Skocz do zawartości
  • 0
MatysB

[rower] Specialized Chisel Expert 2x vs Trek Procaliber 8

Pytanie

Cześć

Zastanawiam się nad zakupem Specialized Chisel Expert 2x bądź Trek'iem Procaliber 8, oba z rocznika 2018.

 

https://www.specialized.com/pl/pl/men/bikes/mountain/mens-chisel-expert-2x/133925

https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-g%C3%B3rskie/rowery-xc/procaliber/procaliber-8/p/2073600-2018/?colorCode=grey

 

Rower będzie wykorzystywany do:
- dojazdów do pracy

- wycieczek z dziewczyną po leśnych drogach 

- z czasem do amatorskich startów gdy popracuję nad siłą

 

Oba powyższe rowery posiadają RS Reba, grupę SXL, sztywne osie, piasty boost, są pod wieloma względami bardzo do siebie podobne oraz oba posiadają świetne malowanie, które do mnie przemawia i zachęca do kupienia  :w00t: 
 

Spec czy Trek, którego wybrać? Jakie są za i przeciw w kwestii wyboru danego modelu?

Zastanawiam się także która marka oferuje lepszy serwis i nie spławia klientów z problemami.

Pozdrawiam 

 


 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

13 odpowiedzi na to pytanie

Rekomendowane odpowiedzi

  • 0

W przypadku tych dwóch modeli bierz ten, który Ci się bardziej podoba lub jeśli masz zamiar je mierzyć - ten, na którym będziesz się lepiej czuł.

 

Trek słynie z obsługi gwarancyjnej, jednak Spec też zbiera dobre opinie. W przypadku Speca wiele zależy od podejścia sklepu, bo to przez nich idą wszystkie reklamacje.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

ProCal ma rozdzielacz IsoSpeed. O ile w carbonowych Trek'ach nie widziałem zbytnio poprawy komfortu przy udziale w/w ustrojstwa, to podobno w aluminiowych modelach jego działanie ma być bardziej odczuwalne. Warto sprawdzić.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Zwróć uwagę na detale : kiepskie prowadzenie pancerzy w Treku ( wygląda to słabo według mnie, podobnie jak spłaszczenie podsiodłówki ) i brak zdalnej blokady amorka w Specu.

And the winner is ( ta dam ! ) : Spec ( for me ), a jeśli bardziej podoba Ci się Trek lub zadecydują inne względy ( nazwijmy to : przymiarkowo - negocjacyjne ), to bierz Treka.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

@TheJW 

 

Mierzyć ich nie będę lecz jeśli będzie szansa to będę chciał przymierzyć się do obu zanim podejmę decyzję. Mam nawet na oku jeden sklep w którym znajdę wiele modeli Treka, w innym natomiast lecz w tym samym mieście Speca. 

@KNKS 

 

Spotkałem się z opiniami, że niektórzy nie odczuwali poprawy komfortu jazdy z IsoSpeed na rowerach z ramą aluminiową i twierdzili, że na karbonie może ten system lepiej się spisuje. Inni natomiast twierdzą, że odczuwają poprawę z jazdy jednak ile z tego jest prawdy a ile efektu placebo z jazdy na Treku nigdy się nie dowiemy ;)

@KrissDeValnor

Przykładam właśnie uwagę do detali i u Speca podoba mi się schludne prowadzenie linek czemu Trek nie poświęcił odpowiednio dużo czasu. Brak zdalnej blokady amora jakoś mi nie przeszkadza, może do czasu jakiegoś startu gdy rzeczywiście charakterystyka trasy, prędkość i zmęczenie będzie dawać się we znaki. Rower dzięki braku zdalnej blokady wydaje mi się bardziej minimalistyczny co trafia w mój gust. 


A co powiecie o ramach w obu modelach? Kto ma bardziej przemyślaną konstrukcję?

 

Pozdrawiam 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Obie konstrukcje są przemyślane i w tzw. pijanym widzie nikt ich nie robił, ale pewnie w Treku mieli większą burzę mózgów ze względu na zastosowanie IsoSpeed.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
i twierdzili, że na karbonie może ten system lepiej się spisuje

Może dlatego, że karbon sam w sobie pracuje lepiej niż aluminium i lepiej "amortyzuje".

 

 

Sam kupując rower pół roku temu miałem do wyboru Speca (Epic Hardtail) i Treka (Superfly 6). Byłem zdecydowany na Treka, już miałem zamawiać, ale znalazłem w lokalnym sklepie, przymierzyłem i od razu wiedziałem, że to nie to. Tobie proponuję zrobić podobnie.

 

A co powiecie o ramach w obu modelach? Kto ma bardziej przemyślaną konstrukcję?

Faktycznie prowadzenie linek w Treku jest...ekhm...słabe. Natomiast fajne jest to, że górna rura jest mocno skośna - nie uszkodzisz sobie manetek i lakieru w razie upadku (co jest problemem w Specu, przynajmniej moim ;)).

 

 

Co do blokady amora z kierownicy - w Specu też mi to przeszkadzało (przed zakupem i chwilę po), ale po jakimś czasie przyzwyczaiłem się do pokrętła na goleni i jego obsługa stała się automatycznym odruchem.

 

Mój głos również na Speca.

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

Natomiast fajne jest to, że górna rura jest mocno skośna - nie uszkodzisz sobie manetek i lakieru w razie upadku (co jest problemem w Specu, przynajmniej moim )
 

 

Trafna uwaga, nie pomyślałem o tym, choć przypomniałem sobie właśnienjak w pewnym rowerze uderzyły mi manetki o górną rurę gdy uniosłem rower z lekkim odchyleniem od pionu.  Nie myślałeś by w tym miejscu okleić ramę folią ochronną? Nie potrzeba dużego kawałka, wystarczy dobrze wymierzyć, a zawsze coś pomoże, może nie przy mocnym walnięciu ale przy delikatniejszych już owszem. 

 

Mógłbyś mi podpowiedzieć także w jakim celu umieszczony jest drugi otwór na prowadzenie linki od strony napędowej w okolicach główki? Jeden jest dla przedniej przerzutki, zaś drugi dla myk-myka?

Pozdrawiam 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0
Mógłbyś mi podpowiedzieć także w jakim celu umieszczony jest drugi otwór na prowadzenie linki od strony napędowej w okolicach główki? Jeden jest dla przedniej przerzutki, zaś drugi dla myk-myka?

Wygląda na to, że system prowadzenia linek jest identyczny jak u mnie, zatem:

- Lewa strona: Hamulec i przerzutka (tył)

- Prawa strona: Przerzutka przód + wolny otwór na pancerz do amortyzowanej sztycy.

Rura podsiodłowa również posiada otwór (nad suportem), przez który wyprowadza się ów pancerz.

 

Co do oklejenia rury - myślałem, ale nie miałem odpowiednich naklejek, wszystkie za małe. ;) Teraz po prostu staram się nie upadać. :P

Edytowane przez TheJW

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Rzeczywiście, wybrałeś rowery o bardzo zbliżonej charakterystyce, co może świadczyć o Twoim zdecydowaniu co do przyszłego roweru :) . I tak jak napisali wyżej koledzy, najlepiej będzie jak kupisz ten do którego poczujesz chemię po przymierzeniu. Oprócz tego na co zwrócono uwagę wyżej, proponuję żebyś przyjrzał się też drobnym różnicom w geometrii. Spec ma mocno wyostrzone kąty główki ramy i rury podsiodłowej. O ile jestem zwolennikiem stromych rur podsiodłowych bo te sprzyjają jeździe z wysokiej kadencji (o ile umie się tak jeździć), to prawie 70​o​ główki ramy MTB jest dzisiaj nieco archaiczne. Taka rama będzie dobra do startów w XCO, kiedy często musimy gwałtownie zmieniać kierunek jazdy, ale do maratonów a tym bardziej dla dojazdów do pracy lub wycieczek z dziewczyną może być uciążliwie nerwowa. Różnica między Specem a Trekiem to tylko 0,3o​, ale to Trek będzie spokojniejszy. Z kolei Trek ma nieco niżej poprowadzoną główkę ramy, dzięki czemu po wyrzuceniu podkładek z pod mostka i obróceniu mostka na "-" możemy uzyskać bardziej agresywną niską sylwetkę, jeżeli będzie taka potrzeba. Co do manetki blokady skoku amora na kierownicy, jest nie do przecenienia jeżeli planujesz w przyszłości starty na trudniejszych technicznie trasach. W przeszłości zdarzało mi się (nieczęsto), że jadąc maraton gdzieś np. w Karpaczu albo Krynicy, łapałem się na tym że na początku kamienistego trudnego zjazdu mam zablokowany amortyzator, bo ze zmęczenia zapomniałem go odblokować po podjeździe, a o puszczeniu kierownicy i sięgnięciu do blokady na koronie można zapomnieć. Jeszcze zdanie o poprowadzeniu kabli, Spec ma rzeczywiście zrobione to schludniej, ale kable na zewnątrz ramy nie muszą być wadą jeżeli chcemy sami serwisować rower i wymieniać linki i pancerze.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

ale kable na zewnątrz ramy nie muszą być wadą jeżeli chcemy sami serwisować rower i wymieniać linki i pancerze.

Faktycznie, serwis hamulca wiąże się z rozszczelnieniem układu. Mimo wszystko samo przeciągnięcie pancerzy przez ramę nie jest trudne (a z odpowiednimi patentami wręcz przyjemne).

 

Dostałeś od nas tyle informacji, że powinieneś być już w stanie podjąć decyzję.

 

A...tej "nerwowości" nie musisz się bać. Mnie też tym straszono, ale uwielbiam jeździć tym rowerem w każdym terenie (nawet po torze XC).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

 

 

A...tej "nerwowości" nie musisz się bać
to prawda :icon_exclaim:  i nie cała prawda równocześnie :teehee:  Mam Cannona Taurine z 2008, naprawdę uwielbiam ten rower. Ale jak pojeżdżę trochę na moim nowym Scott Spark, to przesiadka na Cannona jest traumą wymagającą czasu :icon_confused: 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Dziękuję wam za pomoc w podjęciu dobrej decyzji :)

 

Mam do was jednak jeszcze jedno nurtujące mnie pytanie. Ile wynosi żywotność mocno wycieniowanych ram do XC? 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
  • 0

Przy takim zastosowaniu jak podałeś?

Niezliczalną ilość km.

Rama Treka jest wycieniowana raczej tylko w opisie producenta - realnie to lekkie one nie są.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×