de_Villars Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 Zastanawiam się ostatnio nad zakupem jakiegoś licznika działającego w oparciu o GPS, który miałby opcję nawigowania po wgranej trasie. Moje preferencje: Niezawodność (nie gubienie GPS i szybkie łapanie sygnału z satelity, wiarygodne pomiary) Jakaś prosta nawigacja i wskazywanie prędkości, prędkości średniej, dystansu, czasu, przewyższeń. Działanie bez telefonu Nie musi obsługiwać zewnętrznych czujników Cena poniżej 600 zł Producent – inny niż Sigma i Lezyne, bo się o nich naczytałem, a z Sigmą mam do tego własne doświadczenia. Rozważałem też Brytona, ale zrezygnowałem, bo straszny bajzel mają w tych swoich modelach, zresztą ten który by mi odpowiadał to już nie sprzedają, z kolei następca mi nie odpowiada wizualnie. Ostatnio dość mocno wpadł mi w oko Mio Cyclo 200 - choć to już nie tyle licznik co pełnoprawna nawigacja. Kosztuje do 700 zł (jestem w stanie trochę nagiąć budżet), ewentualnie mogę wziąć egzemplarz po testach za 589 zł. Czy ktoś z Was użytkował ten sprzęt i mógłby się podzielić wrażeniami? Testy w internecie są generalnie bardzo pozytywne, ale mnie interesują takie detale o których mało się wspomina - np. jak urządzenie się zachowuje gdy zboczymy z wytyczonej trasy (intencjonalnie albo przez pomyłkę)? Wariuje czy przelicza alternatywną drogę? Jak się mają wskazania prędkości z GPS do realnej z licznika (o ile ktoś jeździł z jednym i drugim jednocześnie)?
Mr. Dry Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 Godzinę temu, de_Villars napisał: Jak się mają wskazania prędkości z GPS do realnej z licznika Mniej więcej tak jak świni siodło. Jeśli jedziesz przez otwarty teren to ok, ale otwarty znaczy dosłownie bez drzew. Często nawet te przydrożne potrafią zaniżyć wskazania o parę km szczególnie jak niebo nie jest czyste. Łatwo zauważyć bo "prędkość" skacze. O Mio się nie wypowiem bo nie miałem do czynienia.
lewocz Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 No chyba przesadzasz, i to trochę tylko dosyć solidnie. Wiele razy robiłem porównania moich Edge ( miałem kilka) i aż takich problemów nie stwierdziłem. Nie wiem co by to za gąszcz musiał być żeby sygnał aż tak osłabł. Takie problemy miałem 15 lat temu w starym Garminie 60. Od tego czasu dużo się zmieniło.
MikeSkywalker Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 3 godziny temu, de_Villars napisał: a z Sigmą mam do tego własne doświadczenia A jaką Sigmę miałeś że jej nie chcesz? Używam Pure GPS i jestem więcej jak zadowolony, a kosztował 250zł. Sygnał trzyma stabilnie, nie gubi się często, jak już to zwykle w mieście jak wracam z wycieczki, autopauza działa perfekcyjnie, wskazania w porównaniu do analogowego licznika to +/- 1-2km/h - orientacyjnie wystarcza. Nawigacja jest bardzo ograniczona bez telefonu, więc pytam z ciekawości. Używam też turystycznego odbiornika Garmina (z kilkoma modelami miałem do czynienia w pracy) i jeśli chodzi o odbiór sygnału to nie mają sobie równych. Nie wiem czy seria Edge ma porównywalne odbiorniki ale w zakładanym budżecie idzie kupić Edge Touring - więc może coś takiego.
Dokumosa Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 Odnośnie prędkości to licznik oparty o GPS nie podaje chwilowej tylko średnią w zależności od interwału pomiędzy odczytami koordynatów np. z 5 ostatnich sekund.
de_Villars Napisano 3 Listopada 2018 Autor Napisano 3 Listopada 2018 1 godzinę temu, MikeSkywalker napisał: A jaką Sigmę miałeś że jej nie chcesz? Używam Pure GPS i jestem więcej jak zadowolony, a kosztował 250zł. Sigma 1200, więc nawet nie gps, tylko zwykły licznik. Niby markowe urządzenie, a odmówiło współpracy. A chinol z ali chodzi, topornie wprawdzie ale chodzi (sigma miała go zastąpić). Trochę mnie to zraziło do tej marki. Co do ich gps (Sigma Rox), to naczytałem się różnych opinii, na ogół niezbyt pochlebnych. A w tym Pure GPS jak wygląda od strony praktycznej nawigowanie? Zapewne nie mapa, tylko wyświetla kształt trasy (zakręty)? 2 godziny temu, MikeSkywalker napisał: w zakładanym budżecie idzie kupić Edge Touring Biały - nie pasuje mi do roweru A na serio - nie obsługuje zewnętrznych czujników, a to chyba tylko by mnie mogło skłonić do zakupu czegoś ponad 700 zł (raczej celuję w sprzęt nowy, nie używki). Ale i tak wolę się zmieścić w budżecie, bo na chwilę obecną potrzeby wykorzystywania czujników raczej nie odczuwam. Jeszcze mam pytanie o uchwyty do Mio. Dedykowany jest dość drogi: https://www.ceneo.pl/48611847 Na allegro znalazłem o połowę tańszy: https://allegro.pl/mio-cyclo-licznik-uchwyt-na-kierownice-rowerowy-i7572284269.html ale wygląda, że w nim licznik będzie wystawał powyżej mostka, co mi niezbyt odpowiada. Są jakieś inne alternatywy do uchwytu Mio Performance z pierwszego linka - takie żeby licznik był ustawiony w płaszczyźnie mostka (przed nim)?
Dokumosa Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 Pure gps to nie nawigacja tylko licznik/wysokościomierz z rejestratorem przebytej trasy. Interwał pomiarowy jest stały co 5s.
MikeSkywalker Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 @Dokumosa tak, ale byłem po prostu ciekawy opinii na temat produktów Sigmy. 11 minut temu, de_Villars napisał: A w tym Pure GPS jak wygląda od strony praktycznej nawigowanie? Zapewne nie mapa, tylko wyświetla kształt trasy (zakręty)? Coś w stylu nawigowania na azymut: https://www.youtube.com/watch?v=LbfsBjTQfo8
Dokumosa Napisano 3 Listopada 2018 Napisano 3 Listopada 2018 Ale to "nawigowanie" oparte jest o kompas i punkt początkowy trasy a nie punkty pośrednie (pokazuje kierunek gdzie jest punkt w którym włączono śledzenie trasy). Odnośnie opinii dot. Sigmy to sam miałem/mam wiele modeli od prostych typu Pure 1 przez Pure gps do rox 11 (z żadną nigdy nie miałem problemu) ale mam też Edge'a 520 i przy tym garminie wszystkie sigmy to jakieś takie pierdziawki zabawkowe.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.