Skocz do zawartości

[Łańcuch] Niebrudzący łańcuch na 9 kasetę


Monika1996

Rekomendowane odpowiedzi

Jaki możecie polecić łańcuch który jest odporny na brud ? :D Mam cały napęd XT i łańcuch po pomiarze wychodzi że na 0,75 przyrząd wpada do środka. Na alledrogo jest duży wybór łańcuchów jak na taką starą kasetę Shimano, KMC, Connex, nawet złote wersje :) Co polecacie lepszego od XT ? Obecny nawet jak jest czysty to po jednej jeździe jest już brudny i cały czarny dotknięcie = brudne ręce. Ten brud chyba siedzi w środku i nie da się go już wyczyścić. Może taki z dziurami w środku lepiej sobie poradzi z syfem ?

c002fda44c1e84394d57b4c57130

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyść tarczę porządnie, kasetę potem zrób smarowanie jak trzeba czymś porządnym. Ja po zaniedbanym napędzie długo walczyłem z objawem czerni, ale po ściągnięciu kasety i korby, wyczyszczeniu udało się idealnie, półśrodki nie dają rady.

 

A co do łańcucha to chyba dużo zależy jak używasz. Mnie kusił zakup Campagnolo, ale stwierdziłem, że przesada u mnie formy nad treścią, na amatorskie jazdy ( pewnie wyjdzie średnio 900 km/ miesiąc ) i wziąłem na testy x9.93 zobaczę ile obiadę na nim, jak zrobię 3kkm to będę zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nowy łańcuch ma fabryczny smar, który co prawda jest dobry, ale raczej na czyste asfalty, a nie w teren, gdzie bardzo szybko łapie syf.
Przed jazdą terenową lepiej przecierać łańcuch po smarowaniu - można np. smarować poprzedniego dnia, a przed jazdą lekko przetrzeć łańcuch ( wtedy nie złapie tyle syfu ).
Nie można też używać dużej ilości smaru, bo zadziała jak lep na muchy.
Znany jutiuber, mówiący o sobie "szaj", ma dobre patenty - na tyle dobre, że napęd po odpowiednich zabiegach nadal działał na błotnistej trasie, czego podobno nie mogło powiedzieć co najmniej kilku zawodników, których napędy odmówiły współpracy...
Moim zdaniem lepiej smarować mniej, a częściej - przynajmniej pod jazdę w terenie.
Te dziury to prędzej się pozalepiają w przypadku niewłaściwego dbania o napęd, a bok łańcucha nie powinien lepić się od smaru ( zresztą nie tylko bok ), bo to nie on jest narażony na zwiększone tarcie i nie ma kontaktu z zębami kasety, korby i kółek wózka przerzutki.
Wspomniany "szaj" i jego patenty : https://www.youtube.com/watch?v=15Ln8C_eNUg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po każdej jeździe wytrzyj całość napędu miękką szmatką z mikrofibry. Jak kaseta jest bardzo brudna to przetrzyj ją pędzelkiem wilgotnym od odtłuszczacza i dopiero szmatką. Ta metoda pozwala na utrzymanie w miarę czystego napędu, problem jest taki że trzeba smarować co ~100km, ale to raptem dodatkowa minuta roboty.

Może używasz kiepskiego oleju? Ja mam Shimano PTFE i lepszego jak dla mnie nie ma. Inne się kleją i przyciągają brud.

Co do złotego łańcucha, nic Ci to nie da. Dodatkowo z łańcucha schodzi złota powłoka i zaczyna wyglądać to kiepsko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Polecam próbę ze smarowaniem parafiną. Na forum jest temat o woskowaniu łańcucha.

Nie wiem jak ma się ten sposób do nowego napędu. Ja spróbowałem przy przebiegu ok. 2000-2500km.

Łańcuch jest czysty, napęd cichy. Po przebiegu ok. 1000km nie ma drastycznego zużycia, wciąż jeżdżę na starym zestawie, kaseta slx, dwa łańcuchu connexa 10rz.. Dobijam do 4000 km. Próbowałem też w mroźnych ale suchych warunkach i też było ok.

Jest suche lato więc nie potrafię się odnieść do błotnych warunków.

Mam porównanie z innym domowym rowerem smarowanym tradycyjnie i nie widzę różnic w zużyciu napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, michuuu napisał:

Polecam próbę ze smarowaniem parafiną. Na forum jest temat o woskowaniu łańcucha.

Próbowałem i fakt - trzyma się długo, ale przecierać trzeba po każdej jeździe i tak. W błoto się jednak moim zdaniem wcale nie nadaje, bo syf łapie tak czy siak, a wymyć łańcuch z wosku jest dużo trudniej niż z oleju. Obecnie tylko w rowerach taty i siostry zostały "nawoskowane" napędy i po kilkuset km jest zadziwiająco czysto i nadal bardzo kulturalnie. Moim zdaniem metoda jest OK, ale do rowerów na mega lekkie warunki jazdy.

Spróbowałem niedawno suchego smaru do łańcuchów motocyklowych i jestem bardzo mile zaskoczony, bo wcale nie się brudzi - łańcuch jest po prostu suchy i nawet po deszczu wygląd się nie zmienił. Terenu jeszcze nie zaliczył, ale mam cichą nadzieję, że uda mi się znaleźć 1 smar do wszystkich jednośladów tym bardziej, że motocyklowe są tańsze. Pryskamy, po 20 minutach wycieramy do czysta (cały biały nalot) i voila...

Co do mycia łańcucha to jest sposób na wypłukanie syfu z wnętrza, którego nawet shake nie wyciąga do końca. Trzeba łańcuch namydlić - spieniamy mydło w dłoniach i wcieramy pianę w łańcuch, a po chwili robi się czarna nawet jak łańcuch z wierzchu był jak nowy. Za trzecim razem piana już koloru nie zmieni i po kłopocie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybierz standard KMX X9.73 albo KMX X9.93 ( drugi ma zabezpieczenie przed korodowaniem ) i powinnaś być zadowolona. To moje zdanie.

Ja po jakiś 400 km na nim myślę, że jest OK, względem shimano wydaje mi się cichszy, a smarowany co tydzień Shimano PTFE póki co jest czysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
1 godzinę temu, seraph napisał:

Próbowałem i fakt - trzyma się długo, ale przecierać trzeba po każdej jeździe i tak

Nie przecieram, jest czysty i cichy.

W necie jest trochę tego szamaństwa z woskiem. Sądzę, że to kwestia proporcji parafiny i rozpuszczalnika.

Ale wcale się nie upieram, że to epokowe odkrycie.:D Dojeżdżam stary napęd i jak by co to płakał nie będę.

29 minut temu, Monika1996 napisał:

ale jest tylko w kolorze niebieskim

Tarcie zrobi swoje czym by nie smarować. I kolor idzie w .......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, Biesz766 napisał:

Wybierz standard KMX X9.73 albo KMX X9.93 ( drugi ma zabezpieczenie przed korodowaniem ).

Ma ale tylko w 50%, tzn. zewnętrzne blaszki. Z drugiej strony .73 też ma jakieś zabezpieczenie (bo nie łapie go ruda tak jak byłby zupełnie goły) tyle, że bez niklu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że miałeś w ręku dokładnie ten sam łańcuch. .93 ma zewnętrzne blaszki srebrne i błyszczące a .73 ma wszystkie szare i matowe.

Poniżej na zdjęciu .93. W łańcuchu .73 wszystkie blaszki są w takim kolorze/fakturze jak tutaj wewnętrzne (drugie zdjęcie to mój primal na łańcuchu x10.73 właśnie).

2611085_X10_93_2.jpg

20180804_190933.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam jaki sens woskowania, a dokładnie brudzenia woskiem który potem jest nie do usunięcia z łańcucha , skoro sposób szajbajka z YT bardzo dobrze się sprawdza. Miałem rower oblepiony pod tarczę, przednia przerzutka zapchana aż przestała przerzucać a łańcuch po klepnięciu w niego czysty ( błoto odpadło ). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie rozumiesz. Kupiłem rower, odebrałem go, pierwszy styk z nim po zakupie ( kupowałem na podstawie fotek z ogło w Belgii, kota w worku ) i zerknięcie na łańcuch - właśnie wtedy ta fotka zrobiona, bo chciałem na spokojnie poszukać co tam było założone ( łańcuch po fotce zdjęty i złom, bo wyjechany był już ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...