Skocz do zawartości

[Trening na trenażerze] podstawy


TMA

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem laikiem i pewnie dla niektórych moje pytania są błache-nie mniej jednak pomimo przekopywania różnych źródeł nie znalazłem jednoznacznych odpowiedzi...

Co jest najważniejsze podczas treningu;

1.jazda z określoną kadencją?

2.trzymanie mocy na określonym poziomie?

3.trzymanie się założonej strefy tętna?

Załóżmy, że chodzi o budowanie bazy. Prohramy treningowe znalazłem przeróżne, ale jakoś nigddzue info czego się trzymać; kidy np jadę z 100W z tętnem 120, następnie wchodzę na kilka minut na 200W to powinienem pilnować kadencji żeby była nantym samym poziomie przy 100 i 200W czy raczej zmniejszam kadencję tak żeby nie przekraczać założonej strefy tętna bo zwiększenie mocy przy tej samej kadencji powoduję wzrost tętna?

Podejrzewam, że dla Was to jest tak oczywiste że nikt o tym nie pisze, ale dla.takiego leszcza jak ja...help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Punkty 1 i 2 są najważniejsze. Punkt 3 to reakcja organizmu na dwa powyższe, a konkretniej to na 2.

http://www.tarchala.com/tzpm.html#_Toc105601373

Jak to przeczytasz i przyswoisz, to ewentualnie wróć na forum po szczegóły.

Poniżej masz najlepszy kalkulator do wyznaczenia CP/FTP oraz stref treningowych (robimy 2 maksymalne próby, na 4 i 20 minut. Na 60 minut odpuść, bo i tak nie wykonasz jej poprawnie)

https://www.cyclingpowerlab.com/MonodCriticalPower.aspx

W praktyce nic więcej ci nie potrzeba no może poza tym, że trenujemy cyklami 4 tygodniowymi (3x coraz mocniej, 4 rege). Powinieneś też przeczytać jakąś książkę o podstawach treningu, periodyzacji, planowaniu, ćwiczeniach itd. Za dużo tego, by pisać na forum.

https://www.empik.com/kolarstwo-podstawy-treningu-lau-dominik,p1059506459,ksiazka-p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

32 minuty temu, TMA napisał: