Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
PowerV3

[Obręcz 29] Dt Swiss 533d Krawężniko odporność.

Rekomendowane odpowiedzi

PowerV3

Witam poszukuje opinii na temat krawężniko odporności obręczy 29 Dt Swiss 533d.

Mam rower MTB,opony 2,2, ważę 63 kg i chciałem się zapytać czy tylne koło na obręczy Dt Swiss 533d nie pognie się od krawężników.
Mowa o wjeżdżaniu  na krawężnik w taki sposób przednie koło do góry potem przeniesienie ciężaru na przód.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

O ile nie zaniedbasz ciśnienia w oponie to dlaczego miałoby się coś stać? To są bardzo dobre obręcze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Bo mam obecnie taką obręcz w tylnym kole,że plastelina jest od niej twardsza (strasznie giętka i non stop krzywe koło,poza tym obręcz i tak jest wygięta,góra dół,piasta g@wnolit to wymieniam całe koło).

Ciśnienie z tyłu mam 2,5-3 bary. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu

Dt 533 do lekkich nie należy ale jest wytrzymała.

Z drugiej strony przy niskim ciśnieniu strzał w krawężnik powali każdą.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

To obręcz enduro, jeśli nie będziesz dobijał obręczą do krawężnika to przy takiej jeździe obręcz na zawsze. Pamiętaj, że wytrzymałość koła zależy również od innych czynników. Przede wszystkim musi być odpowiedni typ zaplotu, równomierne naciągnięcie szprych i nie za duże i nie za małe. No i szprychy odpowiednie rzecz jasna.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Koło miało by być od Daevo.

Jeźdżę też w lesie po korzeniach,nierównych łąkach.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
phoe

Da radę, to pancerna obręcz nawet przy lekkich dobiciach, ale mocny strzał w krawężnik przy niskim ciśnieniu - strzeli jak każda.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

A niskie ciśnienie to jakie ciśnienie?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
seraph

Przy Twojej wadze i oponie to chyba okolice 1,5 bara z tyłu. Powyżej raczej nie powinieneś się martwić.

Ja ważę ponad 80 kg, z tyłu mam 2 bary i póki co ta obręcz zniosła już prawie 5000 km rąbanki (lasy, korzenie, kamienie, ogólnie świętokrzyskie) i póki coraz była lekka korekta centryczności. Złego słowa nie powiem, bo i oponę bezdętkową z uśmiechem przyjęła.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

A to spokjnie,bo poniżej dwa bary to ja nie schodzę.

Zazwyczaj mam 2,7-2.9 bo jeźdzę dużo po asfalcie,kostcec i wtedy są mniejsze opory toczenia.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Paniatna

Jeżeli koło od Daveo to bierz i jeździj. Zapomnisz o centrowaniu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

A dt 545d (pod wentyl samochodowy) jest słabsza,mocniejsza od dt533d?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
9 godzin temu, Dokumosa napisał:

to przy takiej jeździe obręcz na zawsze.

 

4 godziny temu, phoe napisał:

Da radę, to pancerna obręcz

Każda da się połamać:D

 

Dt 533.jpg

Dt 533 d.jpg

Edytowane przez michuuu

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Oczywiście, że każdą. Tyle, że każdą inną dużo łatwiej ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Którą lepiej brać?

Dt 545d pod wentyl samochodowy.

Czy Dt 533d pod węższy wentyl i adapter lub ewentualnie powiększenie otworu na wentyl?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Zwykle robi się tak, żeby w rowerze mieć 2 koła z tymi samymi wentylami i wozić jedną dętkę zapasową (ew. można w terenie zadrutować na szybko adapter żeby prestę w obręcz z dużą dziurą wsadzić nie mniej jednak to rozwiązanie tymczasowe). Jedna i druga obręcz w podobnej cenie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Chodzi mi o to,która wytrzymalsza.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jeśli mówimy o przywaleniu w beton to obie takie same.  W 544d masz możliwość złożyć koło z 36 szprychami i w tym wariancie całe koło będzie miało większą nośność i będzie bardziej odporne na decentry.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Chodzi mi o ogólną wytrzymałość.

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Myślę, że odpowkedż padła już ze 2x

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Przy Dt545d piszą obręcz trekingowa a przy Dt533d all mountain,enduro.

To chyba ta Dt533d mocniejsza?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
michuuu
15 godzin temu, michuuu napisał:

Dt 533 do lekkich nie należy ale jest wytrzymała.

 

16 godzin temu, seraph napisał:

To są bardzo dobre obręcze.

 

Teraz, PowerV3 napisał:

Dt533d all mountain,enduro.

Wnioski?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PowerV3

Dt 533d mocniejsza dwukrotnie,tak pisze na stronie producenta.

To biorę Dt 533d tylko jak w bezinwazyjny sposób wepchać do niej wentyl samochodowy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
dovectra

NIe da sie

kup dętki dedykowane

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×