Skocz do zawartości

[kierownica] Unibike Fussion czy da się podnieść?


rogal198

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Czy w rowerze Unibike Fussion 2015 da się podnieść kierownicę? Chciałbym trochę pokombinować z pozycją na rowerze bo wydaje mi się, że jestem za mocno pochylony na kierownicę...

Model kierownicy to: UNO GRADE 1.0 / RISER / 31.8 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się podnieść, ale zmieniając mostek na 

1) krótszy

2) z większym wzniosem

3) regulowany

Albo będący połączeniem wspomnianych. 

Potrzebujesz mostka na kierownicę 31,8mm, na sterówkę 1 1/8.  Kierownicę mógłbyś zmieniać jeśli nie pasowałaby Ci szerokość albo ułożenie rąk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszy wybór to kupić nowy, dobry amortyzator i przyciąć rurę nieco wyzej. Zyskałbyś przy okazji na pracy zawieszenia. Co prawda koszuje to prawie tyle co ten rower jest warty ale to szczegół ;)

Regulowany to dobra opcja na początek ale ma wady. Jest cięższy w porównaniu do zwykłych, a zmiana kąta powoduje, że kierownica się przybliża. To też trochę zmienia pozycję. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Za mocno pochylony na kierownicę czy za bardzo wyciągnięty do przodu? Jak jedziesz w naturalnej swojej pozycji to widzisz oś przedniego koła przed czy za kierownicą?

 

No właśnie wydawało mi się, że za bardzo wyciągnięty do przodu. Stąd wydaje mi się, że regulowany pozwolił by przybliżyć kierownicę i podnieść co byłoby chyba wygodniejsze. Tylko pytanie czy przy mojej wadze, 112 kg to zda egzamin?

Co do osi koła to dziś sprawdzę. A jak powinno się widzieć?

3 minuty temu, kipcior napisał:

Najlepszy wybór to kupić nowy, dobry amortyzator i przyciąć rurę nieco wyzej. Zyskałbyś przy okazji na pracy zawieszenia. Co prawda koszuje to prawie tyle co ten rower jest warty ale to szczegół ;)

Regulowany to dobra opcja na początek ale ma wady. Jest cięższy w porównaniu do zwykłych, a zmiana kąta powoduje, że kierownica się przybliża. To też trochę zmienia pozycję. 

Hehe, aż tak rozrzutne nie będę ;) jestem raczej amatorem więc taki unibike to wszystko co potrzebuję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to sztywna reguła (i zależy od kilku czynników) ale jeśli najpierw widzisz oś a potem kierownicę to rama jest raczej zbyt duża a sam jesteś za bardzo pochylony żeby dosięgnąć kierownicy. Znowu jeśli oś widzisz daleko za kierownicą (patrząc od siebie) to jesteś wyciągnięty/wystajesz do przodu. Zanim zaczniesz kombinować przy mostku proponowałbym wypróbować skrajne ustawienia (przód/tył) siodła co pozwoli na wyciągnięcie dalej idących wniosków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Dokumosa napisał:

Nie jest to sztywna reguła (i zależy od kilku czynników) ale jeśli najpierw widzisz oś a potem kierownicę to rama jest raczej zbyt duża a sam jesteś za bardzo pochylony żeby dosięgnąć kierownicy. Znowu jeśli oś widzisz daleko za kierownicą (patrząc od siebie) to jesteś wyciągnięty/wystajesz do przodu. Zanim zaczniesz kombinować przy mostku proponowałbym wypróbować skrajne ustawienia (przód/tył) siodła co pozwoli na wyciągnięcie dalej idących wniosków.

Też właśnie o tym myślałem na początek. Tylko mam nadzieję, że pozycja do pedałów nadal będzie ok...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra. Pobawiłem się siodlem. Przesunąłem je do przodu. Najpierw maksymalnie w stronę kierownicy ale było nie wygodnie a teraz trochę w tył. Z osią przedniego koła jest tak że na maksymalnie wysuniętym w stronę kierownicy siodle os chowa się ona pod kierownicę lub delikatnie wystaje pod. Nie jestem w stanie ustawić tak żeby widział ją za kierownicą. 

W obecnej pozycji wydaje mi się że lekko lepiej mi z plecami. Zastanawiam się czy jakbym nie miał kierownicy wyżej czy by to nie spowodowało większego komfortu z plecami, mniejszego ucisku na prostatę i mniejszego ciężaru na ręce...

Obecnie kierownica jest minimalnie niżej od siodła. 

IMG_20180606_175757.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

Na ucisk prostaty są siodla flow (z dziurą) a na obciązenie rąk ma duży wpływ również kąt siodła. Też z nim popróbuj bo to zawsze taniej niz od razu zakupy. 

Jak oś chowa sie pod kierownicę to długiść ramy i mostka wydają się być ok.

Z kątem też dziś kombinowałem. I albo leciałem do przodu za mocno albo byłem odchylony do tyłu, że plecy się zginały.

A powiedzcie mi, widziałem coś takiego jak podkładki:

http://allegro.pl/force-podkladka-alu-pod-mostek-ahead-10mm-czarn-nb-i6907888648.html

Je się dokłada i już czy jednak potrzeba trochę więcej modyfikacji? Bo w sumie niedroga rzecz a może by pomogła?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Mostek trzyma się na rurze sterowej. Nie możesz dokładać więcej podkładek niż już masz. Ta śruba to tylko do kasowania luzu na sterach. Po przykręceniu mostka nie pełni już żadnej roli. Są jakieś udziwniacze/przedłużacze rury sterowej ale osobiście odradzam.

Z kątem siodła to jest właśnie tak, że często nieświadomie leci się do przodu i niepotrzebnie obciążany ręce które przeciwdziałają ześlizgnięciu. 

Jak już pokombinowałeś z ustawieniami to możesz pomyśleć teraz o mostku z większym kątem i/lub kierownicy ze wzniosem i innym kątem gięcia. W praktyce są to tylko półśrodki bo pozycję tak naprawdę wymusza geometria ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...