Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Moja sytuacja jest taka. Mam rower, nie podoba mi się jego kolor, stan lakieru oceniam na dobry (małe rysy). Chciałbym to zrobić dobrze, ale też rozsądnie cenowo.

Zależy mi na czarnym macie. Nie mam doświadczenia z lakierowaniem, a chcę to zrobić sam.  Zależy mi na dużej wytrzymałości lakieru.

Mój plan jest taki:

1. Zmatuje cała ramę papierem 800, żeby lakier się dobrze trzymał (nie chcę zdzierać lakieru).

2. Podkład http://www.boll.pl/lakiery-akrylowe-i-ochronne-2/boll-szybko-schnaca-farba-podkladowa-51  

I tu pierwsze pytania: Ile warstw? Czy jakoś muszę matowić ten podkład? 

3. Bezbarwny http://allegro.pl/boll-lakier-akrylowy-bezbarwny-400ml-i7028712490.html

Tu kolejne pytania: Ile warstw? Czy warto?

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malowanie sprayem daje wiele radości, ale jakość powłoki lakierniczej i koszty + czas nie są warte zachodu. Lepiej poszukaj w okolicy dobrego lakiernika, a jak ma być tanio to proszkowo. Proszkowo lakierowane elementy są trwałe i sprawdzają się na rowerze przy niskich cenach. Ważne aby mieli pojęcie o lakierowaniu ram rowerowych. Proszkowe lakierowanie to koszt 100-150 zł 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@adian Chcesz dobrze pomalować rower z "puszki" to musisz zamówić lakier w firmie specjalizującej się lakierach samochodowych.
Zmieszają ci kolor jaki chcesz ale co istotniejsze zmieszają ci lakier dwuskładnikowy razem z utwardzaczem. Będzie to miało ograniczony czas na wykorzystanie ale będzie się przynajmniej trzymało ramy jak należy.
I to na tyle pozytywów ... przymalowaniu na starą powłokę możesz odbić cię od kilku ścian. Pierwsza "ściana" to "kompatybilność" starej powłoki z rozpuszczalnikami podkładu.
Istnieje ryzyko ze ci się "zważy".