Skocz do zawartości
wkg

[Cube Reaction GTC Pro 29] czy ktoś jeździ na tej ramie ?

Rekomendowane odpowiedzi

firefoks

Podawałem już tego linka ale przypomnę dla potomnych: https://pl.aliexpress.com/item/Neco-All-Size-41-41-8-47-49-51-8-52mm-Bicycle-Fork-OD-Headset-Bearing/32806835790.html?spm=a2g0s.13010208.99999999.287.HdPjiu

Ja używam Neco w 3 rowerach i moim zdaniem to bardzo przyzwoite łożyska, nie zdziwiłbym się gdyby były z tej samej fabryki co FSA lub inne kosztujące 4 razy więcej.

1 godzinę temu, Dokumosa napisał:

istotny jest tylko kąt styku z gniazdem w ramie,

Z tego co zauważyłem to w każdej ramie jest 45 stopni i tyleż samo w łożyskach. Kąt wewnętrzny 45 lub 36 stopni ma być taki jak na pierścieniu dociskającym. Tu naprawdę nie ma żadnej filozofii tylko nabijanie kasy na nieświadomych klientach ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucas80

Witam. Podepne się pod ten temat, bo również mam wątpliwości odnośnie sterów to podobnej ramy. Kupiłem reactiona, z tym że pod koła 27.5, a dokładnie taką: 

https://www.bike-discount.de/en/buy/cube-reaction-gtc-sl-27.5-side-swing-frame-carbon-n-flashyellow-642726

Chodzi mi teraz o to, czy stery które mi polecili są kompletne tzn, czy nie będę potrzebował jeszcze "misek" które się wciska do ramy. Na zdjęciu jest to widoczne. Tutaj jest headset, który mi zaproponowali: 

https://www.bike-discount.de/de/kaufen/fsa-orbit-i-t-cube-edition-459319

Bardzo dziękuję za podpowiedź ;)

 

DSC_1896.JPG

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

W przypadku sterów zintegrowanych (a do takich ta rama przystosowana) nie ma misek jako takich - ich rolę spełnia odpowiednio wyprofilowane główka (inaczej - miski są zintegrowane z ramą).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lucas80

Kurcze, człowiek się uczy całe życie :) Dzięki wielkie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bercov

Witam.

Również podepnę się pod temat. Mam pytanie, czy do tej ramy da radę zmieścić (przy napędzie 1x11 XT) na korbie zębatkę 38z N-W? Nie będzie tam problemu z ocieraniem rury tylnego trójkąta?

Pozdrawiam!

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Moorzyn

Mam owala 34z + 2mm podkładek offsetu i jest na styk (korba slx m675 więc 2rz). 36z może by jeszcze weszło, ale 38 nie :/

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bercov

Auu, to mnie trochę załamałeś. W tej chwili z powodzeniem stosuję 38 - 11/40 i jest idealnie. Gdybym miał kasetę SRAM'a np 10-42 byłoby ok. nawet przy 34 zębach... no ale nie mam.

Tak w ogóle to natrafiłem na tę ramę przeglądając stronę bike-discount przy okazji ram crossowych/trekkingowych i mam jeszcze pytanie odnośnie jej geometrii. W tej chwili posiadam typową ramę crossową 23' (mam 198 cm wzrostu i wew. długość nogi 92) z rurą podsiodłową 58 cm i górną rurą (toptube) 60 cm (61,5 mierzone w poziomie). Rama Cube'a w tym rozmiarze ma rurę podsiodłową 56,5 cm i toptube 61 cm i górną rurę mierzoną w poziomie 64 cm (u mnie jest 61,5). Z tego co patrzę to większość ram mtb w tym rozmiarze ma rurę podsiodłową jeszcze niższą 54-55 cm i górną rurę jeszcze dłuższą tj. 65-66 cm. Trochę się obawiam tego wydłużenia górnej rury, bo już w obecnym rowerze wydawała mi się za długa (zmieniłem mostek z 130 mm na 90 mm i teraz jest ok.). Myślałem, że może gdybym zainstalował w niej mostek 75 mm +17st to bardziej nawiąże do geometrii cross'a - co myślicie ma to sens?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

Ramy mtb Cube'a nawet węglowe mają kwadratową geo - stąd są wysokie i stosunkowo krótkie w porównaniu np. z trekiem czy specem itp. W każdym razie jeśli potrzebujesz roweru trekkingowego to nie kupuj do niego ramy mtb żeby później robić rzeźbę modernistyczną. Poza tym ramę mtb ht z reguły bierze się o 1 rozmiar mniejszą niż trekkinga (oczywiście do użycia zgodnie z przeznaczeniem). A swoją drogą jakiej wartości dodanej oczekujesz po węgielnej ramie w trekkingu? Kilkaset g mniej? 

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bercov

Obecny mój rower Unibike Viper jest ze mną od 5 sezonów i po przejechaniu tych ponad 10k km chciałbym sobie zrobić prezent i kupić coś nowego. Na moim obecnym rowerze jeździ mi się bardzo dobrze i ogólnie myślałem tylko (albo aż...) o wstawieniu nowych kół (w obecnych kończą się już obręcze) i wymianie hamulców na tarczowe. Nie żeby v-braki mi nie wystarczały, ale już mnie wkurzają, że przy niewielkim błocie osadza się ono na klockach i trze o obręcz... zresztą v-braki to historia, a ja chciałbym coś nowszego. Przy okazji w/w modernizacji naszła mnie też ochota na wymianę ramy ;-) Tyle, że te crossowe są lekko przestarzałe... Są ciężkie, często bez taperowanej główki, niemal zawsze bez sztywnych osi (co przy mojej wadze by się przydało) - z nowości to jedynie wewnętrzne prowadzenie linek ;-) Dlatego pomyślałem o ramie mtb, tym bardziej skoro te karbonowe Cuba są w tak dobrej cenie. Waga oczywiście też ma znaczenie, ale raczej drugorzędne (chociaż nie kupię ramy powyżej 2kg). Z tego wszystkiego wydaje mi się, że najfajniejszą opcją byłaby rama Canyona (Pathlite) aluminiowa, ale dość lekka 1650 g, ma wszystko czego nie mają inne, tylko raczej nie do kupienia bez całego roweru. Dodam, że w międzyczasie miałem też przemyślenia, a może by gravel... Nawet myślałem o ramie Accent Furious, tyle, że ja bym mimo wszystko wolałbym prostą kierownicę z rogami, niż baranek na którym się czuję wybitnie niepewnie (na asfalcie, ddr'ach i szutrze jest ok, gorzej po korzeniach na singletrackach). Wiem, że nawet tutaj na forum ktoś popełnił taki mezalians i złożył taki zestaw. Jednak szybko z tego pomysłu zrezygnowałem z uwagi na geometrię akurat tej ramy. Wiem, że są gravele o bardziej mi pasującej geometrii (np Giant Anyroad), ale również ciężko z zakupem samej ramy...

Także tak to wygląda, jak to mówią czasami lepsze jest wrogiem dobrego i nie chciałbym wydać góry pieniędzy i się wpakować na minę w postaci źle dopasowanej ramy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

No to w Twoim przypadku wyjściem jest zakup nowego roweru... np. wspomnianego pathlite'a. Jak chcesz poskładać coś chociażby zbliżonego to wylądujesz cenowo ze 20% wyżej.

Masz coś w obecnym rowerze co warto byłoby przeszczepiać na nową ramę?

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bercov

Tak, mam cały napęd na XT M-8000 (korba M785 + zębatka NW 38z od HCC) + trzy łańcuchy CN-HG900, do tego amortyzator Suntour NRX-S RL Lite i ewentualnie drobiazgi jak kierownica, mostek, siodło, pedały. Modernizacja wyszłaby mnie łącznie z ramą Cuba ok 5k zł, zaś same koła (DT R470, piasty DT350), zaciski (DT) i hamulce XT to koszt ok 2800 zł. Kombinuję, że może lepszym pomysłem byłby zakup Pathlite'a 6,0 za 4k zł i przełożenie obecnego napędu + zakup hamulców XT. Wyszłoby 4700, a do sprzedania miałbym cały napęd deore M6000 do tego hamulce BR-M396 i któryś z amortyzatorów (chociaż raczej mój obecny, co prawda wyższy model, ale bez sztywnej osi i taperowanej główki). Ewentualnie cały poprzedni rower na przełożonym napędzie Deore. Z plusów takiego rozwiązania to: świetna rama (która geometrią prawie nie różni się od mojej obecnej) i ogólnie spasowany wygląd roweru ;-) Minusy to trochę gorsze koła niż te które planowałem kupić (chociaż DT 1900 Spline też są niezłe), no i sama rama Cuba byłaby trochę lżejsza... W przyszłości może spróbowałbym jakiegoś carbonowego widelca założyć i miałbym coś między crossem (rama), mtb (sztywne osie, hamulce i napęd), fitnesem (prosta kierownica, sztywny widelec) i gravelem (koła, opony, widelec i geometria ramy) ;-)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Do ramy mtb jak założysz nrx'a to znacząco padnie geometria (przód 3-4cm niżej to już b. dużo). No i z reguły spotkasz problem ilości miejsca na większy blat. Na B-D masz ze dwie przyzwoite ramy radona do trk/crs. Sztywna ośka w rowerze tego typu to trochę fanaberia. Koła o których wspominasz zamówisz do max 1200zł (R470 over 350) a hamulce za 700-800. NRX-S jest sporo lepszy niż -E (m.in. tłumik rozbieralny) ale o ile przeżyłbym brak poszerzanej sterówki to sterczące dziury po pivotach by mnie dołowały. W praktyce koła X1900 będą różnic się tylko piastą z tyłu. I szczerze to 350tka z ratchetem fabrycznym (18T) może powodować nerwicę ze względu na jałowy kąt obrotu do zazębiania.

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bercov

Najpierw się nasłuchałem, że DT 350 to genialne, bezobsługowe, wieczne piasty i że w ogóle warto dopłacić do rachet'a. Ostatnio zaś wszyscy mi je odradzają. W serwisie mi powiedzieli, że w ostatnich sztukach zdarzały się problemy z uszczelnieniem, że to już nie to samo co legendarne 240s, że drogie części, że cięższe od tańszych i równie dobrych novateców itd. Wcześniej się nasłuchałem, że są denerwująco głośne (z nierównomiernym cykaniem ;-), a teraz, że coś z zazębianiem. Mógłbyś coś więcej napisać w czym to się objawia?

Co do geometrii ramy mtb z widelcem NRX, to myślę, że nie powinno być tak źle. W moim amortyzatorze (75 mm skoku) odległość od dolnej miski bieżni sterów do osi piasty wynosi 50 cm, a więc chyba mniej więcej tyle samo co rowerach mtb (sztywne widelce MTB mają 48,5 cm). Tak czy inaczej chyba odpuszczam temat ramy mtb.

Co do kwot, to tyle jak piszesz + 2x tarcze SM-RT81 300 zł, opony Panaracer Gravel King 43C 300 zł, dwie ośki Thru Bolt 240 zł i end caps'y na QR Thru Bolt 150 zł (wziałbym piasty pod sztywną oś z możliwością konwersji). Z ram Radon'a podobają mi się dwie:

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-frame-black-glossy-black-708856

https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-scart-light-frame-black-white-710290

Tylko oczywiście, ta czarno-czarna która mi się bardziej podoba nie ma taperowanej główki. Tak czy inaczej rama ze sterami i wysyłką wychodzi ok 650 zł i może to jest najrozsądniejsza opcja?

 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

350 to b. dobre piasty ale jak ktoś napisał, że są bezobsługowe to jest w błędzie (producent podaje interwały serwisowe podobnie jak w lepszych amortyzatorach). Odnośnie 350 vs. 240s to różnica polega właściwie na innych łożyskach (240s ma nierdzewne) i zastosowaniu w 240 zębatek ratchet 36T. Szczelność jest identyczna. Nierównomierny dźwięk to typowy objaw docierającego się sprzęgła (to samo jest w 240). Jak komuś za głośno zawsze można posmarować odrobinę więcej.

Odnośnie kąta zazębiania to wynika on z ratcheta 18T - dzielimy 360 na 18 i wychodzi, że sprzęgło zazębia co 20 stopni - jest to denerwujące, szczególnie po przesiadce z piasty 240 (co 10 stopni) albo nawet zapadkowych piast np. mavic. Można wymienić zęby na 36T lub 54T, operacja bez użycia narzędzie, trwa 3 min i kosztuje 200zł i więcej ;).

Koła DT 29" szczególnie wąskie jak x1900 można czasami trafić na wyprzedaży (np. w crc) za 500-600zł komplet, x1700 (na 350tce) za 800-900zł.

 

 

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
bercov

Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienia, teraz wszystko jest jasne. Rozumiem, że po przejściu z piast 240 może to być odczuwalne, ale chyba jak obecnie przechodzę z piast Alivio to chyba nie odczuje żadnej negatywnej różnicy?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa

Raczej nie odczujesz negatywnych skutków ja tam jestem nieco przewrażliwiony i mi pewne rzeczy po prostu przeszkadzają. Poza tym w DT masz typowe rozmiary łożysk przez co można kupić łożyska premium w rozsądnej cenie (oczywiście jak zjeździsz już fabryczne, które i tak są dużo trwalsze niż te fabrycznie montowane w Novatecach).

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Mateusz30

Zaliczyłem na piastach 350s 30 startów na długich dystansasach w okrótym gnoju przez 3 lata. Góry, treningi itp. Raz na sezon serwis bębenka, który polega na zdjęciu go dwoma paluszkami i posprzątaniu i nasmarowaniu wnętrza. Tyle w temacie. Bębenek ma już sporo nacięć, ale takie powstają na wszystkich innych bębenkach w takim samym tempie i nie mają na nic wpływu. Piasty w Novatekach padają od patrzenia na nie, a serwis bębenka to...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Dokumosa
Napisano (edytowane)

To prawda. Dodatkowo polecam zdjąć endcapy i na łożyska dać warstwę wodoodpornego smaru (również regularnie). Jak ta piasta zgnije w środku (a to potrafi nawet 240) to później będzie się trzeba trochę natrudzić żeby ją wyprowadzić do stanu pierwotnego. W każdym razie do dt da się kupić każdą najdrobniejszy część więc dopóki korpus cały to piastę zawsze można przywrócić do żywych.

Edytowane przez Dokumosa

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
radziuGD

Jeszcze jeden do kompletu, co do sterów, miałem mondrakerowe saturn tappered i podpasowały (pokrywka głęboka, musiałem pod nią dać podkładki bo blokowała się o główkę po kasowaniu luzów) .

Po lekkim poprawieniu fabryki, czyli przewierceniu oporów pancerzy w główce przypasował lev integra.

kubek.jpg

  • +1 pomógł 1

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
PawelCross
Napisano (edytowane)

Witam Panowie,

poproszę o podpowiedź oś tylna do ramy Cube GTC Pro 2016?

Może ktoś podrzucić zdjęcie bądź oznaczenie nr seryjnego osi np

Producent DT Swiss

Pozdrawiam.

Paweł

 

Edytowane przez PawelCross

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×