelacji typu tłumienie drgań podchodził bym z lekkim przymrożeniem oka, bez problemu znajdziesz osoby które powiedzą ci że żadnego pochłaniania nie odczuwają. 

Na brak rurek reynoldsa polecam przyklejenie sobie naklejeczki reynolds i odrazu znajdzie się pochłanianie drgań w ramie i wzrośnie prestiż :).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Cóż - jak widać czasem lepiej mądrze milczeć niż rozwiać ostatnie wątpliwości : )

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Wkg 

Już to słyszałem.

Im więcej wydasz na rower, tym na pewno odkryjesz że rower nie tylko tłumi drgania, ale jest sztywny, świetnie przyspiesza i mega komfortowy :)

Mam koleżankę która sporo podróżuje. Kupuje regionalne wino za kilka euro, jak przyjeżdża do Polski im poda wyższą kwotę jaką zapłaciła tym chętniej piją :)

Życie :D.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

To się zastanów dlaczego tak często to słyszysz.

A potem porównaj wagę tego Nicasio z Yari 1.5, przejedź się kiedyś na Reynoldsie to pojmiesz różnicę. Bo że nie jechałeś to pewne. Potem przejedź się na sztywnych osiach i zobaczysz różnicę. O prowadzeniu linek, wykończeniu tego ciężkiego grzmota już nie wspominając. Potem doradzaj rower za 4 000. 

A na końcu zobacz sobie jeszcze przełożenia. 

I cóż - nie każdy musi znać się na winach, na rowerach również. Może koleżance wystarczy jak zaleje pałę.

 

z33khb_img_5789.jpg

16wlsr_img_7190.jpg

 

 

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mynameismud

Chwila chwila, bo się zgubiłem. Co jest dobre a co be i dlaczego?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Dobra lekka stal - niezniszczalna - najlepiej Reynolds bo mocna, amortyzuje - ale jeżeli nie wybierasz się przypadkiem na Syberię albo samotnie przez Andy całą AP to aluminium + karbon się świetnie sprawdzi. Lżejszy a i tak bardzo mocny zestaw. Yari 1.5 za 4400 to mój typ. https://goodbike.pl/pl/p/Rower-Fuji-Jari-1.5-2019/1791

Perfekcyjne wykonanie, taper, sztywne osie, lekki,mnóstwo mocowań, komfortowa pozycja, dużo miejsca na szerokie opony. Ale trzeba się przymierzyć także do tych które wrzuciłem wcześniej. Pod sakwy przednia mniejsza zębatka 30 = "must have".

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

wkg 

Slyszałem to od Ciebie. 

Mam rower szosowy na stalowej ramie, stawiam wypłatę że nie rozpoznasz czy ma rurki reynoldsa, czy nie. Ja Ci nie powiem. Miałem już raz eksperta który twierdził że nie jedną ramę stalową miał w ręku i to musi być aluminium. Zbaraniał kiedy przyłożyłem mu magnes do ramy. 

Porównujesz wagowo rower alu do stalowego i to alu jakiś po tuningu, bo ma zacisk hydrauliczny.. W marinie masz widelec stalowy, który wobec karbonowego potrafi ważyć dużo więcej.

Na temat sposobu mocowania pancerzy tez się nie znasz.

Kolega pytał o marina, wyraziłem opinie o nim. Nie doradzałem roweru w jakimś przedziale cenowym. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

I na tym poprzestańmy bo zaśmiecasz wątek bezsensownymi wycieczkami. 

Ja kończę bo szkoda słów.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
mynameismud

Dzięki za rozjaśnienie @wkg. Poza tym nieco niegrzecznie ale cytując: na tym poprzestańmy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
m0d

Ten Fuji fabrycznie nijak tyle nie waży, bliżej mu do 10,5-10,7kg i jest to standard w tej "klasie". Pewnie to i owo było wymienione.

Co do rozróżnienia Reynoldsa od innej stali to stawiam dolary przeciwko orzechom, że mimo buńczucznych deklaracji, to wynik konfrontacji byłby zupełnie przypadkowy. @wkg daj już sobie spokój, bo wychodzi z Ciebie "gravelowy neofita" pełną gębą, gdzie jeszcze niedawno twierdziłeś że takie rowery są bez sensu i nie wiadomo gdzie i po co tym jeździć. A teraz proszę - i doradzi i producenta stali rozpozna (z delikatną sugestią że to na bazie dużego doświadczenia, "przejedź się kiedyś to poznasz różnicę" :D ). Kolejnym etapem będzie pewnie zachłyśnięcie się bajkpakingiem i dojdą pewnie jakieś nowe "doświadczenia" w związku z tym. Mam nadzieję, ze zapuszczasz już brodę i zakupiłeś zapas flaneli...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Mów o rowerach a nie o ludziach bo łazisz za mną i się popisujesz : (

I powodzenia z torebusiami bo widze teraz "bickepacking" będzie trenowany : )

I przejedź się na Reynoldsie - zobaczysz : )

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fiwan

Wracajac powoli do tematu xd

Poki co, najbardziej przekonany jestem do Fuji Jari 2.3.

Czemu? Stalowy frameset, sporo mocowan na bidony/bagaznik/blotniki, dirt drop bar (waga nie gra roli).

 

Ale mam teoretyczne pytanie,

da sie znalezc gravela, stalowego, ze spora iloscia mocowan, mozliwoscia montazu bagaznika, dirt drop barem itd itd, dodatkowo ze sztywnymi oskami?

(W cenie do 5000)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Davaeorn

Kross esker 4.0.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PiotrKaaaaaaaaaaa

Jak pod sakwy to zależy jaką masz nogę, ale napęd może być dość twardy...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
2 godziny temu, Davaeorn napisał:

Kross esker 4.0.

Stalowy ?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fiwan

Zaszły "drobne" zmiany.

Budżet powiększony do 6000zł xd

 

oczekiwania:

-stalowa rama + widelki 

-2 blaty z przodu, mniejszy 30/32 zęby

-opona 38-42c

-tarczowki mechaniczne/ewentualnie "hybrydowe"?

-sztywne ośki 

 

Aktualnie znalazłem:

Specialized Sequoia

 

jakies propozycje? 

Dzięki ;3

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

No to ciekawy rower ... faktycznie wygląda na to, że sztywna oś w stalowym widle :D

Z tyłu nie ale to przód jest najważniejszy. Tylko ten budżet : /

Rocznik 2018 ma jeszcze ciekawą kasetę 12-36 https://sprint-rowery.pl/rower-turystyczny-specialized-sequoia

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Fiwan
6 godzin temu, wkg napisał:

No to ciekawy rower ... faktycznie wygląda na to, że sztywna oś w stalowym widle :D

Z tyłu nie ale to przód jest najważniejszy. Tylko ten budżet : /

Rocznik 2018 ma jeszcze ciekawą kasetę 12-36 https://sprint-rowery.pl/rower-turystyczny-specialized-sequoia

Z tylu nie ma ? chyba zle patrze xd

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

No to może ja źle patrzę albo nie umiem dostrzec albo nie umiem doczytać. Jak ma to tym lepiej ;)

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×