Skocz do zawartości
  • 0
Gość Ahzee

Unibike Viper GTS 2017 czy northtec caledon db dl

Pytanie

Gość Ahzee

Witam, posiadam pewien dylemat odnośnie kupna któregoś z dwójki wymienionych rowerów 

Unibike Viper gts2017

http://www.unibike.pl/unibike2017/vipergts.html

Northtec caledon db dl 2017

http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al

Unibike posiada lepszy osprzęt ale brak hydraulicznych hamulców, narthtec bardziej podoba mi się wizualnie.

Jak ma się sprawa ram w tych rowerach ? Prosił bym o odpowiedź który z rowerów jest lepszy i dlaczego, biorę pod uwagę gwarancję obu i sprzęt z którym się zapoznałem ale dalej mam problem z wyborem który rower.

Pozdrawiam

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

1 odpowiedź na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0
Dijx

Lepszym osprzętem bym się nie przejmował, bo aktualne alivio shadow to bardzo solidna grupa i w rowerze typu cross w zupełności wystarczy, różnica 3x9 vs 3x10 też nie jest jakoś specjalnie istotna. Manetki alivio posiadają już 2-way release (dla mnie np. mega istotne) i ogólnie od manetek deore jakoś mocno się nie różnią. 

Hydrauliczne hamulce - niby całe lata jeździło się na cantilever a później v-brake, ale to jednak fajna sprawa; na v-brake, jeżeli masz słuszną wagę i mokre obręcze, hamuje się czasem problematycznie. Przy ciągłej jeździe po zapylonym terenie z kolei strasznie szlifują obręcze, których wymiana z kolei nie jest tak prosta i tania, jak wymiana tarcz. Do tego - obecnie wybór widelców z pivotami do v-brake sukcesywnie spada, więc jak będziesz chciał robić upgrade amortyzatora, to możesz się niechcący ograniczyć.

Sztyca amortyzowana w Viperze jest do wywalenia - jeżeli nie od razu, to na pewno po kilkuset km. 

Reasumując - ja brałbym Northtec'a, zwłaszcza jeżeli Tobie bardziej się podoba - a faktycznie niebrzydki rower, w dodatku pancerze poprowadzone w ramie, a nie górną rurą.

 

Tylko nie mogę się pozbyć wrażenia, że ceny rowerów typu cross są sztucznie pompowane.
Przykład: 
- za 2350 można kupić MTB Unibike Fusion, który wyposażeniem gniecie droższego crossa Vipera GTS
- podobnie - za 2650 można kupić MTB rometa Mustanga, który wyposażeniem gniecie praktycznie wszystko w tej (i wyższej) cenie, a na pewno orkana 4, czyli rometowego crossa w tej samej cenie.

Ale na to najwyraźniej nic nie poradzimy - chyba, że wybór typu roweru nie jest kwestią zamkniętą.  

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Komentujesz jako gość. Jeśli posiadasz konto, zaloguj się.
Odpowiedz na pytanie...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Maksymalnie dozwolone są tylko 75 emotikony.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • 19KaMiLlO20
      Przez 19KaMiLlO20
      Witam,
      Stoje przed wyborem jednego z powyższych rowerów. Oba mogę mieć w tej samej cenie. Jeżdzę głownie asafalt(50%) drugie 50% to lasy,szuter itd. Proszę o pomoc  w wyborze
    • hszonszcz
      Przez hszonszcz
      Dzień dobry. Czy ktoś z forumowiczów montował bagażnik crosso do EVO 29 2015 r. Są tam otwory montażowe ale producent nie daje gwarancji, że będzie pasował. Może inny bagażnik ? Taki, który pasował by do sakw crosso?
    • marcelk
      Przez marcelk
      Hej
      Miałem zamiar kupić rower crossowy ale znajomi strasznie mi namieszali w głowie i oglądałem mtb. Pojeździłem sobie po placyku w salonie rowerowym na unibike evo 29. Jeździło mi się dobrze, trochę ciężęj niż na crossie unibike zethos gts. Problem w tym że mam 0 doświadczenie na mtb, także czy bym pojeździł na placu na 29er czy 27 to nie wyczułbym różnicy, a większe koła mi się podobają wizualnie heh... Z tego co poczytałem na zagranicznych stronach to rekomenduję się wzrost nie mniejszy niż 5 stóp i 6 cali czyli 167 cm, na polskim różnie... czasem nie mniej niż 170 a czasem nawet 175. Tylko że to było czas temu. Słyszałem opinię że jeszcze parę lat temu producenci mieli problem z geometria ramy przy 29er, teraz się ponoć to zmieniło. Nie wiem czy to dobry dział dla moich rozważań w razie czego nie obrażę się jeżeli zostanie przerzucony do odpowiedniego działu.

      Evo 29 mogę zgarnąć za 3050 + swiatełka i licznik w prezencie. Jakieś inne propozycje?
    • Gość Mateusz
      Przez Gość Mateusz
      Witam!
      Mam dylemat dotyczący wyboru roweru w okolicach 3000zł. Spędziłem masę czasu na odrzucaniu obiecujących egzemplarzy i ostatecznie wyróżniłem dwa typy:
      1. https://cube.pl/2018/rowery/mountainbike/hardtail/aim/cube-aim-sl-blacknflashgreen-2018/
      2. http://nrowery.pl/rowery/mtb-29/49-cayon-dr
      O.
      Roweru potrzebuję do casualowej jazdy po mieście i okazyjnych zjazdów z nieużywanych stoków narciarskich, mam 182cm wzrostu i ważę ok. 75kg, ponieważ jestem zupełnie zielony, nie wiem czym w sumie te rowery się różnią, więc proszę o pomoc
      Z góry dzięki!
    • wojtazs
      Przez wojtazs
      Sprzedam rower UNIBIKE Crossfire GTS rocznik 2013. Jestem pierwszym właścicielem i jedynym użytkownikiem. Przebieg ok. 15000 km, posiadam kartę gwarancyjną i dowód zakupu. Rower jest zadbany, na bieżąco serwisowany.

      Na rower wystawiam fakturę VAT 23% - można wliczyć w koszty jeśli prowadzisz firmę i np. dojeżdżasz rowerem do klienta.

      Dokładam gratis w komplecie:
      - licznik Sigma 16.12 z czujnikiem kadencji
      - błotniki SKS kupione jesienią 2017
      - koszyk na bidon
      - zapasową dętkę i hak przerzutki 

      Widelec został wymieniony na SR Suntour NVX z płynną regulacją i blokadą, przerzutka tylna wymieniona na Shimano Deore. Mam również bagażnik i sakwy - jeśli jesteś zainteresowany dogadamy się na miejscu

      Specyfikacja:

      Kolor: CZARNO-GRAFITOWY
      Rama: 19", 700C / ALU 6061 
      Widelec: SR SUNTOUR NVX z regulacją naprężenia wstępnego i zakresu tłumienia / SKOK 75MM
      Komplet sterowy: AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY

      Kierownica: UNO GRADE 1.0 / RISER / 31.8MM
      Chwyty: HERRMANS / DOUBLE DENSITY
      Wspornik kierownicy: UNO GRADE COMFORT / REGULOWANY / 31.8MM
      Wspornik siodła: SATORI HARMONY / AMORTYZOWANY
      Siodło: SELLE ROYAL FRECCIA / ROYAL GEL (ma 2 pęknięcia, które w żadnym stopniu nie wpływają na komfort jazdy)
      Pedały: VP / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA
      Podpórka: Atranvelo

      Manetki: SHIMANO ALTUS M310
      Przerzutka przednia: SHIMANO ACERA M360
      Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE
      Hamulce: SHIMANO ACERA M422
      Dźwignie hamulca: SHIMANO ALIVIO M421
      Kaseta / Wolnobieg: SHIMANO ALTUS HG51-8 / 11-31T (8-biegów)
      Łańcuch: SRAM PC-870

      Mechanizm korbowy: SHIMANO ACERA M361 / 48X38X28T
      Środek Suportu: TH / 7420ST-S / ŁOŻYSKA MASZYNOWE / PODWÓJNE USZCZELNIENIE

      Opona przód: Schwalbe Tyrago 28X1.40 (do wymiany w ciągu najbliższych m-cy)
      Opona tył: Schwalbe Land Cruiser Plus 28X1.40 (jak nowa, kupiona latem 2017)
      Dętki: Schwalbe AV

      Rower świetnie nadaje się do jazdy po szosach i lekkim terenie, dzięki szerokiemu zakresowi przełożeń jest uniwersalny i daje wielką radość z jazdy, nawet na długich dystansach. Pozdrawiam i zapraszam do zakupu!
      Cena: 790 zł
      Tel.: 888 214 003
      Więcej zdjęć tutaj:
      http://allegro.pl/rower-crossowy-unibike-crossfire-gts-gratisy-i7381146921.html
      Lokalizacja: Kiełczów k./Wrocławia

×