Skocz do zawartości

[do 4000] cross

janekosa

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim, to mój pierwszy post tutaj, proszę o wyrozumiałość :)

Szukam roweru dla swojego ojca. Tata ma 55 lat i jest bardzo aktywny, przede wszystkim bardzo dużo jeździ na rowerze.

Rower traktuje jako środek transportu, zarówno po mieście (chociażby codzienny dojazd do pracy), jak i na trasy (najczęściej dojazd na działkę, pociąg + 70 km rowerem).

Jestem zupełnym laikiem w kwestii rowerów. Po szybkim przeczytaniu FAQ na temat rodzajów rowerów zakładam, że najlepszy będzie rower typu Cross (miasto pomijam, bo to małe odległości, a trasa na działkę składa się w około 60% z dróg leśnych i polnych).
Jeżeli chodzi o wymagania, rower musi być wygodny (na pewno nie zbyt pochylona pozycja), dość lekki (2 razy w tygodniu wożony pociągiem), i wytrzymały/niezawodny (chciałbym żeby kilka lat wytrzymał przy przebiegach rzędu 5 kkm rocznie). Na pewno możliwość pojechania o 2 km/h szybciej nie jest priorytetem :) 

Dodatkowo, ponieważ rower ma być prezentem, a patrząc realistycznie nie każdy prezent się udaje, fajnie by było gdyby rower był dostępny w jakimś kameralnym sklepie stacjonarnym w warszawie, gdzie można by się dogadać z właścicielem na ewentualną wymianę roweru na inny w ciągu jakiegoś czasu (oczywiście przy braku śladów użytkowania itp)..

Bardzo będę wdzięczny zarówno za wskazanie konkretnego modelu jak i rady bardziej ogólne, z góry wszystkim dzięki!

Napisano

dzięki za odpowiedź,

jak już napisałem temat to zacząłem trochę szukać i w paru miejscach zarówno na forum jak i poza natknąłem się na rekomendacje roweru Cube Tonopah Pro.

Zdaje sobie sprawę że wychodzi ponad budżet ktory podałem, mój błąd że nie zaznaczyłem że budżet nie jest bardzo ścisły i jeżeli warto to możemy dołożyć.

więc pytanie - warto? :)

Napisano

Rower typu cross chyba faktycznie będzie najlepszym wyborem.