Skocz do zawartości

[licznik rowerowy] regulacja 29 cali


m16iki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam dostałem od kumpla licznik rowerowy jest to KELLYS KCC-16 WL i chcę go założyć do roweru na kołach 29 cali tylko nie znam się na licznikach i nie wiem w jakim miejscu przymocować tą czujke na amortyzatorze na jakiej wyskości... Jeśli jest coś niezrozumiałe to piszcie.. :) Proszę o pomoc przyjacie
pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij koło, weź około 3 metry nierozciągliwego sznurka, rozpocznik pomiar w którymś miejscu opony, przeciągnij sznurek naokoło by w tym sam samym miejscu złączyły się dwa końce, następnie zmierz długość sznurka od jednego do drugiego końca.

Wymiar w milimetrach wpisz w licznik.

Gdzie umieścisz magnes na szprysze, to nie ma znaczenia. Nsjważniejsze by odległość od czujnika wynosiła około 2mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Potrajasz w ten sposób błąd pomiarówy.

A mógłbyś to jakoś przybliżyć?

 

 

 

ale jak zmierzyć rzeczywisty obwób koła w sensie jak to zrobic aby było jak najdokładniej?
 

Daj kropkę pasty do zębów na oponę i przejedź kawałek. Zostaną kropki na asfalcie po każdym obrocie. Mierzysz dwie-trzy odległości i dzielisz. No i masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz o czym piszesz  - ale szkoda mi czasu na tłumaczenie oczywistości ...

 

Jak jesteś taki pewien swoich racji to proponuję zakład o coś konkretnego - zobaczymy jaki z ciebie mocarz "w temacie" toczenia koła ogumionego :)   

 

Edit: inna rzecz że dokładność rzędu kilku procent to i tak norma, i nie ma sensu (ani możliwości) walczyć o superdokładność ... 

Edit 2 o czym się kolega m16iki wkrótce przekona na własnej skórze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiesz o czym piszesz - ale szkoda mi czasu na tłumaczenie oczywistości ...