Skocz do zawartości
seba_nurek

[Suport] Rower retro, wymiana, zamiennik

Rekomendowane odpowiedzi

seba_nurek

Witam serdecznie,

w moim starym rowerze mam suport do wymiany - poniżej zdjęcie. 

Znalazłem w necie suport który wygląda identycznie - https://www.retrobikefranken.de/en/Crank--Bottom-Bracket--Accessories/FAG-Innenlager.html.

Moje pytanie to: czy można zastąpić taki suport jakimś "współczesnym" zamiennikiem? Dodam również że jednoblatową korbę też będę wymieniał. (np. taka https://allegro.pl/korba-1-rzedowa-44-170-stal-na-kwadrat-walcz-i7450868298.html#thumb/1

Będę wdzięczny za info

Pozdrawiam

Seba

IMG_20180722_123846.jpg

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia

Po co chcesz wymieniać ten suport na jakiś ,,współczesny". Jeśli ten co podałeś w linku jest na łożyskach maszynowych, to współczesny będzie identyczny tylko, że innym narzędziem będzie się go wkręcać. Jeśli jest jednak na łożyskach kulkowych to przypuszczam, że zwyczajny suport na kwadrat powinien pasować. Np coś takiego: https://allegro.pl/wklad-suportu-kellys-bsa-na-kwadrat-122-5-mm-i7201011512.html

Nie dam sobie jednak ręki uciąć, możliwe, że ta rama ma jakiś inny gwint. Najlepiej chyba skoczyć do sklepu z ramą i na miejscu sprawdzić czy pasuje. Musi się również zgadzać długość tego wałka w suporcie, bo są w różnych długościach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • victor89
      Przez victor89
      Cześć!
      Jestem właścicielem wspaniałego roweru peugeot. Mam go już 10 lat i nawinąłem sporo kilometrów i fantastycznie mi się na nim jeździ. Przez ten czas napęd kompletnie się zużył zatem poszukuję możliwości upgradeu napędu na coś nowszego.
      Obecnie mam:
      Suport z gwintem francuskim - dwie miski, łożyska kulkowe oraz oś na klin. Miski mają bardzo duże wżery mniej więcej od momentu zakupu - powiększają się. Oś jest krzywa (145mm - za długa). Szerokość mufy suportu 68mm, gwint o skoku 1mm. Korba - 10 lat temu kupiona jakaś francuska używana z allegro na klin 2 rzędowa ze zdemontowanym małym blatem - 52 zęby - przez to oś suportu jest za długa i mam tylko 3 najmniejsze biegi. Łańcuch - standardowy z decathlonu 5-7 rzędowy. Wolnobieg - Sunrace 5rz 14T - 27T Tylna przerzutka - stary simplex - sterowana bezstopniową manetką przy kierownicy. Aktualne problemy w kolejności od najbardziej uporczywych:
      Możliwość korzystania tylko z 3 ostatnich przełożeń - pod górkę trzeba mieć stalowe mięśnie by wyjechać. Napęd jest strasznie głośny przy kadencji już powyżej 50 obr/min, mimo bardzo dobrego nasmarowania. Suport wiecznie łapie luzy, chodzi źle przez wżery Kliny muszę często dobijać bo łapią luzy - z tego rozwiązania chciałbym zrezygnować Co chciałbym zmienić oraz co udało mi się znaleźć:
      Suport - najlepiej na zintegrowany. Bardzo ciężko w mojej ocenie znaleźć coś nowocześniejszego do francuskiego gwintu. To co znalazłem to suport firmy Velo Orange: KLIK Korba 1rzędowa pod suport - ilość zębów pomiędzy 48-52 (większe się nie zmieści) Tylny wolnobieg - coś mocniejszego od sunrace bo sam się przekonałem że nie jest to najlepsza część napędu Jeżeli trzeba to przerzutkę, choć ze swojej jestem zadowolony. Ewentualnie wymienić w niej kółka bo są wytarte i w sumie niemal nie mają zębów. Do tego jakiś łańcuch który zgra się z napędem i będzie cichutki. Pytania:
      Czy suport który wybrałem będzie dobry, oraz czy istnieją jakieś alternatywy? Jak dobrać pozostałe elementy napędu by ten był cichy i bezawaryjny. Co należałoby jeszcze wymienić by rower jeździł naprawdę bezawaryjnie i cichutko.  
      Proszę o pomoc i porady!
      Pozdrawiam Serdecznie.


    • maciana
      Przez maciana
      Witam,
      niedawno zakupiłem nowego Tribana 100 w bardzo rozsądnej cenie, czy wiecie może jakie modyfikację można w nim zastosować, by z niskobudżetowej szosy zrobić coś szybszego? 
    • Byderobo
      Przez Byderobo
      Witam,
      Składam rower i chcę kupić suport o którym zapomnę na dłuższy czas. Wkręcony zostanie w ramę Commencal Meta 5.5 z około 2007r i będą się na nim kręciły korby Shimano fc m780. Jako że głównie rower ma pomykać w terenie a do tego ja ważę koło 90kg to potrzebuję czegoś solidnie uszczelnionego i wykonanego. Ja zastanawiam się pomiędzy:
      1. XT BB MT800 - około 86zł
      2. Saint SM-BB80B - około 100zł
      3. XTR SM-BB90-A - około 140zł
      Pytanie jak wygląda trwałość i wytrzymałość tych suportów? Czy warto dopłacać? A może coś od innej firmy?
       
      Ps. Nie chcę co sezon bawić się w wymianę łożysk
    • whynott
      Przez whynott
      Witam , chcę zmodernizować napęd w mojej szosie. Rower będę używał do przemieszczania się po mieście , wzniesień nie będzie większych bo to woj. mazowieckie także myślę , że jakieś trzy biegi w zupełności wystarczą w szczególności, że dotychczas jeździłem na singlu 52/13 po lubelskim gdzie czasami kolana mi odpadały. Wrzucam zdjęcie do podglądu , niestety nie mam wymiarów bo roweru fizycznie przy sobie nie mam. Może są jakieś standardy dzięki którym dopasuje się chociażby suport ,bo chciałem nadmienić , że prawdopodobnie nie był wymieniany, ale tego nie wiem bo rower jest starszy ode mnie. Cena właściwie nie gra większej roli jednak dobrze będzie jak podzielilibyście się kilkoma propozycjami. 
      PS. na zdj widzicie rower bez korb które kiedyś kupiłem ale to raczej no namy(chociaż nie wiem bo kosztowały 300zł) ale chociaż tyle że 170mm. Jakiś wieszak do pokoju też możecie polecić.
       


    • owca
      Przez owca
      Witam, posiadam rower Kross Level B3, rama S (2017) i zastanawiam się nad wymianą kasety i suportu (FP-B902) na jakiś Shimanowski. 
      Czy to jest opłacalne? Może ktoś polecić jakieś modele? Jestem jeszcze zielona w temacie wymiany a zanim udam się do sklepu fajnie by było mieć jakieś propozycje i poznać opinie.
      W załączonej grafice jest szczegółowa specyfikacja obecnego stanu roweru.

×