Skocz do zawartości
9KLASS

[klamki hamulca] favorit, demontaż

Rekomendowane odpowiedzi

9KLASS

To Witam, mojego favorita ciąg dalszy.

Uprzedzam, że jestem totalnym amatorem serwisu rowerowego. Problem chyba dla każdego użytkownika tego forum będzie mega banalny.

Otóż klamki hamulca..

Jedna zeszła bez rozkręcania, bo była poluzowana i trzymała się na samej owijce. Otwór od spodu jest większy, i wyraźnie widać mocowanie.

A druga jest od ZZR. Jest mocno zaciśnięta, a wogóle nie mam pojęcia jak to ściągnąć. Jej otwór jest węższy.

Typowa, stara, szosowa klamka.

W środku tej klamki jest śruba (płaski śrubokręt), która ściska obejmę, a ta jest oczywiście na kierownicy.

Zdjęcia 1 i 2 to rzeczona klamka, a 3 to ta druga od favorita.

Pozdrawiam

 

DSC_0011.JPG

DSC_0010.JPG

DSC_0013.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Garlock
W dniu 30.05.2018 o 19:12, 9KLASS napisał:

A druga jest od ZZR. Jest mocno zaciśnięta, a wogóle nie mam pojęcia jak to ściągnąć. Jej otwór jest węższy.

 

W dniu 30.05.2018 o 19:12, 9KLASS napisał:

W środku tej klamki jest śruba (płaski śrubokręt), która ściska obejmę, a ta jest oczywiście na kierownicy.

Nie do końca rozumiem. Chcesz zdjąć klamkę z kierownicy?

Zdejmujesz owijkę. Wyciągasz linkę z klamki. Naciskasz dźwignię  i wtedy od góry widzisz tę śrubę zaciskającą obejmę. Luzujesz obejmę i zsuwasz klamkę z kierownicy.

Śruba może być mocno zapieczona/zardzewiała, więc wskazane jest jej obfite spsikanie czymś w rodzaju WD40 i zostawienie na noc.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • grzewho
      Przez grzewho
      Witam,
      planuję wymienić stare klamkomanetki na coś nowszego, ale że ludzie raczej odradzają klamkomanetki to szukam manetki + klamki do 3x9 v-brake w okolicach grupy Alivio.
      Na razie mam na oku manetki ST-M430 i SML-4000, ale kompletnie nie wiem co jest lepsze, która jest nowsza i co jest teraz na topie. W przyszłości być może wymiana napędu na 2x9.
      Poproszę też o jakieś sugestie co do klamek.
    • Filo1
      Przez Filo1
      To chyba mój pierwszy post tutaj, mimo że konto mam od 2012
      Cześć wszystkim.
       
      Przechodząc do mojego pytania, ostatnio pękła mi sprężyna w Avid BB7 ale nie ta od klocków tylko ta w środku zacisku. Efektem tego jest nieodbijająca klamka.
      Mam z tym duży problem bo nie idzie chyba tego dostać nigdzie. W ogóle w całym internecie mało informacji na temat tej części.
      Macie jakiś patent na to? Może od innego modelu będzie pasowało i jest dostępne?
      Zacisk do najtańszych nie należy a jestem z niego bardzo zadowolony i nie chcę go wyrzucać przez kawałek drutu za grosze.
      Z góry dzięki za pomoc



    • 9KLASS
      Przez 9KLASS
      Witam, jestem w posiadaniu roweru Favorit. Ze względu na modyfikacje dokładnie nie wiadomo co to za model, czy f-1, f-2, f12... W każdym razie szosa. 
      Suport wkręcany (chyba), na pewno nie zaciskany na mufie jak w rometach.
      Problem z suportem/korbą/czymś jest taki, że w sytuacji gdy ramiona korby są w pozycji pionowej coś w środku strzela. Nie chodzi tutaj o dźwięk tylko bardziej o takie stuknięcia. 
      Odkryłem to gdy ściągnąłem łańcuch do czyszczenia. Mianowicie bez łańcucha korba zachowuje się jak opisałem. Podczas jazdy na każdej przerzutce zachowuje się tak samo. 
      Pewnego razu gdy było bardzie mokro. Napęd zaczął skrzypieć. Skrzypial tylko gdy naciskało się na pedał. Na klinie jest luz, ale jest tak niewielki, że wątpie iż miałoby to być przyczyną skrzypienia.
      Zaprzyjaźniony kolega-rowermistrz powiedział, żebym poczytał w necie, ale przede wszystkim, żebym nie jeździł bo napęd może się rozsypać.
      I moje pytania brzmią.
      1. Jaka część jest przyczyną problemów.
      2. Czy jest to kwestia wymiany jej, czy regulacji.
      3. Jeżeli byłaby wymagana wymiana wkładu suportu, to jakie ma on wymiary? (Oczywiście po wymontowaniu mogę sobie zmierzyć, ale prosił bym o pomoc w tej sprawie)
      4. Czy pochłonie to duże fundusze.
      5. Czy wkład do kupienia ma byc jakiegoś specjalnego typu np. szosowy?
      Na wszystkie pytania odpowiem jak umiem.
      Z góry dzięki za pomoc.
    • DudekAKADudek
      Przez DudekAKADudek
      Witam!
      Potrzebuję pomocy z demontażem szczęk hamulcowych typu Cantilever. Otóż ww. hamulce przestały działać poprawnie (jeśli kiedykolwiek działały) , dlatego postanowiłem zdemontować je i wymienić na V-brake. Niestety okazało się, że podczas próby demontażu starych szczęk jedna śruba pękła (wewnątrz szczęki), natomiast druga szczęka nie chce zejść mimo odkręcenia śruby. Czy jest jakiś sprawdzony sposób, aby bezpiecznie zdjęć te szczęki?
    • Jerry6
      Przez Jerry6
      - Kupię manetkę (najlepiej M310) przód 3 oraz tył 8. Inne modele 3x8 też wezmę pod uwagę.
      - Klamki z możliwością zmiany ciągu Canti na V-brake. Preferowany kolor biały ale nie pogardzę też innym.
      Zależy mi tylko aby podzespoły były sprawne, nie muszą być w idealnym stanie wizulanym.
×