gpodda Napisano 6 Lutego 2018 Napisano 6 Lutego 2018 Witam, zastanawiam się nad wymianą całej grupy osprzętu w moim Specu Diverge. W tym momencie mam grupę Clarisa 2x8 a celuję w 1x11. Z tego co udało mi się dowiedzieć suport w ramie to Shimano Octalink BB-ES25, APEX występuje w wersji GXP albo BB30 i to stanowi główny problem - określenie kompatybilności ramy z grupą APEX od SRAMa. Standardów jest tyle, że się pogubiłem. Proszę o pomoc.
MikeSkywalker Napisano 6 Lutego 2018 Napisano 6 Lutego 2018 BB30 jest do ram z mufami pod suport pressfit. Ty takiej ramy nie posiadasz bo teraz siedzi w niej zwykły Octalink. Także potrzebujesz korby z suportem GXP.
wojtas7 Napisano 6 Lutego 2018 Napisano 6 Lutego 2018 Mam Apex w gravelu NS Bikes RAG+. Suport GXP jest "Zwykły" nakręcany z lozyskami na zewnatrz, pasuje klucz od suportu Shimano. Jak zmieniasz napęd na cały Apex to weź pod uwagę hamulce - są wersje Apex na linkę i na hydraulikę, dla Ciebie pewnie wersja linkowa. Zastanów się od razu nad zębatką z przodu - kasetę z tyłu możesz założyć chociażby i Sunrace 11-42. Do spokojnej szosy (nie wyścigowej), do miasta i na pagórki 40T z przodu będzie OK, na grubsze podjazdy w górach zakładam 36 jajko.
rzezniol Napisano 6 Lutego 2018 Napisano 6 Lutego 2018 Kupisz korbę GXP do tego suport wkręcany i ten problem masz załatwiony. Z tyłu wszystko jest kompatybilne ... Chyba że zapragniesz kasety z małą zębatką 10T od SRAMa to dodatkowe bębenek od SRAMa musisz mieć. Pozdro Edit ... Korba APEX uchodzi za gumowatą ...
woojj Napisano 6 Lutego 2018 Napisano 6 Lutego 2018 43 minuty temu, rzezniol napisał: Edit ... Korba APEX uchodzi za gumowatą ... ..chm tylko jak to się ma w 1xx. Nie czuć tego , bo ani nie przytrze o przerzutkę....ani nie wiem jak tą gumowatość wybadać ;-)) NW tak samo dobrze sprawdza się w kwadracie jak i dziurawej.
gpodda Napisano 6 Lutego 2018 Autor Napisano 6 Lutego 2018 2 godziny temu, MikeSkywalker napisał: BB30 jest do ram z mufami pod suport pressfit. Ty takiej ramy nie posiadasz bo teraz siedzi w niej zwykły Octalink. Także potrzebujesz korby z suportem GXP. Ok super dzięki. 1 godzinę temu, wojtas7 napisał: Mam Apex w gravelu NS Bikes RAG+. Suport GXP jest "Zwykły" nakręcany z lozyskami na zewnatrz, pasuje klucz od suportu Shimano. Jak zmieniasz napęd na cały Apex to weź pod uwagę hamulce - są wersje Apex na linkę i na hydraulikę, dla Ciebie pewnie wersja linkowa. Zastanów się od razu nad zębatką z przodu - kasetę z tyłu możesz założyć chociażby i Sunrace 11-42. Do spokojnej szosy (nie wyścigowej), do miasta i na pagórki 40T z przodu będzie OK, na grubsze podjazdy w górach zakładam 36 jajko. Myślałem właśnie nad hydrauliką. Z przodu 42T. 1 godzinę temu, rzezniol napisał: Kupisz korbę GXP do tego suport wkręcany i ten problem masz załatwiony. Z tyłu wszystko jest kompatybilne ... Chyba że zapragniesz kasety z małą zębatką 10T od SRAMa to dodatkowe bębenek od SRAMa musisz mieć. Pozdro Edit ... Korba APEX uchodzi za gumowatą ... Kaseta z najmniejszą tarczą 11. Koła też pójdą do wymiany.
Infernal1995 Napisano 6 Lutego 2018 Napisano 6 Lutego 2018 Podepne sie pod temat. Nosze sie z zamiarem kupna https://www.storowerow.pl/pl/p/Romet-Boreas-1-2018/1596 i mam pytanie czy daloby sie wrzucic tam kasete od shimano 10cio rzedowa 11-32 (czyli o takich samych paramtrach jak jest fabrycznie) lub 11-34?
gpodda Napisano 27 Marca 2018 Autor Napisano 27 Marca 2018 I wszystkie graty pozmieniane. Mam tylko problem z korbą. Założyłem suport GXP z dwiema podkładkami zgodnie z instrukcją dla mufy 68mm. Dokręciłem zgodnym momentem obrotowym i korba jest tak ściśnięta, że się bardzo ciężko kręci. Po dwóch jazdach zaczyna sie luzować. W instrukcji dalej stoi że jak powstaje luz to trzeba zdemontować, posmarować, skręcić i tak w kółko. Tylko pytanie ile można?
rzezniol Napisano 27 Marca 2018 Napisano 27 Marca 2018 Też się spotkałem z tym problemem jak mierzyłem korbę Rival 1 do mojej ramy z mufą 68 mm, suport Accent BB-EX Pro. Moja linijka i oko wymyśliły ze suport musi być bez podkładek. Szerokość całej mufy z suportem musi umożliwić pełen wciągniecie ramienia na wieloklin. I skręcenie nie może ściskać łożysk. Pozdrawiam
gpodda Napisano 27 Marca 2018 Autor Napisano 27 Marca 2018 Bez podkładek są duże luzy, muszę w takim razie spróbować z jedną podkładką.
rzezniol Napisano 27 Marca 2018 Napisano 27 Marca 2018 Swojego jeszcze nie poskładałem do końca bo mi paru elementów brakuje. Wiem jedno ze na 100% z 2 podkładkami nie dało się tego poprawnie poskładać. Pozdrawiam Edit ... Zajrzałem teraz to pdf`a SRAM`a ... strona 21 napis na zielonym tle. Wynika z niego że korby są z osią w 2 rodzajach zwykła i "Wide Axel". 2 podkładki zakładamy tylko w sytuacji korby Wide Axel + suport 68 mm.
Kowal1986 Napisano 29 Marca 2018 Napisano 29 Marca 2018 W dniu 27.03.2018 o 06:54, gpodda napisał: I wszystkie graty pozmieniane. Mam tylko problem z korbą. Założyłem suport GXP z dwiema podkładkami zgodnie z instrukcją dla mufy 68mm. Dokręciłem zgodnym momentem obrotowym i korba jest tak ściśnięta, że się bardzo ciężko kręci. Po dwóch jazdach zaczyna sie luzować. W instrukcji dalej stoi że jak powstaje luz to trzeba zdemontować, posmarować, skręcić i tak w kółko. Tylko pytanie ile można? A mufę masz splanowaną? Może miski się krzywo osadzają po dokręceniu i w tym problem. W takim wypadku łożyska padną Ci bardzo szybko.
gpodda Napisano 29 Marca 2018 Autor Napisano 29 Marca 2018 45 minut temu, Kowal1986 napisał: A mufę masz splanowaną? Może miski się krzywo osadzają po dokręceniu i w tym problem. W takim wypadku łożyska padną Ci bardzo szybko. Wątpię ale sprawdzę po świętach z jedną podkładką i ewentualnie przejadę się do serwisu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.