Skocz do zawartości

[gravel] Który rower byście wzięli? Fuji Jari 2.3 czy Marin Four Corners


gac_bike

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

zastanawiam się nad kupnem gravela. Przeznaczenie to codzienna jazda po mieście do pracy, wycieczki rekreacyjne do lasu i wyprawy rowerowe na urlopie z sakwami (w tym roku zaliczyłem wybrzeże bałtyku na góralu Author Basic z sakwami i spodobało się). Zakup będzie dokonywany w sklepie internetowym. Obecny rower jeszcze fajnie jeździ, ale mam ochotę na odmianę. 

Wymagania to miejsca na przykręcenie bagażnika tył, miejsca na bidony, miejsca do przykręcenia uchwytów ma widelcu i obydwie moje propozycje je spełniają.

Trochę boli ich waga, bo muszę codziennie targać rower na drugie piętro, ale obecny z bagażnikiem i kilkoma dodatkami waży 20 kg więc i z nowym dam radę.

Budżet to okolice 4000 zł. 

Zastanawiam się nad Fuji Jari 2.3 (do kupienia za 3399) i Marin Four Corners (do kupienia za 3699)

Fuji Jari 2.3

jari232018z1.jpg

Marin Four Corners

four-corner-blue-p-1-edit-1121.jpg
Porównanie specyfikacji w linku https://katalog.bikeworld.pl/2018/web/porownaj?rowery=56356%3A55074 

Nie mam obeznania w osprzęcie, który wydaje się lepszy?

A może coś innego?

Kross Esker 4.0 wygląda jeszcze fajnie, ale niedostępny.

 

 

Edytowane przez gac_bike
uzupełnienie danych
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fuji ma trochę inny zakres przełożeń. Najbardziej miękki bieg dla kombinacji 30 z przodu, 36 z tyłu. W Marinie masz tylko 30 z przodu , 32 z tyłu. Może to mieć znaczenie gdybyś planował wycieczki z obciążeniem (sakwy lub torby) w przypadku ciężkich podjazdów. Jak dla mnie największa tarcza 50 w Marinie byłaby zbędna, chyba że jeździsz z dużymi prędkościami powyżej 40 km/h. Polecam porównanie tym kalkulatorem : http://www.gear-calculator.com/. Po wprowadzeniu wielkości koła, kadencji, konfiguracji korb i kasety, dostajesz wynikowe prędkości dla każdego z przełożeń. Można też porównać dwa różne napędy.

Inna sprawa to geometria. Marin ma bardzo wysoką główkę ramy, co daje zrelaksowaną pozycję, w Fuji to wygląda inaczej, który będzie lepszy zalezy w tym przypadku od preferencji.

Edytowane przez pp516
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kross Esker to nowość na 2019, więc dopiero pojawi się w sprzedaży.

Z tych dwóch Marin wydaje się mieć bardziej spójny napęd i powinien mieć wygodniejszą pozycję do długich wycieczek (długa główka ramy oraz wysoka pozycja mostka i kierownicy = bardziej wyprostowana pozycja na rowerze). 

W tym budżecie rozważyłbym jeszcze Author Ronin: https://velo.pl/rowery/gravel/author/ronin-0 Można znaleźć je na wyprzedaży po 3700-3800zł. Masz tutaj wyższą klasę napedu i wygodną stalową ramę. Do tego uchwyty montażowe, na których Ci zależy. Z tych trzech ja osobiście brałbym Ronina. 

 

 

Edytowane przez Eazy
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mistrzusek napisałem i mogą zamówić. Mnie interesuje rozmiar 56, mam 185 cm wzrostu i 90 cm w przekroku. Ty masz ten sam rozmiar chyba, myślisz, że będzie ok?

Na stronie authora

http://pl.author.eu/adventure/gravel/author-ronin-2018-ua42901301-1154#!geometrie-modelu

łapię się w górną granicę rozmiaru 54, ale 56 wydaje się właściwszy. 

Edytowane przez gac_bike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@gac_bike

56 powinien być ok dla Ciebie. Mi pasuje, a mamy podobne "wymiary". Robiłem przymiarkę do 54, ale wydawał mi się sporo za mały, fakt że w 54 masz mostek 80mm, a w 56 już 100mm, więc różnice czuć. Ewentualnie jak coś nie będzie pasowało to możesz wstawić krótszy mostek:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nogę 90cm zdecydowanie brałbym 58! Ten sugerowany wzrost przez Authora to jakiś żart. 570mm górnej rury efektywnie to jest minimum na taki wzrost. Mam 186cm, nogę 91cm i  rower 570mm ETT z mostkiem 110mm (-5 stopnii). Jest OK, ale wolałbym 1cm dłuższą ramę. Aha - w ogóle nie korzystam z górnego chwytu kierownicy. Jeżdżę 60% w dolnym chwycie, 40% na klamkach..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

@pp516 @Eazy @wojtasin @danielson @mistrzusek

Dzięki za rady. Kupiłem Ronina, dzisiaj byłem na małej objazdówce po mieście i lesie. W porównaniu do jazdy góralem jeździ się lekko, szybko przyśpiesza i rower dużo zgrabniejszy. Przełożeń mi nie brakuje, może tylko pod strome górki będzie ciężko, ale dzisiaj pojeździłem i mi nie brakowało póki co. Na żywo prezentuje się ładniej niż na zdjęciach, a cieniutkie rurki ramy mi wizualnie się podobają. Trzeba się przyzwyczaić do kierownicy baranka i będzie ok. Na szczęście da radę hamować i zmieniać biegi trzymając nachwytem na manetkach więc nawet przy jeździe po mieście będzie dobrze.

Chyba powrotu do górala już nie będzie :)

@mistrzusek przy przełożeniu przód: duża tarcza, tył: dwie najmniejsze, łańcuch obciera o przednią przerzutkę, ten model tak ma czy w serwisie mi źle wyregulowali przerzutki?

 

author_ronin.jpg

author_ronin2.jpg

Edytowane przez gac_bike
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezła bryka:)

U mnie chyba obcierało w odwrotnej sytuacji, na małej zębatce z przodu i na wiekszych z tyłu. Możliwe, że źle wyregulowane, bo generalnie powinno być cacy przy wszystkich kombinacjach przełożeń. Ja już nie mam takiego problemu bo z przodu mam już tylko jeden blat i sobie chwalę takie rozwiązanie.

A tak swoją drogą musisz nieźle zasuwać, jak jeździsz na dużym blacie i na dwóch najmniejszych zębatkach, ja takiego przełożenia nawet nie tknąłem:D

No i może głupie pytanie, a czy korzystasz z trymowania przedniej przerzutki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zrobić tak:

Pociągnij linkę przedniej przerzutki w miejscu gdzie jest odkryta. Jeżeli wózek się przesunie, to musisz nieznacznie bardziej napiąć linkę. Masz do tego baryłki na lince.

Jeżeli nie drgnie, to musisz poluzować zewnętrzną śrubę w przerzutce. O pół obrotu, żeby móc wrócić.

W sumie wstyd o to prosić w serwisie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...