Skocz do zawartości
Kross Raty 0 procent
Patataj

[rowery - który z tych 2 wybrać] Kross Hexagon 7.0 vs. Romet Rambler 29 3 - porównanie

Rekomendowane odpowiedzi

Patataj

Cześć wszystkim!

Bardzo proszę o opinię, który z tych dwóch modeli wybrać:

- Kross Hexagon 7.0 - https://www.kross.pl/pl/2019/mtb/hexagon-7-0 (może być ten lub z 2018 r., gdyż różnice chyba jedynie wizualne).

- Romet Rambler 29 3 - https://www.romet.pl/Rower,RAMBLER_29_3,10,727,731,14797,2018.html

Krossa mam możliwość nabyć za ok. 2350zł (2019) lub 2250zł (2018) przy cenie katalogowej 2499zł. Rometa natomiast za 1949 zł przy katalogowej cenie 2499 zł.

Pomóżcie w wyborze, proszę. Waga rowerzysty około 100 kg, trasy to raczej mało wymagający nizinny teren: asfalt, drogi polne, leśne, głównie proste odcinki. Po drodze czasem potrafi wytelepać ze względu na wystające okresowo korzenie czy nasze kochane polskie drogi w okolicznych wsiach, ale generalnie mocnego katowania roweru w terenie nie przewiduję. To ma być dość płynna jazda głównie dla wypocenia się - nie skakania po górach. Zawężam wybór jedynie  do tych dwóch modeli i proszę o komentowanie jedynie tego co podałem.

Jak jest z wytrzymałością ram w tychże?

Czy warto zawracać sobie głowę różnicami w osprzęcie przy tego typu użytkowaniu (dystanse jednorazowo do 50km na zmianę szosa-lekki las itp)?

Ogólnie brać to co ładniejsze czy może któryś z nich wybija się czymś in plus? Z tego co wiem gwarancja na ramę Krossa jest na 5 lat a nie jak w Romecie na 2. Patrząc na ceny to jest sens dać więcej za Krossa czy to w zasadzie równy poziom z Rometem i nie ma sensu przepłacać?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
cubson
Napisano (edytowane)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Patataj

Dzięki, ale wybieram spośród Ramblera i Hexagona. Tego nawet nie mam gdzie obejrzeć na żywo.

Czy Romet gdzieś podaje max. dopuszczalną masę?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

Plus dla Rometa za piasty Shimano. Może i podły Tourney ale zawsze można do nich dostać jakieś części zamienne.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Patataj

A jeśli chodzi o geometrię - czy Romet w tym modelu też ma tzw. "rekreacyjną" jak Hexagon? Potrzebuję jeździć w pozycji możliwie najbardziej wyprostowanej, bo mam schorzenia kręgosłupa szyjnego, które wykluczają zadzieranie "łba" do góry. Najlepiej to by było siedzieć prawie pionowo, ale miejskiego roweru nie zamierzam z tego powodu kupować, bo to się mija z celem... Kross czy Romet bardziej mi to umożliwi? Czy wsio ryba?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
39 minut temu, Patataj napisał:

Potrzebuję jeździć w pozycji możliwie najbardziej wyprostowanej, bo mam schorzenia kręgosłupa szyjnego, które wykluczają zadzieranie "łba" do góry. Najlepiej to by było siedzieć prawie pionowo, ale miejskiego roweru nie zamierzam z tego powodu kupować, bo to się mija z celem...

Myślę że rower typu cross byłby lepszym wyborem.  

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Patataj
Godzinę temu, Alsew napisał:

Myślę że rower typu cross byłby lepszym wyborem.  

Rozważałem swego czasu taką opcję, ale już się wyleczyłem z crossa przez m.in. cienkie opony i brak możliwości założenia odpowiednio szerokich (zbyt mały prześwit między widelcami). Druga sprawa - jest twardszy, bo cienkie koła = większe ciśnienie, i na naszych drogach mocno wytelepie a w lesie może ugrzęznąć. Jak dla mnie odpada. Dlatego jednak MTB, ale z pozycją jak w crossie (w miarę możliwości). Tylko wciąż nie wiem czy Rambler dorówna Hexagonowi w geometrii (jako chyba najbardziej mało sportowemu), a jeśli fabrycznie nie, to czy wymiana mostka załatwi sprawę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Napisano (edytowane)
1 godzinę temu, Patataj napisał:

Tylko wciąż nie wiem czy Rambler dorówna Hexagonowi w geometrii (jako chyba najbardziej mało sportowemu), a jeśli fabrycznie nie, to czy wymiana mostka załatwi sprawę.

Nie widzę geometrii tych rowerów na stronie producentów, ale na geometrie sportową to oba mi nie wyglądają. Zawsze możesz skrócić mostek, dać taki z większym wzniosem ewentualnie nawet regulowany, a w ostateczności możesz wymienić jeszcze kierownicę na giętą do góry. Jeśli masz tak sprecyzowane wymagania to jedynym rozwiązaniem jest przymierzyć się do roweru i samemu ocenić czy jest ok. Proponuję też nie zamykać się w obrębie dwóch marek tylko przymierzyć też kilka rowerów, np. rowery Cube uchodzą za najbardziej 'crossowe mtb'. 

 

1 godzinę temu, Patataj napisał:

już się wyleczyłem z crossa przez m.in. cienkie opony i brak możliwości założenia odpowiednio szerokich (zbyt mały prześwit między widelcami).

Standardowo do crossa wchodzi 1,75 ale można też znaleźć takie do których wchodzi nawet 2,1 cala więc bym nie generalizował.

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Patataj
Napisano (edytowane)

No cóż, to chyba jednak zapoznam się z Cube na żywo. Które konkretnie modele są właśnie takie najbardziej zbliżone do crossowej geometrii? Przeglądałem specyfikacje niektórych i zniechęca mnie to, że najmniejsza zębatka w kasecie ma 12 a nie 11 zębów, co przy 40 na największym blacie korby daje dużo mniejsze prędkości przy tej samej kadencji niż 11 z tyłu i 42 (a nawet 44) z przodu - a na tym dość mocno mi zależy, bo mam mocne nogi i mam siłę kręcić wolniej a jechać szybciej.

Dostałem też informacje, jakoby Trek Marlin był jeszcze bardziej wygodny od Hexagona. Podobno ma też super jakości ramę - prawda to? Tylko patrząc na jego specyfikację, to wyposażenie ma bardzo niskich lotów, jeśli ma kosztować poniżej 2500. Podrasowanie go to kolejne koszty, więc nie wiem czy to się w ogóle opłaca dla samej ramy...

Edytowane przez Patataj
Błąd

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Patataj

Poszerzając horyzonty, zerknąłem jeszcze na specyfikację geometrii w rowerze Merida Big Nine 100. Wg cyferek wychodzi, że jej stack, reach i efektywna długość górnej rury (rozmiar L) są niemal takie same jak w rozpisce geometrii Hexagona. Czy można ufać tym opisom i faktycznie pozycja (na siedząco, bo 90% czasu taka będzie podczas moich jazd) będzie w zasadzie taka sama? Oczywiście mogą być różnice wynikające z mostka i kerownicy, ale w końcu wymiana ich to nie duży problem i niezbyt duży koszt. Nie brałem tej Meridy wcześniej pod uwagę, bo nie doczytałem się z opisu, jakoby była rowerem stricte rekreacyjnym, jak to opisuje Kross w swoich Hexagonach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • devonmivir
      Przez devonmivir
      Cześć,
      stoję przed dokonaniem wyboru roweru. Kryteria główne to budżet do 2000 zł - czyli dużych wymagań nie mam, koncentruje się na jakości ramy (100kg wagi 176 cm wzrost) oraz piasty. Jeżdżę rekreacyjnie, asfalt, las, polne drogi.
      W sklepie rowerowym zaproponowano mi Majdller Drakon 9.0 na 29 calowych kołach z osprzętem Altus (http://majdller.pl/sklep/rowery/rowery-mtb/drakon-9-0/). Całość prezentuje się całkiem w porządku. Ramy podobno ściągają w Włoch, choć jest to wątpliwe w dzisiejszych czasach. Jeżeli chodzi o markę to polska firma z Wielunia - mam do nich dość blisko .
      Jednak, w tym budżecie moją uwagę zwrócił również Kross Hexagon 5.0 (https://www.kross.pl/pl/2018/mtb/hexagon-5-0). Z tym, że z osprzętem chyba nie jest w tym przypadku tak pięknie, w specyfikacji w paru miejscach przewija się Turney. 
      Dodatkowe opcje to:
      Cross: http://majdller.pl/sklep/rowery/balance-c4/ (również zaproponowany w sklepie);
      coś od Kellys: https://www.kellysbike.com/pl/mtb-xc-c564/spider-10-black-29-p54186
      Dodatkowa opcja to coś używanego z tym, że do budżetu max 1500 zł - na oku mam Scotta z 2017 roku.
       
      Jeżeli macie jakieś propozycje to chętnie się im przyjrzę.
       
    • OskaRR
      Przez OskaRR
      Witam wszystkich, sprowadza mnie tutaj oczywiście chęć zakupu nowego roweru. Jestem amatorem i ostatni rower jaki miałem to ten z komunii. Do rzeczy. Przedział cenowy jaki mogę poświęcić to jakieś 1000-1500 zł(jeżeli rower będzie, powiedzmy te 200 zł droższy ale znacząco lepszy od innych w tym przedziale to jestem w stanie dołożyć). Tak jak wspomniałem jestem amatorem, rower potrzebny mi jest do dojazdów do pracy ok 6km w jedną stronę po asfalcie. Chcę rower Crossowy ponieważ nie chciałbym ograniczać się do jazdy szosą. Jestem z Krakowa i chciałbym w weekendy mieć tą możliwość jazdy w trudniejszych rejonach niż tylko szosa. Nie mówię tutaj o górach i jakichś zjazdach bo to mnie nie interesuję. Ja po prostu potrzebuję roweru który na tygodniu posłuży mi na asfalcie a w weekend będę mógł nim wjechać np. na drogę szutrową czy leśną bez większych problemów. Wiem że cena nie jest zbyt wygórowana ale właśnie dlatego chcialbym uzyskać porady. Spodobał mi się Cross Hexagon 6.0 
      https://allegro.pl/rower-gorski-kross-hexagon-6-0-29-s-czarno-grafit-i7479278469.html?utm_source=ceneo&utm_medium=cpc&utm_campaign=polecane
       
      Czy to dobry wybór? Podajcie wasze sugestię jeśli macie jakieś. Dzięki.
    • Kacper30000
      Przez Kacper30000
      witam mam pytanie czy amortyzator RST Omega TNL 26 Amortyzator X-Country Disc V-Brake 100mm czarny
      rura sterowa 1-1/8 , 260mm stalowa 
      będzie pasować do kross hexagon x3 2013?
    • MinieKK
      Przez MinieKK
      Witam, otóż mam taki problem że wczoraj zakupiłem nowy rower Kross Hexagon 2.0. Jezdzilem na nim około 4 godziny po lasach oraz chodnikach. W mniej więcej 3/4 jazdy przednie amortyzatory zaczęły wlaśnie skrzypiec/piszczec. Jest troche na nich piachu lecz nie wiem czy to od tego. Co może byc przyczyną?
    • Luki160
      Przez Luki160
      Witam.Wczoraj znalazłem ten rower:
      https://www.olx.pl/oferta/kross-hexagon-x9-CID767-IDoOdmY.html
      Cena jest zachęcająca,ale może coś tam nie gra.Do kupienia jest przerzutka tylnia,blat,manetka,siodełko.Ile to lącznie wyjdzie,czy wogle to się opłaca i czy montowanie tego wszystkiego nie jest ciężkie?
×