Skocz do zawartości

[Napęd] Zmiana grupy z Shimano Claris na Sram Apex


gpodda

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,
zastanawiam się nad wymianą całej grupy osprzętu w moim Specu Diverge. W tym momencie mam grupę Clarisa 2x8

a celuję w 1x11. Z tego co udało mi się dowiedzieć suport w ramie to Shimano Octalink BB-ES25, APEX występuje w

wersji GXP albo BB30 i to stanowi główny problem - określenie kompatybilności ramy z grupą APEX od SRAMa. Standardów

jest tyle, że się pogubiłem. Proszę o pomoc.

Napisano

Mam Apex w gravelu NS Bikes RAG+. Suport GXP jest "Zwykły" nakręcany z lozyskami na zewnatrz, pasuje klucz od suportu Shimano. 

Jak zmieniasz napęd na cały Apex to weź pod uwagę hamulce - są wersje Apex na linkę i na hydraulikę, dla Ciebie pewnie wersja linkowa. Zastanów się od razu nad zębatką z przodu - kasetę z tyłu możesz założyć chociażby i Sunrace 11-42. Do spokojnej szosy (nie wyścigowej), do miasta i na pagórki 40T z przodu będzie OK, na grubsze podjazdy w górach zakładam 36 jajko.

Napisano

Kupisz korbę GXP do tego suport wkręcany i ten problem masz załatwiony.

Z tyłu wszystko jest kompatybilne ... Chyba że zapragniesz kasety z małą zębatką 10T od SRAMa to dodatkowe bębenek od SRAMa musisz mieć.

Pozdro

Edit ... Korba APEX uchodzi za gumowatą ...

Napisano
43 minuty temu, rzezniol napisał:

Edit ... Korba APEX uchodzi za gumowatą ...

..chm tylko jak to się ma w 1xx. Nie czuć tego , bo ani nie przytrze o przerzutkę....ani nie wiem jak tą gumowatość wybadać ;-)) NW tak samo dobrze sprawdza się w kwadracie jak i dziurawej. 

Napisano
2 godziny temu, MikeSkywalker napisał:

BB30 jest do ram z mufami pod suport pressfit.

Ty takiej ramy nie posiadasz bo teraz siedzi w niej zwykły Octalink. Także potrzebujesz korby z suportem GXP. 

Ok super dzięki.

1 godzinę temu, wojtas7 napisał:

Mam Apex w gravelu NS Bikes RAG+. Suport GXP jest "Zwykły" nakręcany z lozyskami na zewnatrz, pasuje klucz od suportu Shimano. 

Jak zmieniasz napęd na cały Apex to weź pod uwagę hamulce - są wersje Apex na linkę i na hydraulikę, dla Ciebie pewnie wersja linkowa. Zastanów się od razu nad zębatką z przodu - kasetę z tyłu możesz założyć chociażby i Sunrace 11-42. Do spokojnej szosy (nie wyścigowej), do miasta i na pagórki 40T z przodu będzie OK, na grubsze podjazdy w górach zakładam 36 jajko.

Myślałem właśnie nad hydrauliką.

Z przodu 42T.

1 godzinę temu, rzezniol napisał:

Kupisz korbę GXP do tego suport wkręcany i ten problem masz załatwiony.

Z tyłu wszystko jest kompatybilne ... Chyba że zapragniesz kasety z małą zębatką 10T od SRAMa to dodatkowe bębenek od SRAMa musisz mieć.

Pozdro

Edit ... Korba APEX uchodzi za gumowatą ...

Kaseta z najmniejszą tarczą 11. Koła też pójdą do wymiany.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

I wszystkie graty pozmieniane.

Mam tylko problem z korbą. Założyłem suport GXP z dwiema podkładkami zgodnie z instrukcją dla mufy 68mm. Dokręciłem zgodnym momentem obrotowym i korba jest tak ściśnięta, że się bardzo ciężko kręci. Po dwóch jazdach zaczyna sie luzować. W instrukcji dalej stoi że jak powstaje luz to trzeba zdemontować, posmarować, skręcić i tak w kółko. Tylko pytanie ile można?

Napisano

Też się spotkałem z tym problemem jak mierzyłem korbę Rival 1 do mojej ramy z mufą 68 mm, suport Accent BB-EX Pro.
Moja linijka i oko wymyśliły ze suport musi być bez podkładek.
Szerokość całej mufy z suportem musi umożliwić pełen wciągniecie ramienia na wieloklin.
I skręcenie nie może ściskać łożysk.

Pozdrawiam  

Napisano

Swojego jeszcze nie poskładałem do końca bo mi paru elementów brakuje.
Wiem jedno ze na 100% z 2 podkładkami nie dało się tego poprawnie poskładać.

Pozdrawiam 

Edit ...

Zajrzałem teraz to pdf`a SRAM`a ... strona 21 napis na zielonym tle.
Wynika z niego że korby są z osią w 2 rodzajach zwykła i "Wide Axel".
2 podkładki zakładamy tylko w sytuacji korby Wide Axel + suport 68 mm.

Napisano
W dniu 27.03.2018 o 06:54, gpodda napisał:

I wszystkie graty pozmieniane.

Mam tylko problem z korbą. Założyłem suport GXP z dwiema podkładkami zgodnie z instrukcją dla mufy 68mm. Dokręciłem zgodnym momentem obrotowym i korba jest tak ściśnięta, że się bardzo ciężko kręci. Po dwóch jazdach zaczyna sie luzować. W instrukcji dalej stoi że jak powstaje luz to trzeba zdemontować, posmarować, skręcić i tak w kółko. Tylko pytanie ile można?

A mufę masz splanowaną? Może miski się krzywo osadzają po dokręceniu i w tym problem. W takim wypadku łożyska padną Ci bardzo szybko.

Napisano
45 minut temu, Kowal1986 napisał:

A mufę masz splanowaną? Może miski się krzywo osadzają po dokręceniu i w tym problem. W takim wypadku łożyska padną Ci bardzo szybko.

Wątpię ale sprawdzę po świętach z jedną podkładką i ewentualnie przejadę się do serwisu.  

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...