peter.a Napisano 13 Marca 2018 Napisano 13 Marca 2018 Hej, Mam taki oto rower: https://portal.bikeworld.pl/artykul/testy_i_nowosci/testy_rowerow/15226/test_dartmoor_hornet_2016 Konfiguracja standardowa, z wszystkich elementów mam jak na razie problem z korbą. Tzn. zdarzyło się już dwa razy, że z niewiadomych przyczyn ta część która łączy korbę z pedałem po prostu odpadła. Nie wiem dokładnie jaka jest przyczyna. Raz się to stało i oddałem do rower do serwisu, przykręcili tę część ale znowu odpadła. Nie chcę ryzykować, że coś takiego stanie się np. w lesie podczas lądowania z jakiejś hopki więc najchętniej wymieniłbym całą korbę. W zasadzie z całego roweru ta jedna część to jakiś typowy chińczyk więc tym bardziej nie ma do niej zaufania. Czy możecie polecić jakąś fajną korbę? W zasadzie cena nie gra roli, ale fajny jakby nowy element po prostu pasował do reszty podzespołów. Myślę, że okolice 300 zł chyba będą ok? Nie mam niestety kompletnie pojęcia jaki model wybrać stąd zwracam się do Was z gorącą prośbą o pomoc. Sezon się zbliża wielkimi krokami, a tu jeździć nie ma na czym Pozdrawiam Piotr
Mod Team sznib Napisano 14 Marca 2018 Mod Team Napisano 14 Marca 2018 Deore/SLX/XT. Zależnie od budżetu.
gtb Napisano 14 Marca 2018 Napisano 14 Marca 2018 http://allegro.pl/shimano-fc-m625-korba-10s-deore-38x24-170-cz-i7197855196.html + http://allegro.pl/lozyska-suportu-accent-bb-ex1-shimano-czarne-i7200307518.html , zębatkę z obecnej korby przełożysz (mają to samo BCD) , blaty 38/24 "do żyda" i w założonym budżecie się zmieścisz.
peter.a Napisano 14 Marca 2018 Autor Napisano 14 Marca 2018 A nie lepsze będzie coś z firmy SRAM skoro przerzutka też jest tego producenta? Czy to nie ma znaczenia?
Mod Team michuuu Napisano 14 Marca 2018 Mod Team Napisano 14 Marca 2018 To nie ma znaczenia. A przy okazji Sram jest droższy.
Mod Team sznib Napisano 14 Marca 2018 Mod Team Napisano 14 Marca 2018 Mocowanie korb Shimano HTII to najlepszy patent na rynku. Kropka.
peter.a Napisano 14 Marca 2018 Autor Napisano 14 Marca 2018 Podsumowując. Kupuje coś takiego: http://allegro.pl/shimano-korba-slx-fc-m7000-170mm-bez-tarczy-i6898078478.html + np. http://allegro.pl/suport-shimano-bb-mt800-slx-xt-hollowtech-ii-bsa-i7035901153.html Zębatkę biorę ze starego napędu i wszystko gra?
gtb Napisano 14 Marca 2018 Napisano 14 Marca 2018 Aż tak różowo to nie będzie , korba SLX M7000 ma asymetryczne BCD 96 i twój obecny blat nie przypasuje (ma BCD 104).
Mod Team sznib Napisano 15 Marca 2018 Mod Team Napisano 15 Marca 2018 Nie myślałeś o używce? Tu masz XTka w b. dobrym stanie: http://allegro.pl/korba-shimano-deore-xt-m780-t780-38-26-dyna-sys-i7230865681.html#thumb/1 Suportu Shimano nie bierz, bo kiepskie są, zamiast niego: http://allegro.pl/accent-wklad-suportu-bb-ex-pro-shimano-black-jrk-i7204460245.html
cervandes Napisano 15 Marca 2018 Napisano 15 Marca 2018 XT ma jedną maleńką wadę - 200pln za blat, do tego będzie coraz ciężej z dostępnością. A względem slxa różnica w wadze wręcz pomijalna.
Mod Team sznib Napisano 15 Marca 2018 Mod Team Napisano 15 Marca 2018 W modelu XT 780 jest jeszcze standardowy rozstaw śrub 104mm, także będzie można bez problemu zamontować zębatkę ze starej korby.
peter.a Napisano 18 Marca 2018 Autor Napisano 18 Marca 2018 Zastanowię się jeszcze nad finalnym wyborem jednak chyba mimo wszystko chciałbym nowe części bo co do stanu używki nigdy nie mam 100% pewności. A model XT daje dużo korzyści względem SLX. Czym się głównie różni od serii SLX? Edit: A taki model byłby już ok? http://allegro.pl/shimano-fc-m675-korba-10s-slx-38x24-175-i7197314807.html Chociaż jak patrzę na cenę no może faktycznie lepiej kupić używane XT bo tutaj dopłacam jeszcze za tarczę, a przecież ją już mam.
Mod Team IvanMTB Napisano 18 Marca 2018 Mod Team Napisano 18 Marca 2018 Kłaniam, Jak już napisano. SLX 7000 ma asymetryczne blaty o innym rozstawie śrub. Te są drogie. Jeśli Ci to pasuje kup sobie nówkę. XT 780 ma sprawdzony, standardowy, symetryczny rozstaw. Czyli tanie blaty od dowolnego producenta. Różnice XT a SLX to waga i wykończenie na plus XT. Szacunek... I.
peter.a Napisano 18 Marca 2018 Autor Napisano 18 Marca 2018 Hmm... ale ten slx który teraz wrzuciłem chyba też ma standardowy rozstaw czy się mylę?
Mod Team IvanMTB Napisano 18 Marca 2018 Mod Team Napisano 18 Marca 2018 7000 jest asymetryczny 96, 675 symetryczny 104. Szacunek... I.
peter.a Napisano 18 Marca 2018 Autor Napisano 18 Marca 2018 A to nie ma znaczenia, że np jakaś korba była oryginalnie sprzedawana z kilkoma tarczami, a ja zakładam tylko jedną? Pytam z tego względu, że patrzyłem jeszcze na ofertę SRAM i tam jest korba z serii NX1. Jest oferowana jaka "dedykowana" do napędu 1x10 (lub 11 już nie pamiętam dokładnie). To tylko chwyt marketingowy czy faktycznie są jakieś korby projektowane od podstaw do obsługi napędów 1xX i to ma jakieś znaczenie? Pozdrawiam
rzezniol Napisano 18 Marca 2018 Napisano 18 Marca 2018 Ma to o tyle znaczenie że taka korba może wyglądać ładniej i nie ma np dodatkowych otworów pod małą zębatkę dla systemu 2/3xX . Ponad to korba pod 1xX zazwyczaj ma "idealną linię łańcucha" a zaadaptowana z 2/3xX może nieco od tej idealności odbiegać. Jednak są to takie rozbieżności że w 98% przypadków nie mają znaczenia. Pod 1xX specjalnie projektowana jest zębatka korby z uzębieniem NW aby utrzymać łańcuch w ryzach. Pozdrawiam
gtb Napisano 18 Marca 2018 Napisano 18 Marca 2018 36 minut temu, rzezniol napisał: korba pod 1xX zazwyczaj ma "idealną linię łańcucha" a zaadaptowana z 2/3xX może nieco od tej idealności odbiegać. Jednak są to takie rozbieżności że w 98% przypadków nie mają znaczenia Pozwolę się nie zgodzić z tym dość śmiałym stwierdzeniem. Nie zrobiono jeszcze żadnej korby jednorzędowej do obecnych napędów MTB z idealna linią łańcucha , najbliższa temu jest korba Srama pod 1xX z linią 49mm (mniejsza byłaby lepsza ale ograniczenia stawiają dolne widełki). U shimano nie ma korby stricte 1-rzędowej tylko przeróbki z 2 i 3 rzędowych , przy 3 rzędowej linia wynosi 50mm i taka też zostaje po montażu zębatki tylko w miejscu środkowej , przy 2 rzędowej już tak różowo nie jest bo linia jej to 48,8 wypadająca pomiędzy zębatkami , przy pozostawieniu tylko większej linia się przesuwa o ok. 4mm (połowa odległości między zębatkami) i wychodzi 52,8mm a prawie 3mm robi już sporą różnicę stąd ratunkiem są zębatka z offsetem bądź montaż dodatkowych podkładek (oryginalne zębatki producenta dedykowane pod 1xX mają uwzględniony offset). Do bezpośredniej przeróbki pod 1xX z korb shimanowskich 3-rzędowa o wiele bardziej się nadaje.
rzezniol Napisano 18 Marca 2018 Napisano 18 Marca 2018 Nie bez powodu wsadziłem to w "...". Idealna z punktu widzenia kogoś kto robił założenia danej grupy i ją zaprojektował . Tutaj mamy przypadek, w którym jesteśmy dalecy od takiej sytuacji. Pozdrawiam
peter.a Napisano 20 Marca 2018 Autor Napisano 20 Marca 2018 Hej, To znowu ja. Tak mnie dzisiaj naszła myśl, a może by jednak iść do serwisu w którym zawsze naprawiałem rower i kto wie może prostu obejdzie się bez wymiany korby. Poinformowałem Pana, że obecne ramię korby już odpadło dwa razy i przykręcanie nic nie daje. On mimo wszystko przykręcił je jeszcze raz i dał tam jakiegoś "kleju" i twierdził że później będzie się dało to odkręcić jednak ramię już nie odkręci się samoistnie podczas jazdy. Po namyśle doszedłem do wniosku, że jakoś średnio mnie przekonują takie patenty w rowerze Enduro. Zamówię te części na własną rękę, znajdę inny serwis i po prostu zlecę wymianę całego elementu. Zastanawiam się tylko czy polecany przez Was wcześniej suport na pewno będzie pasował do mojej ramy? Widzę, że to tzw. typ BSA, a na stronie producenta ramy: https://rowerowy.com/sklep/czesci/ramy/enduro-all-mountain/prod/dartmoor-hornet-15 jest info: "suport: Euro 73 mm". Ten suport na pewno będzie pasował: https://www.centrumrowerowe.pl/wklad-suportu-accent-bb-ex-pro-pd1643/?v_Id=29271&gclid=CjwKCAjw4sLVBRAlEiwASblR-5grzr_Ot14zBG3-HjUlyiZA8DqvC1WHQt8ucesgwqNGFJfTqNnRxhoC3_IQAvD_BwE ? Wybaczcie pewnie dla Was idiotyczne pytania. Jeszcze się uczę tych wszystkich technicznych kwestii. Pozdrawiam Piotr
Fenthin Napisano 20 Marca 2018 Napisano 20 Marca 2018 Suport Euro wywodzi się z rowerów BMX. I ma gwint BSA.
peter.a Napisano 21 Marca 2018 Autor Napisano 21 Marca 2018 Czyli najprościej mówiąc - będzie pasował?
peter.a Napisano 28 Marca 2019 Autor Napisano 28 Marca 2019 Hej, Pozwolę sobie odgrzać starego kotleta. Finalnie wtedy nie kupiłem tej korby i jakoś przejeździłem sezon na starej. Teraz chciałbym wrócić do tematu. Rozglądam się za używkami XT fc-780, ale dzisiaj natrafiłem na coś takiego: "SHIMANO Zee FC-M640" Propozycja od razu z jednym blatem. BCD takie jak w obecnej korbie, którą posiadam więc mógłbym założyć starą zębatkę lub jechać na tej, która jest w zestawie. W zestawie z tego co widzę są też łożyska suportu. Co myślicie? Bo mi się w sumie spodobała ta korba. Szczególnie, że idzie w parze ze stylistyką roweru (Dartmoor Hornet 2016). Jak taka propozycja ma się w porównaniu do np. używki XT? Pozdrawiam Piotr
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.