Skocz do zawartości

[amortyzator] Powietrzny z gwintowaną rurą sterową


ivohaha

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może ktoś się orientuje, czy da się kupić amortyzator trekkingowy 28" (50-70mm skoku), ze sprężyną powietrzną i gwintowaną rurą sterową 1 1/8 cala ?

Czy takie amory w ogóle były kiedykolwiek produkowane, bo zapewne już nie są...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że tak, lepsze serwisy rowerowe mają gwintowniki ( one są drogie stąd nie każdy ma ), pamiętaj, że taki amor będzie miał rurę krótszą niż pod ahead, więc w przyszłości gdyby była potrzeba sprzedać, może być trudniej .

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Dokumosa napisał:

Nie zawsze jest to możliwe chyba, że kierownica kilkanaście cm niżej niż obecnie nie będzie przeszkadzala ;)

A dlaczego ma być niemożliwe, jak główka ramy jest 1i1/8 to wybór sterów jest ogromny, wystarczy pomierzyć i dobrać. Czy kierownica będzie niżej... przecież rura w nowym amorze jest dość długa i pod mostek na pewno wejdą podkładki, a jak by było mało to są mostki o dużym wzniosie lub regulowane.

Edytowane przez Alsew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że wzbudziłem u kolegów spore kontrowersje :D

Wyjaśniam więc. Rama jest crossowo-trekingowa, dość siermiężna (czytaj tania), ze sporą główką - 19cm (bez sterów). Obecnie są założone stery skręcane, a do tego wpuszczana w rurę sterową przejściówka na mostek ahead i taki własnie mostek. Także zmiana na stery ahead i założenie takiego amora nie zmieni wysokości kierownicy. 

Pytałem o amortyzator gwintowany, ponieważ to mniej roboty, jeśli byłby do dostania. Jeśli jednak nie, to kupno ahead-a i gwintowanie jest już wątpliwe. W tym przypadku pewnie zdecyduje się wymienić również stery, tym bardziej że resztę kokpitu już mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Alsew To nawet nie chodzi o to, że się nie da co nie będzie to wyglądać. Czasami rama ma tak nisko opuszczoną główkę, że mostek jest naprawdę sporo wysunięty (pasują tylko wysokie mostki wpuszczane). Wiesz jak wygląda rower z mostkiem ahead 45* z 10cm podkładek pod nim? Jeśli to mają być 2-3 podkładki 1cm to będzie super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, woojj napisał:

Gwintowanie wyjdzie drożej niż tanie stery a-head a zyskujesz pewniejsze połączenie i mniej problemowe. 

Popieram, nawet jakby gwintowanie bylo tańsze, to i tak nie ma sensu iść w rozwiązania archeo przy wymianie amortyzatora. Nawet sekundy bym sie nie zastanawial i przerobiłbym na ahead. Mialem 2 lata temu zimowca na skrecanych sterach ... ło matko. .. jeszce czym to kontrować żeby sie nie luzowało,... dla mnie poracha. Ahead  wymaga jeden no moze 2 kluczyki meiszczace sie w kieszeni lub kazdym multitoolu i .... można to rozebrać, tylko po co, jak to się nie luzuje

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję za wszystkie rady i opinie. Macie rację, nie ma sensu gwintować rury, lepiej wymienić stery.

Mam jeszcze jedno pytanie. Wstępnie wybrałem dwa amorki:

NRX E-RLR AIR  http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-e-rlr-air-czarny-mat-piwoty-2018/1206

NRX S-LOR LITE http://activia.sgl.pl/cena/amortyzatory/nrx/28-cali_amortyzator-suntour-nrx-s-rlr-lite-czarny-mat-dysk-2018/1205

Z opisu wynika, że różnią się głównie regulacją tłumienia. Czy warto dopłacić te ~200zł za ową regulację? Czy to pełnoprawna regulacja, czy tylko jej namiastka? Chyba, że są jeszcze jakieś inne różnice pomiędzy nimi (mocowania hamulców pomijam) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie S-ka wydaje się odpowiednia dla mnie. Co prawda rower mam crossowy, ale nie stronię od górskich szlaków. Oczywiście tych w zasięgu tego typu roweru. 

To jeszcze zapytam, czy inni producenci oferują porównywalne do NRX S-LOR LITE amortyzatory ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za linki. Widzę, że jakiś wybór jest.

Szkoda, że ten Vogue-Air ma golenie 28mm. Obecnie mam NCX D-RL i nie jestem zadowolony z jego sztywności. Jeździłem trochę na NCX E-RL z goleniami 30mm i było sporo lepiej. Także celuje raczej w amortyzator z 30mm na goleniach. Chyba, że ktoś ma doświadczenie i może powiedzieć, że ten Vogue nie odbiega w tej kwestii od amortyzatorów z 30mm ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy ma swoją opinię amortyzatora gdy jest w jego posiadaniu lecz trzeba by było szukać osoby która miała długie styczności  z tymi amortyzatorami w ich pracy

Ja się opieram na Suntourze ze względu tego że mam duży zakres dostępności jak także i części, zaś nie powiem ci o pracy RS czy RST bo na nich nie jeździłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...