Skocz do zawartości
Tomi97

[Rower] Kross Level B6.

Rekomendowane odpowiedzi

Tomi97

Witam. Pomyślałem, że czas rozglądać się za nowym rowerkiem. Jako, że w grę wchodzi tylko rower z napędem 2x10 wybór padł na starszą wersję B6.

https://www.kross.pl/pl/2017/mtb-xc/level-b6

Widziałem kilka recenzji i właśnie z nich wynikało, że ten sprzęt jest całkiem w porządku. Zanim jednak przystąpię do zakupu, wolę się jeszcze raz upewnić, czy warto. A może coś innego w tej cenie? Korba tylko i wyłącznie z dwoma blatami, koła najlepiej 29, chociaż 27.5 też rozważam, jeśli znajdzie sie ciekawy rower.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
kipcior

Sam w sobie nie jest zły ale nie za katalogowe 3700. Za 3500 jest znacznie ciekawszy full rockrider 560s w Decu.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomi97

Krossa mogę kupić katalogowo -15%, czyli jakieś 3150. Fulla na razie nie potrzebuje, bardziej zastanawiałem się nad szoszą/mtb. Jednak po dokładnych oględzinach dróg którymi zawsze jeżdżę, stwierdzam, że sztywna szosa na cieniutkich oponach nie pojedzie. Wybierając Krossa kierowałem sie w pierwszej kolejności napędem. Po drugie amortyzator, który jest amorkiem dosyć dobrym. Doszły koła 29 bo nieraz trzeba przejechać dłuższy kawałek po asfalcie, więc będzie nieco szybciej niż 27.5.

Ogólnie B6 mi się spodobał.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

 

 

Fulla na razie nie potrzebuje, bardziej zastanawiałem się nad szoszą/mtb. Jednak po dokładnych oględzinach dróg którymi zawsze jeżdżę, stwierdzam, że sztywna szosa na cieniutkich oponach nie pojedzie.
Z tego co piszesz wynika że tego mtb też na swoich trasach nie wykorzystasz... a za chwile założysz temat na forum jak zrobić z niego 'crossa'. Dzisiaj masz na rynku rowerów tak wypełnioną przestrzeń między szosą a xc ht , że na pewno  znajdziesz coś co idealnie wpisze się w Twoje potrzeby. Obstawiam że byłby to gravel lub fitness z crossowym zacięciem.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomi97

Z tego co piszesz wynika że tego mtb też na swoich trasach nie wykorzystasz... a za chwile założysz temat na forum jak zrobić z niego 'crossa'. Dzisiaj masz na rynku rowerów tak wypełnioną przestrzeń między szosą a xc ht , że na pewno znajdziesz coś co idealnie wpisze się w Twoje potrzeby. Obstawiam że byłby to gravel lub fitness z crossowym zacięciem.

Oczywiście, że możliwości wykorzystam i doskonale wiem, czego chcę. Napisałem, że ten rower sprawdzi się na drogach, którymi jeżdżę najczęściej. Rower sztywny tam się nie sprawdzi, nie wykorzystam też możliwości fulla. Mój wybór to MTB i tej decyzji nic nie zmieni. Z kolei modelem jest b6, i właśnie chcę wiedzieć, czy warto. Mogę dodać, że rower nie będzie katowany po jakichś extremalnych ścieżkach, główne przeznaczenie to leśne drogi, jakieś małe dołki czy pagórki, wystające korzenie, piasek, żwir, gdzie niegdzie trochę gruzu, którym połatano większe doły czy koleiny.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Krossa mogę kupić katalogowo -15%, czyli jakieś 3150

Za taką kasę to padaka nad padakami! Archaiczna rama, sprężynowy amor, podła korba i łańcuch, kiepskie hamulce, średniawe manetki i ujowe opony! W tym budżecie https://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-kellys-gate-30-2017-s-25462.html?fee=4&fep=23990&gclid=EAIaIQobChMIxvmGxYCE1wIVA8AYCh2yqgbYEAQYASABEgL5CfD_BwE a jak musi być Kross to tylko B7 lub B8

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomi97

Za taką kasę to padaka nad padakami! Sprężynowy amor, podła korba i łańcuch, kiepskie hamulce, średniawe manetki i ujowe opony! W tym budżecie https://www.rowerzysta.pl/rower-gorski-kellys-gate-30-2017-s-25462.html?fee=4&fep=23990&gclid=EAIaIQobChMIxvmGxYCE1wIVA8AYCh2yqgbYEAQYASABEgL5CfD_BwE a jak musi być Kross to tylko B7 lub B8

Kellys ma sztywne osie, to już pierwsze co rzuciło mi się w oczy. Czyli spory plus.

B7/8 mają 11 biegów, trochę mnie to nie przekonuje. Gdybym jeździł wyłącznie po terenie, to ok. A jak mówiłem, noe raz trzeba przycisnąć po asfalcie kilka kilometrów, musiałabym sie nieźle namachać korbami.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

 

 

B7/8 mają 11 biegów, trochę mnie to nie przekonuje. Gdybym jeździł wyłącznie po terenie, to ok. A jak mówiłem, noe raz trzeba przycisnąć po asfalcie kilka kilometrów, musiałabym sie nieźle namachać korbami.
A jakiego zakresu przełożeń używasz w obecnym rowerze?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomi97

Obecnie mam tylko biednego hexagona z napędem 3x7 i jeszcze nigdy nie skorzystałem z najmniejszego blatu. Skręciłem przerzutkę tak, aby po zrzuceniu biegu zatrzymywała sie na środkowym blacie i nie ma możliwości spaść niżej. Dlatego założyłem, że nie potrzebuje napędu 3x. Stosując 2 czy 1 blat przełożenia nie krzyżują się tak jak w napędach 3 rzędowych z tego co wyczytałem. Nawet jeśli nie używa sie jednej z tarcz to krzyżowanie i tak występuje, trzeba by pozostałe 2 blaty jakoś wyśrodkować a to chyba niewykonalne. ( Możliwe, że się mylę, lub coś źle zrozumiałem)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew
Obecnie mam tylko biednego hexagona z napędem 3x7 i jeszcze nigdy nie skorzystałem z najmniejszego blatu.

Czyli obecnie masz defacto 2x7... Jak znam życie to ten napęd 1x11 w B6/B7 ma większy zakres przełożeń niż ten twój obecny. Wystarczyło by zmienić zębatkę na korbie na większą i będzie git, koszt jakieś 100 zł. Jak jesteś ciekaw jak to dokładnie by wyglądało to podaj ile masz zębów na blatach korby i jaką masz kasetę to dokładnie się to obliczy, O przekosy łańcucha w 1x11 się nie musisz martwić.

Edytowane przez Alsew

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

Na dwublacie też nie śmigamy na przekosach.

To mtb,nad przełożeniami v max,nawet nie ma co się zastanawiać.

Nie patrz nawet na tego B6 za tą kasę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

 

 

To mtb,nad przełożeniami v max,nawet nie ma co się zastanawiać.
Tylko że kolega jeszcze nie wie tego że, jego obecne mtb to nie takie samo mtb jak ten B7/B8 :whistling:

 

Oczywiście, że możliwości wykorzystam i doskonale wiem, czego chcę.
Ale jak widać nie ma co dyskutować.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adtrip

 Trochę nie rozumiem tych skrajnych opinii które na forum padają o Krossach,jedni kategorycznie odradzają,inni uwielbiają...

  Ja mam levela R6 z 2016 i tak naprawdę nie mam się do czego przyczepić.. urywam haki przerzutki,ale to nie wina roweru. Jeżdżę w różnym terenie,czasem sporo asfaltem żeby dojechać w fajne miejsce,ale najwięcej w naprawdę górskim,kamienistym,błotnistym,strome podjazdy,zjazdy korzenie itp..  startowałem nawet w maratonie i dwa razy w Cross Country,trasy bywały wymagające,ale w żadnym momencie rower nie był przeszkodą do lepszego wyniku. Teraz gdybym kupowal to pewnie wybrał bym koła 29cali i napęd 2x ..  ale ja mieszkam w górach.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

 

 

Trochę nie rozumiem tych skrajnych opinii które na forum padają o Krossach,jedni kategorycznie odradzają,inni uwielbiają..
 

 

 

Ja mam levela R6 z 2016 i tak naprawdę nie mam się do czego przyczepić.
 

 

Też mam Krossa,też jestem zadowolony,po prostu można kupić coś ciekawszego niż R6 w tym budżecie,aż tyle i tylko tyle.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
adtrip

 

 

Też mam Krossa,też jestem zadowolony,po prostu można kupić coś ciekawszego niż R6 w tym budżecie,aż tyle i tylko tyle.

 

 

 Oczywiście, po to jest forum żeby dzielić się opiniami :)    

 Za swojego dałem wtedy 2590zł  i w tej cenie wtedy ciężko było znaleźć coś lepszego,a szukałem dość dokładnie ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

 

 

Za swojego dałem wtedy 2590zł
Za taką kasę to całkiem fajna maszyna...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

Jesli nie szalejesz po górach to napęd 1x11 w np B7 zasugerowanym ci bedzie wystarczający. Wymiana zębatki na 34 którą rower przyjmie to jak kolega podał 100zł zyskasz dodatkowo na szybkości. Mam kolegę z B8 który wymienił właśnie zebatkę na 34 i tylko na długich prostych( ok.km/dwa) odcinkach z góki mówi ze chciałby mocniej pocisnąć. Ale jest haczyk- to gość który od 10 lat regularnie się ściga, ma niesamowite kopytko.

Rower jest w miarę lekki, fajnie złożony -podobnie jak B8- róznią się geometrią, jest bardziej pod ściganie i przyśpieszanie kadencyjnie skrojony niż Kellys serii Gate.

W tym szybkim przemieszczaniu się po asfalcie- najważniejsze jest nie samo przyśpieszenia ale ile jesteś w stanie ujechać na takich obrotach? Dasz radę rozpędzić się i do 40tki spokojnie ale dobrze jest utrzymać tę prędkość przez te kilka km. Pomoże noga nie tylko sam sprzęt. 

Na portalu United cyclist przy testowaniu B8 na Saharze autor portalu włożył nawet zębatkę 36 i nie czuł dyskomfortu przy mocnych zjazdach w dół gdzie dociskali z sakwami dodatkowo;) ale to jak sam przyznasz specyficzny teren.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomi97

Tylko że kolega jeszcze nie wie tego że, jego obecne mtb to nie takie samo mtb jak ten B7/B8 :whistling: Ale jak widać nie ma co dyskutować.

Nie ma co dyskutować. Masz racje. Chcę rower mtb inny, niż posiadam obecnie. Nie chcę trzech blatów na przodzie, nie chcę sztywnego widelca i nie chcę fulla, a na pewno nie za 3500pln. Chcę tylko rower z dwoma blatami z przodu, na kołach 29" i jako takim osprzętem. Moje obecne mtb to nie mtb. Wolnobieg, chiński resor, kiepskie korby, hamulce itp. Mogę dołożyć na Krossa b7. Wtedy dojdzie mi zakup przedniej manetki, przerzutki oraz korby, choćby slx.

Może ciężko Ci to zrozumieć, ale ja właśne mam takie wymaganie.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Quell

 

 

Może ciężko Ci to zrozumieć, ale ja właśne mam takie wymaganie.

 

Widocznie chciałeś żeby cię przekonać do B6,i nic z tego nie zmieni.

W poście nr 6 (Alsew),dostałeś dobrą propozycję,spełnia wymagania i ma sens.

Mieszanie z B7 i zmiana teraz na dwublat sensu nie ma. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomi97

B6 jako pierwszy wpadł mi w oko, nie chciałem na siłę sie do niego przekonywać. Gdyby tak było, nie pytał bym, tylko od razu kupił. Mówicie, że nie warto, więc Krossa odpuszczam.

Jest propozycja Kellys'a, którą teraz rozważam. Mało widzę opinii na jego temat, ale ciągle szukam. Na pewno znalazłby się też jakiś Giant spełniający moje wymagania, ale to już cena 5k w górę.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Alsew

 

 

Mogę dołożyć na Krossa b7. Wtedy dojdzie mi zakup przedniej manetki, przerzutki oraz korby, choćby slx. Może ciężko Ci to zrozumieć, ale ja właśne mam takie wymaganie.
Bez urazy ale zupełnie nie ogarniasz tematu... Obecnie wystarcza Ci 14 biegów z czego kilka się jeszcze dubluje, a teraz 11 Ci za mało więc dołożysz 700 zł żeby mieć 22 :whistling:  Trochę matematyki załóżmy że masz kasetę najpopularniejszą kasetę 7 rzędową 11-28 i używasz dwóch największych blatów korby dla przykładu 42/32. Więc najcięższe przełożenie to 42/11=3,81 a najlżejsze 32/28=1,14. Przy 1x11 z blatem na korbie 42 i kasetą 11-42, najlżejsze przełożenie to 42/42=1 czyli jest lżejsze niż to które masz obecnie, a najcięższe identyczne (w uproszczeniu bo na takim samym przełożeniu na większym kole jedziesz szybciej więc). Pomijając fakt że jeszcze skrajnych biegów w 2x7 nie da się używać ze względu na duże przekosy.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
clavdivs

Jeśli chłopak chce 2xx to dlaczego chcecie na siłę go przekonać na 1xx.?

 

 

 

Tomi97 jak ten B6 Ci odpowiada, to kup. Wszystko co potem będzie Ci nie odpowiadać wymienisz na lepsze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
chudzinki

Bo chcą mu dobrze doradzić? Bo chcą żeby dobrze ulokował pieniądze?  :thumbsup: Po co pchać się w napęd 2x skoro wyraźnie wynika, że 1x w zupełności wystarczy do jego jazdy. Żeby nie było - sam nie jestem zwolennikiem napędu 1x, ale w tym przypadku...

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
lederfox34

akurat jestem właścicielką napędu 1x.. i na początku brałam pod uwagę tylko 2x...

i wiem że obecny to spore uproszczenie, brak kłopotów, nie wykorzystałabym też większego blatu w tym ustawieniu, na moje jazdy terenowo, szutrowo płaskie jest super, w konfiguracji z 2x.. gdzie najmniejsza zębatka ma 24 lub 26 dla mnie to też blat zbędny(nie mam takich terenów resztę podjeżdżam bez problemów) 

jak kolega chce pogłębić wiedzę to warto poczytać pod siebie

https://bikehunter.pl/1x11-czy-2x10-czy-2x11/

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Tomi97

Ile blat w B7 ma zębów? 30 czy 28? Skoro obecnie używam najmniejszego przełożenia 32x28, wychodzi to tak samo, jak przełożenie 28x32? Zakładając, że na kasecie będę miał 42 zęby, zamiast 28 jak do tej pory, blat 28 zębów będzie nieco mały. Gdybym wsadził blat 36, a na kasecie 42 to wyszło by coś mniej więcej jak 32x28? Tak w skrócie, jaki blat muszę zastosować, aby na 42 zębach kasety uzyskać przełożenie podobne do 32x28?

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×

Powiadomienie o plikach cookie

Ta strona korzysta z plików cookies. Możesz dowiedzieć się więcej tutaj: Polityka prywatności, Regulamin.