Skocz do zawartości

[rower crossowy] do 4 tyś., który z kilku kandydatów?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zastanawiam się nad wyborem roweru typu cross. Na ten typ roweru jestem już zdecydowany. Mam zamiar jeździć prawie codziennie, a więc liczy się dla mnie głównie wygoda i dynamika roweru, ale również sprawne przerzutki i dobre hamulce. Słyszałem natomiast, że super amortyzator nie jest istotny w rowerach crossowych, ale warto zaznaczyć, że zdecydowanie nie chcę z niego całkowicie rezygnować. Regulowany mostek kierownicy już mogę sobie odpuścić, natomiast amortyzacja siodełka byłaby bardzo mile widziana. Nie znam się za bardzo na komponentach roweru, grupach i rodzajach poszczególnych części osprzętu.

Budżet wynosi gdzieś do 4000 zł, lecz mogę rozważyć wyjątki, jeśli ktoś przedstawi coś wartego uwagi. Mimo to wolałbym zachować ten limit pieniężny. Mam już kilka kandydatów z różnych firm i proszę o pomoc z wyborem roweru i/lub o opinie o poniżej zamieszczonych modelach:

Unibike Zethos/ewentualnie Xenon - słyszałem, że mają najlepszy stosunek ceny do osprzętu. Pytanie więc na czym w takim razie na czym oszczędzają.

http://www.unibike.pl/zethosgts.html ; http://www.unibike.pl/xenon.html

Specialized CROSSTRAIL EXPERT - podobno zapewnia duży komfort jazdy, jest lekki i ma parę ciekawych rzeczy jak np. sztyca karbonowa, czy amortyzator, który zachowuje sztywność na równej nawierzchni, a zjeżdżając na nierówny teren sam zaczyna pracować bez żadnej manualnej regulacji. Jest to model zeszłoroczny - z tego względu w sklepie rowerowym jest przeceniony na 5000 zł, a więc stanowi wyjątek (jeśli chodzi o cenę) wśród innych kandydatów, lecz jeśli faktycznie jest taki "super" to mogę go rozważać.

https://www.specialized.com/pl/pl/crosstrail-expert/p/134073?color=239901-134073

Merida CROSSWAY 600/500/300 - podobno bardzo dobra marka. Wiem, że należy do tej grupy największych światowych producentów.

https://www.rowerymerida.pl/rowery-crossowe.html