Skocz do zawartości
Marcin86Poznan

[Aion 2018] Szukam opinii.

Rekomendowane odpowiedzi

Marcin86Poznan

Witam, kupiłem rower gdzie zamontowany jest Aion LO R boost z goleniami 35mm czyli model 2018. Interesuje mnie opinia na temat tego amorka. Wiadomo, że jak ktoś jeździł na modelu np. 2017 też chętnie posłucham. Czy amortyzator dobrze pracuje a może od razu go wymienić np. na Aurona? Czy nie pchać się w Suntour- na? Słyszałem dobre opinie, wiadomo w gre wchodzą różne tłumiki itp. ale warto go zostawiać? Wolał bym kasę przeznaczyć na lepsze opony, hamulce, itp.

Jaki Suntour jest najwyżej jeśli chodzi o Enduro? Jest wart ceny czy lepiej RS czy Foxa. Pytam bo ceny serwisu i części w suntour-ze są niskie i kupując rower kierowałem się szybkością wymiany uszkodzonych części a nie, że będę odkładał 2 wypłaty na golenie do Foxa z kashimą:) Myślę racjonalnie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

Dziwne pytanie.

Masz rower z takim amorkiem to wsiadaj i testuj. Co w sytuacji jak nie znajdziesz w nim nic co ci nie pasuje będzie tym czego oczekujesz  a jakis ktoś z  internetu ci powie wymieniaj bo syf ?

Wsiadaj na rower a sprzęt wymieniaj tylko wtedy gdy nie spełnia twoich oczekiwań ... no i pytaj o niego przed a nie po zakupie.

Pozdro

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Piter233

Sprzęt wymieniasz wtedy kiedy czujesz że cię ogranicza. Jeżdżę na epixonie 120 mm czyli trochę gorszym w hierarchii a raczej bardziej w stronę xc. Pod względem pracy nie ma się co przyczepić, jedyne co to to że ma lekki luz wzdłużny, ale to jest do przeżycia. Jeśli cię to uspokoi to aion stoi wyżej i jest lepszy. Z wad to można powiedzieć że lubi sobie posapać, ale to chyba wszystkie suntoury tak mają. Po prostu dbaj i jeździj.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Rower kupiłem ze względu na ramę bo jest najważniejsza:) Pytam bo prędzej sprzedam nowy niż raz używany. Nie ma żądnych opinii o tych nowych, trudno najwyżej się zawiodę albo wręcz przeciwnie :)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
rzezniol

 Prawie nową używkę po testach sprzedasz praktycznie w tej samej cenie co niby nowy z demontażu.

Zrób mu przynajmniej serwis zerowy bo znając życie jest w środku tylko maznięty a nie nasmarowany ;)

Pozdro

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Moim zdaniem przesiadka na aurona raczej bezcelowa - jedyna różnica to regulacja rozdzielnie wolnej i szybkiej kompresji. Poza tym ostatnimi czasy kilka stówek taniej niż auron można było złapać pike'a 2017.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Dobra, pojeżdżę i zobaczę w sumie wymagań nie mam zbytnich. Olej od razu wleje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Smarem się go smaruje. Olejem możesz nasączyć tylko gąbki (jeśli są bo spotkałem się kilka razy, że w oem'ach nie było). 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Ilia
Napisano (edytowane)

Ja bym radził zalać go olejem. Jest taka możliwość. Trzeba chyba tylko dać uszczelki na śruby z dołu. Amortyzator pracuje wtedy dużo lepiej i dłużej zachowuje czułość. Olej powinien być 15-20 wt. Jak jesteś świeżakiem HAHA to nie wymieniaj tego widelca, bo zazwyczaj im lepszy widelec tym łatwiej go uszkodzić, i części są droższe, a jak weźmiesz takiego Pika to być może będziesz miał nawet problem by go dobrze wyregulować i się zawiedziesz. Zresztą lepsze widelce Suntoura wcale nie odstają od RSów.

Edytowane przez Ilia

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Pojeździj trochę w trudniejszym terenie na jakimś dobrze pod siebie ustawionym RSie z chargerem i debon air to szybko dojdziesz do wniosku, że mocno mijasz się z prawdą.

Poza tym full service kit do pike'a to koszt 75-100zł. Za same gąbki i kurzówki do droższego suntoura tyle zapłacisz.

No i wideł smarowany olejem jest raczej bardziej odporny na brak regularnego serwisu. A zalanie suntoura olejem to utrata gw.

Sutour ma jedną niepodważalną zaletę - serwis w postaci Activii. 

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Jeździłem już na foxach, rs-ach ale nigdy na suntourn-ach i stąd obawy:) Najlepiej pracował nowy fox w krosie moon 3 na rok 2018 ale nie ta cena jak dla mnie:) Jak będę zmieniał to na pewno wsadzę RS Lyrik ale to ze spokojem.

Czytałem gdzieś post Activii odnośnie aby smar zastąpić olejem. Nie będę się zagłębiał, najwyżej wyśle niech ulepszy:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
17 godzin temu, Dokumosa napisał:

Pojeździj trochę w trudniejszym terenie na jakimś dobrze pod siebie ustawionym RSie z chargerem i debon air to szybko dojdziesz do wniosku, że mocno mijasz się z prawdą.

Poza tym full service kit do pike'a to koszt 75-100zł. Za same gąbki i kurzówki do droższego suntoura tyle zapłacisz.

No i wideł smarowany olejem jest raczej bardziej odporny na brak regularnego serwisu. A zalanie suntoura olejem to utrata gw.

Sutour ma jedną niepodważalną zaletę - serwis w postaci Activii. 

Zalanie olejem nie spowoduje utraty gwarancji. Problemem moze byc jedynie dostanie się tego oleju do tłumika lecz to takze powoli opracowuje z nowymi uszczelkami gdzie będziesz mógł lac nawet i 30ml a uszczelka w tłumiku wytrzyma. Na razie uszczelki te sa na testach

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Piotr, jeśli kupisz u Ciebie to wiem, że problemu nie ma (rozumiem, że również np. z raidonem ;)) ale miałem na myśli przypadek autora wątku - zakup roweru wyposażonego w taki widelec w sklepie i gw realizowaną poprzez sklep.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Jak zalejesz olejem w autoryzowanym serwisie to masz gwarancję raczej? Inaczej serwis by się tego nie podjął.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Jeśli później serwisujesz już na własną rękę w tym serwisie...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Ogólnie z tymi gwarancjami wiadomo jak jest. Temat zmierza już w innym kierunku, myślę, że dowiedziałem się co chciałem i można zamknąć:)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA
23 godziny temu, Dokumosa napisał:

Piotr, jeśli kupisz u Ciebie to wiem, że problemu nie ma (rozumiem, że również np. z raidonem ;)) ale miałem na myśli przypadek autora wątku - zakup roweru wyposażonego w taki widelec w sklepie i gw realizowaną poprzez sklep.

A no to masz rację. Nie wiem jak inne sklepy lub serwisy podchodzą do gwarancji w przypadku zalania dolnych lach na własną rękę

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Nigdzie nie mogę znaleźć jaki olej dać na gąbki i jaki i ile wlać w dolne golenie. Chciałem rozebrać i zrobić serwis zerowy ale nigdzie nie ma ani słowa o olejach.

Smaruje się go smarem? Jakim? i smar zamiast oleju w dolne golenie? W RS to proste, wszystko podane na stronie producenta a o Suntour-ach nic nie ma.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Witaj w świecie suntoura. Producent zaleca używać smaru. Smar kupisz np. u Activii (polecam ten drogi). Również odpowiedni do sprężyny i na gąbki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
ACTIVIA

Co do zalania dolnych lagów to pamiętaj że strona komory powietrznej w Aionie nie ma od dołu uszczelnienia w porównaniu do bliźniaczej konstrukcji AURONA który ma w pełni uszczelnienie

Co do zalewania dolnych lag od  strony tłumika to jestem w trakcie opracowywania nowych uszczelek tych kartridzów. Na razie uszczelki są na testach przy zalanym 30ml olejem 

Auron z uszczelką od dołu

f879a.jpg?0.11658043878789304

 

Aion bez uszczelki od dołu

f1302a.jpg?0.8453799050636215

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Marcin86Poznan

Pisałem do Ciebie o podanie jaki smar kupić. Jak najdziesz chwile podaj kod, żebym sobie do koszyka wrzucił. I myślałem o wymianie sprężyny na miękką bo tam pewnie twarda siedzi. Po 2 dniach jazdy, dziś 60km amor się rozbujał i nawet fajnie chodzi. Jest to jednak model 2018 z goleniami 34 a nie jak pisałem 35.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×