Skocz do zawartości

[uszczelki] Sr Suntour XCM wymiana uszczelek na lepsze.


Rekomendowane odpowiedzi

W tym problem,że jak go nie  będę go smarował co 3 tygodnie dużą ilością smaru to przy mojej eksploatacji już by się zatarł.

Wczoraj go rozbierałem  i małe ilości smaru na ślizgach zostały reszta wyparowała gdzieś.

 

Edytowane przez PowerV3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś... Wróżki go zabrały... 

Nadmiar smaru cały czas Ci wychodził przez uszczelki, dziwisz się jeszcze że go brakuje? 

Smar powinien być na ślizgach widoczny jako cieniutka powłoka. W wyższych modelach tolerancja między ślizgami a lagami jest bardzo mała, całość pracuje stabilnie przy niewielkiej ilości smaru. 

W XCM jest coś czego ślizgami nazwać nie można. Wyczyść, nałóż trochę dobrego smaru i jeździj.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No tak tak.

Proponuję kupić taką puszkę.

43891679.jpg

Do tego precyzyjny przyrząd do nakładania smaru na ślizgi.

kubala-szpachla-szpachelka-malarska-nier

Zdjąć dolne lagi, nałożyć smaru po brzegi, upchać żeby mieć pewność że nie zostało powietrze. Następnie wsadzić górne lagi i nadmiar wytrzeć szmatką. Procedurę powtórzyć co tydzień.

  • +1 pomógł 3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, weźcie się tak nie spinajcie, jak się nie znacie. Oczywiście, że da się wymienić uszczelki z XCM na lepsze. Wymaga to co prawda wymiany dodatkowo dolnych i górnych lag, korony, rury sterowej, sprężyny oraz hydrauliki, ale się da. Nazywa się to w skrócie "zakup nowego amortyzatora".

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zakup nowego amortyzator planuję na wakacje.

A nie można uciąć tych wyjąć ,,uszczelki,, włożyć simmering i trochę uciąć ,,uszczelki,, od spodu aby nie wystawały ponad dolne golenie?

Edytowane przez PowerV3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Teraz, PowerV3 napisał:

A czy temat jest o zablokowaniu mnie na Szajbajk forum czy o wymianie uszczelek na lepsze???

Zablokowali cię bo cały czas brniesz o swoim XCM-ie gdzie jest to budżetowy amorek a ty chciał byś z niego zrobić cudo

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ok. Każdy to rozumie natomiast próbujesz wmówić forumowiczom np. że XCM ma tłumienie,  Producent który sprzedaje budżetowo tani taki amorek to jest normalne że wsadzi tanie i prostej budowy części. 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ACTIVIA

Z tym tłumieniem to wynikało z mojej niewiedzy. Bo pracuje dużo dużo lepiej niż mój stary uginacz z samymi sprężynami  w starym rowerze i stąd moje hipotezy,że ma tłumienie.

To jak nałoże mało smaru to zaraz go nie będzie i te ślizgi z g@wnolitu szlak trafi od jazdy z góry.

Po za tym ile kosztuje amor o skoku 100 max 120mm powietrzny najlepiej z olejowym smarowaniem, do XC iostrego XC i trochę enduro z góry? DUŻO.

Edytowane przez PowerV3
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No ta nawierć otwory, nagwintuj, wkręć kalimitki. Do tego zainwestuj w klamki hydrauliczne, zamiast oleju wpakuj smar i wtedy podczas jazdy będziesz pompował smar.

Już dziesiątki osób ci radziło że pakujesz za dużo smaru a ty nadal swoje. On i tak pewnie jest upośledzony a ty jeszcze chcesz tam wciskać oringi gumowe. Bez sensu

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...