Skocz do zawartości
Drodzy Rowerzyści!
Fundacja Ewy Błaszczyk 'A kogo?' pilnie poszukuje dwóch rowerów, najlepiej damek, dla rodziców/opiekunów pacjentów kliniki 'Budzik' - Warszawia - Międzylesie, przy Centrum Zdrowia Dziecka.
Po więcej szczegółów odsyłamy na oficjalną stronie www oraz fanpage FB.
  • 0
Gość Ahzee

Unibike Viper GTS 2017 czy northtec caledon db dl

Pytanie

Gość Ahzee

Witam, posiadam pewien dylemat odnośnie kupna któregoś z dwójki wymienionych rowerów 

Unibike Viper gts2017

http://www.unibike.pl/unibike2017/vipergts.html

Northtec caledon db dl 2017

http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al

Unibike posiada lepszy osprzęt ale brak hydraulicznych hamulców, narthtec bardziej podoba mi się wizualnie.

Jak ma się sprawa ram w tych rowerach ? Prosił bym o odpowiedź który z rowerów jest lepszy i dlaczego, biorę pod uwagę gwarancję obu i sprzęt z którym się zapoznałem ale dalej mam problem z wyborem który rower.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1 odpowiedź na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Dijx

Lepszym osprzętem bym się nie przejmował, bo aktualne alivio shadow to bardzo solidna grupa i w rowerze typu cross w zupełności wystarczy, różnica 3x9 vs 3x10 też nie jest jakoś specjalnie istotna. Manetki alivio posiadają już 2-way release (dla mnie np. mega istotne) i ogólnie od manetek deore jakoś mocno się nie różnią. 

Hydrauliczne hamulce - niby całe lata jeździło się na cantilever a później v-brake, ale to jednak fajna sprawa; na v-brake, jeżeli masz słuszną wagę i mokre obręcze, hamuje się czasem problematycznie. Przy ciągłej jeździe po zapylonym terenie z kolei strasznie szlifują obręcze, których wymiana z kolei nie jest tak prosta i tania, jak wymiana tarcz. Do tego - obecnie wybór widelców z pivotami do v-brake sukcesywnie spada, więc jak będziesz chciał robić upgrade amortyzatora, to możesz się niechcący ograniczyć.

Sztyca amortyzowana w Viperze jest do wywalenia - jeżeli nie od razu, to na pewno po kilkuset km. 

Reasumując - ja brałbym Northtec'a, zwłaszcza jeżeli Tobie bardziej się podoba - a faktycznie niebrzydki rower, w dodatku pancerze poprowadzone w ramie, a nie górną rurą.

 

Tylko nie mogę się pozbyć wrażenia, że ceny rowerów typu cross są sztucznie pompowane.
Przykład: 
- za 2350 można kupić MTB Unibike Fusion, który wyposażeniem gniecie droższego crossa Vipera GTS
- podobnie - za 2650 można kupić MTB rometa Mustanga, który wyposażeniem gniecie praktycznie wszystko w tej (i wyższej) cenie, a na pewno orkana 4, czyli rometowego crossa w tej samej cenie.

Ale na to najwyraźniej nic nie poradzimy - chyba, że wybór typu roweru nie jest kwestią zamkniętą.  

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • marcelk
      Przez marcelk
      Hej
      Miałem zamiar kupić rower crossowy ale znajomi strasznie mi namieszali w głowie i oglądałem mtb. Pojeździłem sobie po placyku w salonie rowerowym na unibike evo 29. Jeździło mi się dobrze, trochę ciężęj niż na crossie unibike zethos gts. Problem w tym że mam 0 doświadczenie na mtb, także czy bym pojeździł na placu na 29er czy 27 to nie wyczułbym różnicy, a większe koła mi się podobają wizualnie heh... Z tego co poczytałem na zagranicznych stronach to rekomenduję się wzrost nie mniejszy niż 5 stóp i 6 cali czyli 167 cm, na polskim różnie... czasem nie mniej niż 170 a czasem nawet 175. Tylko że to było czas temu. Słyszałem opinię że jeszcze parę lat temu producenci mieli problem z geometria ramy przy 29er, teraz się ponoć to zmieniło. Nie wiem czy to dobry dział dla moich rozważań w razie czego nie obrażę się jeżeli zostanie przerzucony do odpowiedniego działu.

      Evo 29 mogę zgarnąć za 3050 + swiatełka i licznik w prezencie. Jakieś inne propozycje?
    • Gość Mateusz
      Przez Gość Mateusz
      Witam!
      Mam dylemat dotyczący wyboru roweru w okolicach 3000zł. Spędziłem masę czasu na odrzucaniu obiecujących egzemplarzy i ostatecznie wyróżniłem dwa typy:
      1. https://cube.pl/2018/rowery/mountainbike/hardtail/aim/cube-aim-sl-blacknflashgreen-2018/
      2. http://nrowery.pl/rowery/mtb-29/49-cayon-dr
      O.
      Roweru potrzebuję do casualowej jazdy po mieście i okazyjnych zjazdów z nieużywanych stoków narciarskich, mam 182cm wzrostu i ważę ok. 75kg, ponieważ jestem zupełnie zielony, nie wiem czym w sumie te rowery się różnią, więc proszę o pomoc
      Z góry dzięki!
    • wojtazs
      Przez wojtazs
      Sprzedam rower UNIBIKE Crossfire GTS rocznik 2013. Jestem pierwszym właścicielem i jedynym użytkownikiem. Przebieg ok. 15000 km, posiadam kartę gwarancyjną i dowód zakupu. Rower jest zadbany, na bieżąco serwisowany.

      Na rower wystawiam fakturę VAT 23% - można wliczyć w koszty jeśli prowadzisz firmę i np. dojeżdżasz rowerem do klienta.

      Dokładam gratis w komplecie:
      - licznik Sigma 16.12 z czujnikiem kadencji
      - błotniki SKS kupione jesienią 2017
      - koszyk na bidon
      - zapasową dętkę i hak przerzutki 

      Widelec został wymieniony na SR Suntour NVX z płynną regulacją i blokadą, przerzutka tylna wymieniona na Shimano Deore. Mam również bagażnik i sakwy - jeśli jesteś zainteresowany dogadamy się na miejscu

      Specyfikacja:

      Kolor: CZARNO-GRAFITOWY
      Rama: 19", 700C / ALU 6061 
      Widelec: SR SUNTOUR NVX z regulacją naprężenia wstępnego i zakresu tłumienia / SKOK 75MM
      Komplet sterowy: AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY

      Kierownica: UNO GRADE 1.0 / RISER / 31.8MM
      Chwyty: HERRMANS / DOUBLE DENSITY
      Wspornik kierownicy: UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY / 31.8MM
      Wspornik siodła: SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY
      Siodło: SELLE ROYAL FRECCIA / ROYAL GEL (ma 2 pęknięcia, które w żadnym stopniu nie wpływają na komfort jazdy)
      Pedały: VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA
      Podpórka: Atranvelo

      Manetki: SHIMANO ALTUS M310
      Przerzutka przednia: SHIMANO ACERA M360
      Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE
      Hamulce: SHIMANO ACERA M422
      Dźwignie hamulca: SHIMANO ALIVIO M421
      Kaseta / Wolnobieg: SHIMANO ALTUS HG51-8 / 11-31T (8-biegów)
      Łańcuch: SRAM PC-870

      Mechanizm korbowy: SHIMANO ACERA M361 / 48X38X28T
      Środek Suportu: TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE

      Opona przód: Schwalbe Tyrago 28X1.40 (do wymiany w ciągu najbliższych m-cy)
      Opona tył: Schwalbe Land Cruiser Plus 28X1.40 (jak nowa, kupiona latem 2017)
      Dętki: Schwalbe AV

      Rower świetnie nadaje się do jazdy po szosach i lekkim terenie, dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń jest uniwersalny i daje wielką radość z jazdy, nawet na długich dystansach. Pozdrawiam i zapraszam do zakupu!
      Cena: 790 zł
      Tel.: 888 214 003
      Więcej zdjęć tutaj:
      http://allegro.pl/rower-crossowy-unibike-crossfire-gts-gratisy-i7381146921.html
      Lokalizacja: Kiełczów k./Wrocławia

    • michalpl7
      Przez michalpl7
      Cześć,
      stoję przed wyborem roweru górskiego i powiem szczerze, że przytłacza mnie ilość możliwych konfiguracji, osprzętu, modeli itd... natomiast znalazłem sobie taki rowerek jak:
      Northtec Cayon XT 2018 (29") - http://nrowery.pl/rowery/mtb-29/1-cayon-xt
      i zastanawia mnie jedno. Jak to możliwe, że ma cały osprzęt na XT przy cenie do 5000 zł, dodatkowo rower jest dość lekki 11,9 kg? Inni producenci czy to Kross, Merida, Cube itd przy takim osprzęcie to na oko wydatek co najmniej o 2000 zł większy.
      Czy to jest kwestia tego, że pozostałe części składowe roweru ( rama, amortyzator, hamulce, obręcze, szprychy?) są zdecydowanie gorsze czy też kwestia logo firmy? Gdzie jest haczyk :)?
      Ma ktoś doświadczenia z tymi rowerami? Może też z tym tańszym na Alivio Northtec Cayon AL (29")?
      Ewentualnie jakby ktoś był taki miły i ten rower okazał się niezbyt dobrym wyborem, to co moglibyście mi polecić do 5000zł?
      Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    • KacperKonarski
      Przez KacperKonarski
      Cześć, rozglądam się za rowerem. Będę nim jeździł po asfalcie i czasami las/nierówne ścieżki, trochę poczytałem i zdecydowałem, że rower crossowy byłby dla mnie najlepszym wyborem, teraz pytanie który. Mam kilku kandydatów, w przedziale do 2300~~:
      -Kross Evado 4.0 2018, bardzo podoba mi się jego design, niestety widzę, że klasa osprzętu nieco niższa niż u konkurencji, pytanie czy jako rowerowy laik, jestem w stanie to odczuć?
      -Unbike Crossfire GTS/DISC, lepszy osprzęt niż w Krossie, trochę wyższa cena, dostępna jest wersja GTS bez hamulców tarczowych, na których mi w zasadzie nie zależy
      Dokładając 200zł można też dostać:
      -Kross Evado 5.0 2018
      -Unibike Viper GTS/DISC
      Który z tych rowerów będzie najlepszy? Czy opłaca się dopłacać do 3 lub 4 modelu? Czy przeskok jakości będzie odczuwalny dla niedzielnego rowerzysty, czy po prostu brać ten który mi się najbardziej podoba(Evado).
      Pozdrawiam,
      Kacper
×