Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
brattanek

[Adapter] z 180 mm na 203 mm

Rekomendowane odpowiedzi

brattanek

Mam problem z dobraniem adaptera w chwili obecnej mam tarcze 180 mm i chce je wymienić na 203 mm. Znalazłem adapter od Magury https://www.rosebikes.pl/magura-qm-26-disc-brake-adapter-786950 czy będzie on pasował, jeśli nie to który będzie odpowiedni?

Nowe hamulce Magura Mt5 + tarcze Storm HC 203 mm.

1320529768_2019-04-1621_11_08.thumb.jpg.bdecb1bc0b931e82458d2817d3d5a2ba.jpg1067392932_2019-04-1621_11_34.thumb.jpg.84f999b29fe813ea47f51e516f5acbc8.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

Co to za amortyzator?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Strzelam, że RockShox Lyrik. W nim minimalna tarcza to 180.

Jeśli chcesz połączyć z hamulcami Magury to powinien pasować. Na tej fotce jest chyba tylko zdjęcie poglądowe i to chyba dystans 160/200.

U siebie zamiast adaptera mam tulejki na dłuższych śrubach - fabryczny set. Wiadomo, masa musi być jak najmniejsza :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
brattanek
Napisano (edytowane)
Teraz, skom25 napisał:

Co to za amortyzator?

RockShox Recon RL

To zdjęcia obecnego zestawu jaki mam na przodzie i tyle. 

Edytowane przez brattanek

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Do Recona potrzebujesz adapter 180/200? Wydaje mi się, że raczej 160/200.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
brattanek
Napisano (edytowane)

Też mi się tak zdaje patrząc na obecny stan - adapter. Dlatego który adapter? 

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Swoją drogą powiem Ci, że trochę zaszalałeś, że do Recona z goleniami 32 mm chcesz dać tarczę 200 mm i kotwicę MT5. Może to przyspieszyć zużycie amortyzatora. Ja miałem kiedyś Foxa 32 i Guidy, które są słabsze od MT5. Jak solidnie hamowałem przodem to tak się giął, że przez kurzówki wywalało olej i smar.

Recon to widelec do XC. Tam najmniejsza tarcza jaka wchodzi to 160 mm. Jak chcesz dać tarczę 200 mm to potrzebujesz adapter 160/200.

I nie koniecznie to musi być adapter Magury. Zaciski hamulców mają różne kształty i czasem się zdarza, że adapter jednego producenta koliduje konstrukcją z zaciskiem innego producenta. Najtańszy i tak będzie chyba Shimano. Jak masz możliwość to przejdź  się z hamulcami do jakiegoś rowerowego i sprawdź.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Brombosz
Napisano (edytowane)

Taki adapter potrzebujesz:

IMG_20190416_225321.jpg.6f2f08bb785c54deb71edf317927ad42.jpg

https://www.rosebikes.pl/magura-qm-42-disc-brake-adapter-786942?product_shape=standard&article_size=Standard

Inne pewnie też podejdą ale tego nie sprawdzałem. Aby zgadzały się wymiary i powinno być dobrze. Magura ma jeszcze takie:

https://www.rosebikes.pl/magura-qm-7-disc-brake-adapter-195643?product_shape=standard&article_size=Standard

...ale nie wiem jak to się ma do MT5.

Edytowane przez Brombosz

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Recon i tarcza 203mm to zły pomysł. Rozumiem, że na tył też chcesz 203 i masz obecnie 180? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
skom25

203 w Reconie i ramie do XC to gruba przesada. Polecam lepsze klocki i pracę nad techniką jazdy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
brattanek
6 godzin temu, Dokumosa napisał:

Recon i tarcza 203mm to zły pomysł. Rozumiem, że na tył też chcesz 203 i masz obecnie 180? 

Tak

 

Teraz, skom25 napisał:

203 w Reconie i ramie do XC to gruba przesada. Polecam lepsze klocki i pracę nad techniką jazdy.

To nie xc tylko ebike trek powerfly FS 5 i niestety słabo hamuje 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Ebike, recon i tarcza 203 to jeszcze gorszy pomysł ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
brattanek
Napisano (edytowane)

To jakie rozwiazanie proponujesz? tylko zmienic klocki na metliczne/połmetaliczne czy mt5 + 180 mm?

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Ceramiczne, przedtem odtłuścić tarcze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
brattanek
Napisano (edytowane)

możesz coś polecić do zacisku BR-MT200 ?

Edytowane przez sznib
Nie cytujemy posta poprzedzającego w całości.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator
Napisano (edytowane)

"Znawcy"

Tarcza 203 vs 180 to, przy zachowaniu innych części układu stałymi, tylko ok 10% większa teoretyczna siła hamowania. Zada nie urywa, amora też nie.

Enyłej - zmiana rozmiaru tarczy to drugi najtańszy upgrade, pierwszym są oczywiście dobre metaliczne klocki ( z których najlepsze to EBC Gold, ale jak już ustaliliśmy, mam fetysz tychże ).

@brattanek - Jeżeli brakuje siły hamowania, to patrzenie na tylny hamulec zwykle jest pozbawione sensu gdyż gros siły hamowania pochodzi z przodu. Tył służy bardziej do modulowania prędkości.

Najlepiej przejść przez etapy:
- W pełni metaliczne klocki do przodu
- większa tarcza z przodu
- zjazdowe hamulce ( saint/zee/mt4/guide )

przy czym, nie rzucaj się na wszystko od razu, bo szkoda kasy, zacznij od klocków i zobacz czy pomoże.

Edytowane przez uzurpator

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Dobrze posumowałeś, ale jak by nie patrzeć to Recon, wielka tarcza i hamulec-kotwica to nie jest dobre połączenie. Kolega raczej jest laikiem w kwestii hamulców skoro od razu rzucił się na jedne z mocniejszych na rynku i tarczę 200 mm na tył.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Nie chodzi o to, że się wideł połamie, zacisk się wyrwie czy ślizgi padną po miesiącu bo nie w tym rzecz. W starym (w sensie za czasów goleni 32mm) revelu 130mm miałem tarczę 203. Do tego ważę 110kg. Jak się mocno hamowalo to się wideł wyginał tak, że kierownica prosto a koło skręcało. W ebike'u mtb powinno być to sztywniejsze. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
brattanek

Zamówiłem klocki kevlarowe od szjbajka i zobaczymy co z tego wyjdzie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

@Dokumosa To źle świadczy o widelcu, nie koncepcji. Do wczoraj miałem w jednym z rowerów tarczę 226 + Hope 6ti + Metaliczne klocki. Koło 29". Amor? Epicon XC ustawiony na 140mm. I jeździło. Było dość wiotko, ale bez dramatu. Drzewiej było podobnie na Manitou Minute ( 140mm ).

W sumie nie przypominam sobie abym kiedykolwiek miał na dłużej tarczę mniejszą niż 203 w jakimkolwiek rowerze...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Ja miałem epixona 27,5 na 140 ustawionego w swoim primalu, wydawało mi się,  że sztywności nie brakuje (obecnie mam tam coś na goleniach 35mm i jest duża różnica) ale ślizgi padły po sezonie (luzy przeokrutne ma). 

20180804_190921_resize.thumb.jpg.e7526bce51f807e4134247593b2b9bdf.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
uzurpator

@Dokumosa Ok. Ale co to ma do rozmiaru tarczy? Ja tam widzę, że miałeś 180. Trzymając się retoryki wyżej, wszystko w porządku. A to, że da się wszystko zarżnąć... no da się.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Masz rację. Jakieś niezebrane myśli powypisywałem. Uporządkowując...

1. Revel na długich chudych nóżkach to namiastka amortyzatora do trailu ze względu na brak sztywności skrętnej (wzdłużnej i poprzecznej zresztą też)

2. Niezależenie czy zwiększenie siły hamowania do wartości X uzyskamy przez zmianę tarczy czy klocków/zacisków itp. to wpływ jej na amortyzator będzie każdorazowo taki sam

3. Revel w ciężkim rowerze jakim jest z założenia e-bike tym bardziej w zastosowaniach ścieżka i cięższych po znaczącym zwiększeniu siły hamowania będzie kapryśny aczkolwiek zwykle ważniejsze jest zatrzymać się na krótszym dystansie niż przeklinać wiotkość amortyzatota

4. Epixon IMHO nie nadaje się do jazdy terenie dla cięższego ridera (ze względu na trwałość) pomimo większej niż wspomniany w pkt 1 revelation sztywności

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
brattanek

Nowe klocki daja rade, jest odczuwalna roznica w sile hamowania. Klocki jeszcze na dotarciu. Na chwile obecna MT5 musi poczekac.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×