Skocz do zawartości

[Łańcuch] Oznaczenie przy łańcuchcach


Thomass13

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

X i Z to jest oznaczenie serii łańcuchów. Różnią się materiałem, bo seria X jest chwalona wybitnie ostatnimi czasy.

Reszta oznaczeń to są powłoki antykorozyjne i inne wariacje typu otwory w blaszkach (sl - super light, el - extra? light). Jak masz samo oznaczenie np.X8.99 to jest łańcuch 8 rzędowy serii X z surowej stali. X11 SL239G to super lekki łańcuch 11 rzędowy ze złotą powłoką (pewnie azotek tytanu), a powłoka srebrna to zazwyczaj nikiel.

W zasadzie wszystkie łańcuchy tej samej serii nie różnią się wytrzymałością między sobą, bo nie różnią się materiałem. Jak się nie liczy gramów i dba o łańcuch, albo jeździ tylko na sucho to można brać ten najzwyklejszy bez udziwnień.

Napisano

Z to najbardziej podłe z podłych łańcuchów, głównie montowane jako fabryczne w najtańszych rowerach na rynku.
X to seria wzmocniona (lepsza stal) w której są podserie .73, .93 i EPT - oznaczają powłokę antykorozyjną a także podserie .EL (cały niklowany lub pokrywany azotkiem tytanu, nacinane blaszki w celu zmniejszenia masy); S (nacięte tylko wewnętrzne blachy); SL (to samo co EL ale dodatkowo puste piny)

e to seria dla e-Bike'ów

DLC to najwyższa półka - łańcuchy w niebotycznej cenie pokryte jakąś cudowną powłoką o twardości diamentu

są jeszcze serie dla BMXów i singli

Tu jest rozpiska po Polsku: https://indd.adobe.com/view/67322ecd-c061-4c9d-9eb0-57b01450c553

Napisano

Tak zobaczyłem ten temat, przeczytałem, zerknąłem na link od @Dokumosa i bardzo spodobał mi się DLC10. Czerwono-czarny idealnie by mi pasował. Teraz się zastanawiam jak będzie działał łańcuch 10s z napędem 9s? :wub:

Napisano
33 minuty temu, lichak napisał:

Tak zobaczyłem ten temat, przeczytałem, zerknąłem na link od @Dokumosa i bardzo spodobał mi się DLC10. Czerwono-czarny idealnie by mi pasował. Teraz się zastanawiam jak będzie działał łańcuch 10s z napędem 9s? :wub:

Tez sie nad tym zastanawiam jak sie 9-tka sprawdzi z 10 rzedowym łańcuchem. I dziekuje za odpowiedzi z oznaczeniami teraz troche mi sie rozjasniło a ta tabelka z linku swietna. 

Napisano

Cały ten proces doboru łańcucha z podlinkowanej tabelki traktujemy raczej z przymrużeniem oka... Bo wg tabelki nierdzewne łańcuchy to .EPT natomiast .S, .EL, .SL no i oczywiście cała seria DLC są jak najbardziej nierdzewne.

Napisano

Ja widziałem na allegro za 300zl i o nim mówie, ew. bikestacja.pl tez 300zl. Dla pewnosci sprawdzałem czy to nie ich konto na allegro.

Ale widze że nikt nie mówi jak pracuje łańcuch 10s z napędem 9s. Ale to nic, na pewno jest tego duźo na forum.

Napisano

Póki nowy to pracuje idealnie. Z czasem mogą pojawiać się problemy ze względu na nieco większą elastyczność boczną w stosunku do 9s (przełożenia mogą zmieniać się z trudem albo leniwie).

Napisano
45 minut temu, cervandes napisał:

No nie wiem czy X od SL różni się tylko wykończeniem. X jest Durable a SL i wyższe są DoubleDurable, KMC twierdzi, że dwukrotnie dłużej taki łańcuch pożyje.

Przebiegi się robi takie same... Zwykły X jest Extremely Durable, EL/SL itp Double natomiast e jest Triple ;). W przypadku e faktycznie tak jest. W przypadku Xów nie ma różnicy w trwałości.

Napisano

W w prostym tłumaczeniu, 3 tyś. km i do śmieci każdy z nich :)

 

Wiara w bajki o dwukrotności trwałości jest tym samym co wiara w życie po śmierci. 

Wsadzenie do napędu 9s łańcucha za 100 dolców jest poronionym pomysłem. Łańcuch powinien być tańszy niż eksploatowane z nim podzespoły. Droższe od niego w tym przypadku będą komponenty tylko XTR. Do pozostałych grup wsadzenie takiego łańcucha jest chorym pomysłem chyba, że rower ma iść na wystawę, co też w erze napędów 12s wydae się poronionym pomysłem. 

 

No ale jak ktoś lubi, to nie zabraniam. 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...