Skocz do zawartości

[hamulec] Shimano XTR z klamka XT


wiruq

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam zakupilem te hamulce w cenie 360 zl z przesylka, nowiutkie. Jeszcze ich nie mam lecz chcialbym wiedziec cos wiiecej. Czy są mocne ? Co o nich sadzicie

Napisano

do dh tylko z potezna tarcza oczywiscie do dirtu kazda tarcza da rede malo i rzadko sie hamuje.XT z tarczami duzymi nadaja sie do wszytkiego ostrego z mniejszymi do xc lub anduro a xtr to generalnie to samo jesli chodiz o zacisk-malo sie roznia z korzyscia dla xtra

Napisano

Hamulce na pewno są mocne, sam jeżdże na xt i jestem bardzo zadowolony. Hample te na pewno nie są przeznaczone do cięższych zastosowań, zaciski sa bardzo "wylajtowane".

Napisano

Bój sie Boga, shimano do DH! Jezdzilem na XT i byly ok ale nic specjalnego. Do Xc i do dirtu jak szakq mowi wystarcza. A ze masz tarcze 203 mm to i do enduro stykna.

Napisano

szakq nie przesadzaj na pewno XT czy tym bardziej XTR'a nie zamontował bym w zjazdowym rowerze. (jest zbyt słaby (czytaj za bardzo wylajtowany) i nie wytrzyma.

 

wiruq; a może powiedz nam czego od tych tarczówek oczekujesz, jak jeździsz (XC, FR, a może DH czy street)

 

pozdrawiam

Napisano

nie tak dawno XT byly montowane w roweruch DH z tarczami 203 wlasnie(konkretnie moel 4 tloczkowy)czyzby nowy model az tak oslabiony konstrukcyjnie byl??

 

mówisz o modelu czterotłoczkowym, a teraz ten nowszy model nie jest już tak samo mocny jak tamten (na pewno na zjeździe już sobie nie poradzi tak jak wersja 4-ro tłoczkowa). poza tym kolega ma zacisk XTR'a a ten jest jeszcze bardziej wylajtowany.

 

wirq, nie wiem czy XTR jest najlepszym sprzętem do dirtu czy streetu, musiał by się w tej sprawie wypowiedzieć ktoś kompetentny, jednak ja bym wolał coś solidniejszego do takiej jazdy.

Napisano

Za 360 komplet nowe ? Skad ? :)

 

Po pierwsze , zalozyl bym jeden hampel tyl , styknie na luzie , druga sprawa ze hample mocny to prawda ale mocno wylajtowany jak ktos pisal i obawial bym si eo niego , no i w streecie czesto gesto mona kabel urwac i mechnik lepiej sie sprawdza chyba ze juz dobrze jezdzisz albo kase masz.

Napisano

mysle ze uzywanie tego hamulca nie powinno stanowic zadnego problemu. najistotniejszy przy ciezszych zastosowaniach jest dobor tarcz. warto pamietac ze zalozenie duzych tarcz obciaza widelec a nie hamulec. obciazenie termiczne hamulca jest mniejsze, spada fading.

kiedys stosowano wlasciwie tylko tarcze 160 mm. potem producenci i wyniki testow pokazaly ze warto zmienic tarcze na wieksze co przy mozliwosciach technicznych widelcow pozwala na swobodne stosowanie duzych rotorow. kazdy wlasciwie hamulec dzis jest produkowany tak by mozna bylo uzywac go w roznych konfiguracjach przy zastosowaniu pasujących adapterow.

kiedys koło roku o ile pamietam 1999 czytalem w niemieckiej prasie ze stosowanie adapterow to zle i niezalecane rozwiazanie. w tej chwili jest czyms naturalnym.

czy zacisk jest wyfrezowany i wplynie to na jego zywotnosc? kiedys marty magury byly sprzedawane w wersji na tarcze 160 mm a teraz z przodu pojawila sie 180tka. przeciez raczej wiedza co robia jako producent? w pierwotnej wersji gustav byl z tarczami 180 i 160 mm teraz ma 210 mm. louise tez byly tylko na 160 mm i byly reklamowane na poczatku jako "lekkie hamulce do xc". teraz sa tez jako wersja fr.

podobnie robi avid czy formula. ten sam hamulec rozne tarcze. o ile pamietam to zywotnosc i wytrzymalosc danego hamulca ktory byl testowany z roznymi tarczami raczej wzrastala ze zmiana srednic tarcz a nie malala? (test magazynu rowerowego)

zanim kupilem shimano hydrauliczne niepokoily mnie informacje w prasie ze olej mineralny shimano to kiepski plyn hamulcowy i zle sie sprawuje. przez 6 lat uzywania hamulcow tarczowych z tarczowkami pracujacymi na oleju mineralnym czyli shimano nie mialem najmniejszego problemu a z dot-em (giant mph) czy plynem magury wrecz odwrotnie.

z mojego punktu widzenia nie widze zadnych przeciw wobec uzycia takiego hamulca jak w temacie do wymienionego zastosowania.

Napisano

wlasnie zapomnialem o tym wspomniec-przecierz niby odchudzana czyli do lekkich rwoerow xc i z mala tarcza juicy carbon rozni sie tylko klamka a zacisk ten sam co juicy 7 ktory z tarcza 8 cali jezdzi w niejednej zjazdowce.podobnie hayes i formula,zarowno el camino jak i oro mozesz zalozyc i do xc(nawet dosc lekko wyjdzie)i do enduro jak i fr czy dh z wiekszymi tarczami....

Napisano

testy wykazaly ze hamulce najbardziej obciaza turysta na rowerze gorskim pokonujac np srednio nachylony zjazd o duzej dlugosci. zawodnik xc hamuje krotko i agresywnie podobnie zawodnik dh.

Napisano

Zwróćcie jednak uwagę, że np Hayes nie poleca Camino do DH (gdzieś na stronie byłą taka tabelka z której wynikało, że lepsze są Magi i 9 - mniej wyrafinowane, bardziej toporne ale po prostu odporniejsze). Podobnie wygląda sprawa z Avidem. Sam producent przyznał, że opracował nowy model (Code), bo Juicy miały problem z przegrzewaniem się (mimo dużej siły nie były najlepszym rozwiązaniem do ciężkich zastosowań). Również Shimano: Model XT czterotłoczkowy (a la Grimeca Sys8) był bardzo udanym, uniwersalnym modelem. Teraz został wprowadzony Saint. Między innymi daltego, że nowe XT i XTR traciły sporo na sile po mocnym rozgrzaniu.

Napisano

kwestia zalecania ma sie w tym przypadku kiepsko do rzeczywistosci jaka sam producent tworzy. jesli czegos nie zaleca a jednak produkuje akcesoria do kazdej wersji to widocznie wie co robi. poza tym dopoki trzymamy sie specyfikacji producenta to istnieje zobowiazanie gwarancyjne. wprowadzenie nowych innych modeli to oczywiscie sprawa dopasowywania produktu to danego zastosowania ale tez i chcec zaistnienia jako marka przodujaca na rynku co do stylistyki, innowacji itd.

przy wejsciu na strone avida przy zdjeciach nowych hamulcow znajduja sie ikony zastosowania hamulca.

code i juicy carbon maja ikone dh. i dziwne jest to dlaczego siodemka jej nie ma skoro carbon i 7 to hamulec o tej samej konstrukcji rozniacej sie dzwignia hamulcowa ( ja wykorzystalbym raczej wersje alu do zjazdu a nie karbonowa no ale to juz ustalenie producenta)

Napisano

Może źle się wyraziłem. Użycie El Camino z dużą tarczą w DH było określane jako "dobre" (nie pamiętam dokładnie, jakiego określenia użyli) a Mag i 9 w wersji HD jako "bardzo dobre".

jesli czegos nie zaleca a jednak produkuje akcesoria do kazdej wersji to widocznie wie co robi
Niby co przez to rozumiesz? To, że hamulec występuje również z dużą tarczą nie znaczy, że jest on idealny do ciężkich zastosowań. Tak samo nikt nie używa Gustava w XC, mimo, że można go kupić z małą tarczą.

 

Juicy Carbon jest polecany do DH (mimo, że "zwykłe" Juicy mają ikonkę "XC" i "AM") chyba tylko dlatego, żeby usprawiedliwić używanie tych hebli przez zawodników DH sponsorowanych przez Avida ;) Ewentualnie, żeby jacyś profi mogi naciągnąć swoich sponsorów na ten model. Zresztą tak jak napisałeś: dobry zawodnik DH potrzebuje pewności działania, a nie wielkiej siły i odporności na przegrzanie.

Napisano

co do odpornosci na temperature avida 7 z tarcza 200-na pewno moze to sprawdzic tandem wazacy 170kg na dlugim zjezdzie ;) w bikeboard opisywali jak tylni(o dziwo)sie zagotowal w takiej sytuacji :P sadze ze takie obciazenie bylo naprawde ektremalne po pierwsze byla to jazda turystyczna powiedzmy po drugie 170kg robi wrazenie no i trasa w gorach biegla...

Napisano

Może źle się wyraziłem. Użycie El Camino z dużą tarczą w DH było określane jako "dobre" (nie pamiętam dokładnie, jakiego określenia użyli) a Mag i 9 w wersji HD jako "bardzo dobre".

Niby co przez to rozumiesz? To, że hamulec występuje również z dużą tarczą nie znaczy, że jest on idealny do ciężkich zastosowań. Tak samo nikt nie używa Gustava w XC, mimo, że można go kupić z małą tarczą.

 

Juicy Carbon jest polecany do DH (mimo, że "zwykłe" Juicy mają ikonkę "XC" i "AM") chyba tylko dlatego, żeby usprawiedliwić używanie tych hebli przez zawodników DH sponsorowanych przez Avida ;) Ewentualnie, żeby jacyś profi mogi naciągnąć swoich sponsorów na ten model. Zresztą tak jak napisałeś: dobry zawodnik DH potrzebuje pewności działania, a nie wielkiej siły i odporności na przegrzanie.

rozumiem przez to ze firma produkuje adaptery i tarcze w roznych rozmiarach. czy robi to by nie dac sie wypchnac z danego segmentu rynku, czy po to by pokazac uniwersalnosc swojego sprzetu - to inna bajka.

co do zagotowania 203ki z tylu w tandemie: to zupelnie normalne, dziwie sie ze tylko tyl. obciazenie wieksze o 70 - 90 kilo nie moze pozostac bez oddzewu.

Napisano

wookie od kolesia z allegro :):) tanio mial wiec bralem, nie ma gwracancji ;) ale oplaca sie jak cos to na gg to ci podam 653 0700

 

za sztuke :)

Napisano

a to juz wiem od kogo :) mialem brac od niego ale wyladowalem wtedy z saintami bonie mogl sie czasowo wyrobic :] dzieki za info , myslalem ze juz 360 komplet ;p

  • 2 tygodnie później...
Napisano

poprawilem linki najpierw piszemy tekst potem klikamy ikonke hiperlinka i dopiero wklejamy adres obrazka a nie bezposrednio jako tekst do posta-pozdro

Napisano
bo Juicy miały problem z przegrzewaniem się (mimo dużej siły nie były najlepszym rozwiązaniem do ciężkich zastosowań)

 

Zawsze wiedzialem ze sie grzeja pieronsko avidy.

Napisano

No dzisiaj troche pojedzilem i hamulec sprawowal sie znakomicie !! ;) Jak koledzy troche pojedzili to bali sie klamki nacisknac;P na siedzaca spokojnie deba staniesz;D moc bardzo dobra... :) boje sie troche o amor

bo drugi dzien i juz lapie luzy a tarcza 203 MM:PP jednak sie tym na razie nie przemuje ;) pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...