Skocz do zawartości
exudio

[Hamulec przedni] Shimano br 447 - Hamulec nie hamuje

Rekomendowane odpowiedzi

exudio

Cześć,

Jestem posiadaczem dość świeżego roweru Silverback Sola 3. Rower kupiony w zeszłym roku, na początku wszystko było pięknie. Podczas zjazdu ze Ślęży rower dostał lekki wycisk, ale nie spodziewałem się, że będzie to taki kłopot. Po zjeździe przedni hamulec przestał hamować. Zmieniłem klocki, odtluscilem tarczę, nawet odpowietrzyłem hamulec, a dalej brakuje siły hamowania. Tył jest brzytwa, przód jest dramat. Co jeszcze mogę zrobić? Mogło się coś stać z tarczą? Jeżeli tak to co i czy da się ją jakoś uratować?

 

Dzięki.

 

Pozdrawiam 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Klamka jest twarda, a mimo to nie hamuje? Jeśli jesteś pewien, że nie popuścił oleju i nie zatłuszcza klocków i tarczy w kółko to zamień klocki przednie z tylnymi i będziesz miał jakiś punkt zaczepienia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg
Napisano (edytowane)

Miałem podobny problem z przednim 447. Tylny reaguje pięknie a przedni tylko trochę spowalniał. 2 serwisy odpowietrzały i stwierdzili, że już lepiej nie będzie.  To kupiłem XT i jest bardzo dobrze. Niestety teraz są drogie : ( Tył to już w ogóle kosmos i nie do dostania, przednie zresztą też trudno trafić.

https://allegro.pl/oferta/hamulec-przod-shimano-deore-xt-br-m785-metal-f03c-8141640696

Te SLX podobno nie gorsze:

https://allegro.pl/oferta/przedni-shimano-slx-br-m675-bl-m675-b-89cm-nowy-7719167071

Trochę to pójście na łatwiznę ale co tam, nie miałem siły się już użerać a kilka razy hamulec się przydał. Jeżeli masz manetki na obejmę a nie mocowane do hamulca to wybór jest większy ... warto mieć dobry hamulec tak w mieście jak i w górach.

Edytowane przez wkg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
15 minut temu, exudio napisał:

.Jeżeli tak to co i czy da się ją jakoś uratować?

Stawiam, że padły uszczelki tłoczków. Możesz sobie odpowietrzać do porzygu. Jeżeli hebel jest nowy, to na gwarkę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

A można je jakoś wymienić ? Mam stary, może się jeszcze ożywi i sprzeda :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

Wymienia się poprzez zmianę zacisku. Shimano części nie sprzedaje. Można też próbować dorabiać uszczelki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

Ale jakby to uszczelki to by ciekło a nie ciekło ... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign

Jak się posikał zacisk to opłaca się dokupić zależnie od portfela od mt200 przez deorkę aż po mt520, jak padła klamka... To już nie bardzo jest sens reanimowac.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
wkg

A to by grało z klamką BL-M506 ? Nie wiem jak tam średnice tłoczków ... 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
abdesign
Napisano (edytowane)

Tak, możesz dowolny zacisk Shimano dać z prostym mocowaniem kabla, jak zmienisz kabel (Co się nie opłaca) to i zaciski na banjo wsadzisz.

Przeanalizuj do br500 i br520 jest dedykowana ta sama klamka bl-501. A bl-506 I bl-501 a także deorki slx'y xteki zee etc - to jedna i ta sama cholera co najwyżej ma inne pokrętła albo wykończenie

Edytowane przez abdesign

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
exudio

Pojawiam się jeszcze w tym temacie, bo już chciałem kupować zacisk, ale tak pomyślałem, że może to nie ona jest problemem. Problem jest taki, że hamulce piszczą, więc zacisk teoretycznie działa i jest siła nacisku, ale zamiast hamowania wydobywa się piszczenie i nie ma siły odpowiedniej. Co może być przyczyną?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Lawstorant

Wymień klocki, wyczyść tarczę alkoholem izopropylowym, porządnie dotrzyj nowe klocki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
exudio

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jeszcze pod koniec zeszłego roku udało się ustalić, że za wszystkimi problemami stała nieszczelność (dziura) w zacisku, praktycznie niezauważalna gołym okiem, ale no wystarczyło. Po wymianie zacisku śmiga jak złoto. :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×