Skocz do zawartości
jonashart

[do 2400] MTB dla Kobiety koła 27,5 cala. Lea R6 2017 czy Unibike Fusion lady 2018

Rekomendowane odpowiedzi

jonashart

Dzień Dobry, 

aktualnie moją towarzyszka życia poszukuje roweru. Mam nadzieje ze przekona się do tej formy aktywności sportowej. To jej pierwszy poważny dlatego chciałby aby zapewniał pewien komfort z korzystania.  Waga użytkowniczki to 50 kg wysokość to 164 cm.  Po kilku przymiarkach w sklepach wyszło ze rama 17 cala w damskiej formie oraz koła 27,5 cala to najlepsze połączenie. 

Na tą chwile najsensowniej wyglądają te dwie propozycje :

  • Unibike Fusion lady 2018 
  • Kross Lea R6 2017

Ceno udało mi się znaleźć oba w podobnej cenie różnica to 150 PLN na korzyść Krossa. 

Pytanie do was forumowicze który wg was lepszy?  Ewentualnie czy znacie jakąś ciekawa alternatywę. 

Z góry dzięki za pomoc bo chciałem wyrobić się z kupnem przed weekendem majowym.

Pozdrawiam. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Gość Ahzee
      Przez Gość Ahzee
      Witam, posiadam pewien dylemat odnośnie kupna któregoś z dwójki wymienionych rowerów 
      Unibike Viper gts2017
      http://www.unibike.pl/unibike2017/vipergts.html
      Northtec caledon db dl 2017
      http://nrowery.pl/rowery/cross/57-caledon-db-al
      Unibike posiada lepszy osprzęt ale brak hydraulicznych hamulców, narthtec bardziej podoba mi się wizualnie.
      Jak ma się sprawa ram w tych rowerach ? Prosił bym o odpowiedź który z rowerów jest lepszy i dlaczego, biorę pod uwagę gwarancję obu i sprzęt z którym się zapoznałem ale dalej mam problem z wyborem który rower.
      Pozdrawiam
    • MinieKK
      Przez MinieKK
      Witam, otóż mam taki problem że wczoraj zakupiłem nowy rower Kross Hexagon 2.0. Jezdzilem na nim około 4 godziny po lasach oraz chodnikach. W mniej więcej 3/4 jazdy przednie amortyzatory zaczęły wlaśnie skrzypiec/piszczec. Jest troche na nich piachu lecz nie wiem czy to od tego. Co może byc przyczyną?
    • kubha
      Przez kubha
      Cześć,
      mam Krossa Trans Alp z 2017 r. z przebiegiem około 1000 km. Od jakiegoś czasu słyszę dziwny niezidentyfikowany hałas. Ciężko mi też powiedzieć jak długo on występuje. W linku 2 filmiki, na których udało mi się uchwycić ten hałas.
      https://www.dropbox.com/sh/ta8tughpagwe4m1/AAAvSUWVLI_cW9uZmhgisbD7a?dl=0
      Cały czas myślałem, że to opony co któryś obrót koła ocierają o uchwyty błotników, bo na początku miało to miejsce. Dziś stwierdziłem jednak, że hałas występuje wyłącznie przy jeździe na najmniejszej zębatce z tyłu (przełożenie 8), przy średnim i dużym nacisku na pedały, nie ciągle (zaczyna po przejechaniu kilkuset metrów po jakimś postoju dłuższym), z częstotliwością, której nie mogę z niczym powiązać (obrotem koła czy pedałów). Po zmianie przełożenia na 7 natychmiast przestaje.
      Sprawdziłem, że mam minimalny luz na kasecie - nie wydaje mi się, żeby to był powód. Myślałem, że to może małe zębatki od przerzutki - wyczyściłem je i nasmarowałem - bez zmian.
      Pewnie i tak sam tego nie naprawię, bo nie mam obecnie czasu i warunków, ale chciałbym wiedzieć co powiedzieć w serwisie. Problem nie występuje ciągle, stąd może się zdarzyć, że mi nie pomogą.
       
    • Mlodawsky
      Przez Mlodawsky
      Serwus!
      Witam wszystkich forumowiczów, to mój pierwszy temat na tym forum i niestety o mało pozytywnej treści dla mnie, dla was być może ciekawy i pouczający. 
      Zwracam się do was, szczególnie tych bardziej doświadczonych w temacie reklamacji i na polu technicznym. 
      Miesiąc  temu w sklepie internetowym zakupiłem nowego Krossa Vento 3.0 2017. Po przygotowaniu maszyny do jazdy, po paru dniach eksploatacji, kiedy rower już się 'opatrzył' przyszedł czas na szczegół i rzuciły mi się w oczy pewne paskudne, w moim mniemaniu, defekty: krzywo pospawana rura górna z rurą podsiodłową tak, że krawędź  rury górnej niejako wychodzi ze spawu,  dwie siwe plamy na lakierze parę cm dalej i masę drobnych małych kropek na lakierze na prawej goleni widelca (z tyłu). Oczywiście zamieszczam ilustrujące to zdjęcia. 
      Krew mnie zalała, nigdy czegoś podobnego nie zauważyłem na jakimkolwiek innym rowerze, swoim, czyimś czy sklepowym. Nawet na badziewnej marketówce za 400 zł. A jako że jestem w typie osoby która kiedy coś zobaczy to już nie odzobaczy, mającą  jakieś szczątkowe co najmniej poczucie estetyki i wymagania co do stanu nowej rzeczy, nie tylko jako  rowerzysta ale konsument w ogóle,  podjąłem szybkie postanowienie o zgłoszeniu reklamacji bezpośrednio do Krossa. Jako że  niezwiązane z rowerem plany  rzuciły mnie niedaleko Przasnysza, postanowiłem oddać maszynę osobiście, przez salon gdyż serwis był nieczynny. Po kilku dniach otrzymałem,  a jakże, odpowiedź o odrzuceniu reklamacji. Jako argument posłużyły m.in., uwaga, następujące słowa :
      Rower został skonsultowany zarówno z działem kontroli jakości jak i technologicznym, rama jak i rower są sprawne technicznie i spełniają normy firmy KROSS. Niestety nie możemy uznać tej reklamacji za zasadną.
      W wyniku dalszej dyskusji i podważeniu przeze mnie tego "werdyktu", ocena pozostawała taka sama:
      Rower i jego wygląd spełnia wszystkie normy firmy KROSS
      Korespondencja była dłuższa, tak jak i rozmowy telefoniczne, podpierano się też brakiem negatywnego wpływu na geometrię. Czyli mam rozumieć, że maximum wymagań  jakie Kross stosuje przy produkcji to sprawność techniczna, pomijając przy tym oczywisty aspekt wizualny, czyli gładko położony lakier bez skaz i prosto pospawane rury, co jest minimum obecnym przy każdym rowerze i co nie podlega dyskusji? A więc szosa to w sumie jak taczka na gruz - ma tylko działać? To są normy tzw. największego "polskiego" producenta rowerów, cenione na katalogowe 3299 pln?
      Całość rzecz jasna śmierdzi zwykłą olewką klienta bo nie wierzę , że coś takiego mieści się w jakiejkolwiek normie. Jeżeli tak, to co drugi rower wyglądałby podobnie, proste. Tym samym cały proces reklamacji dowiódł po raz kolejny, że Kross to zwykła firma-paździerz, bez klasy, ambicji i uczciwej polityki wobec klienta.  Po zakupie - goń się frajerze. 
      W kontekście zauważonych przeze mnie wad produkcyjnych podejście Krossa można określić jako żałosne i prześmiewcze wręcz. W sprawie spawu powiedziano mi, że przesunięcie mieści się w tolerancji. Zapytawszy serwis jaka jest wiec ta tolerancja, tzn. po przekroczeniu jakiej wartości reklamacja zostałaby uznana,  żadnej  fachowej i rzeczowej odpowiedzi się nie doczekałem,  jedynie ciszę a potem zasłonięcie się opinią kontroli jakości. Pokazuje to, że jest to werdykt tak uznaniowy jak to tylko możliwe. Bo o ile kross mógłby uwalić reklamację dotycząca pękniętej ramy, która powstała w wyniku użytkowania roweru (mógłby zarzucić jazdę w nieodpowiednich warunkach, co obalić jest trudno) to nie powinien tego robić w stosunku do oczywistych błędów produkcyjnych.
      Zwracam się więc do was, powiedzcie proszę , co o tych wadach myślicie, czy  spotkaliście się z tym kiedykolwiek, jakie kroki przede wszystkim  podjęlibyście dalej na moim miejscu. To jednak jest wada framesetu a nie przerzutki czy korby, które  zawsze można łatwo  podmienić, to dusza roweru, coś co ma zostać na lata - a tu patrzeć się na to nawet nie chce. Oczywiście nie zgadzam się z powyższą decyzją i chcę z tym Krzak... pardon, Krossem powojować, dla zasady i jakiegoś poczucia godności. Proszę też o wyrozumiałe podejście do tematu i powstrzymanie się od ew. komentarzy w stylu 'Kross to nie rower' / 'Kupiłeś Krossa to  masz'. 
      Lekcja już odrobiona. 
      Pozdrawiam was! 







       
       
    • Trojan1337
      Przez Trojan1337
      Witam. Zamierzam kupić rower. Po odwiedzeniu kilku pobliskich sklepów z rowerami i rozmowie z pracownikami jestem zainteresowany kupnem Krossa Level 8.0 2018. I tu jest moje pytanie. Czy warto go kupić ?
       
      https://www.kross.pl/pl/2018/mtb-xc/level-8-0
×