Skocz do zawartości

[Łańcuch] Wkręcony łańcuch

buba9011

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

http://imgur.com/2eBm0cS

Panowie, Witam jako nowy na forum. Jak na zdjęciu łańcuch tak się wkręcił, że nie bardzo mam pomysł jak go wyciągnąć. Jedyna rada to rozkręcić wolnobieg? Przyznam się, że jestem całkowitym laikiem w tym temacie, zakupiłem klucz do odkręcania wolnobiegu ale nie idzie w żadną stronę, wolnoobieg też się nie rusza w żadną stronę, prawdopodobnie przez ten zakleszczony łańcuch...... Dzięki z góry za każdą podpowiedź. 

Napisano

Kiedyś miałem taki problem, źle wyregulowana przerzutka, szarpałem nogami na korbie do tyłu i wyszedł, nie powinno Ci nic uszkodzić przez to. 

Napisano

Jak nie powinno się uszkodzić jak już na oko wygląda, że szprychy podgięło.

Wolnobiegu nie da się odkręcić trzymając koło w rękach, bo od dokręca się podczas jazdy i potrzeba do tego gigantycznego momentu. Najlepiej zamocować klucz w dobrym imadle i kręcić całym kołem (najlepiej z oponą) - oczywiście w lewo.

Napisano

Wolnobiegu nie da się odkręcić trzymając koło w rękach

Mi się udawało:

-klucz nasadowy przedłużony rurką

-oparty o ścianę/szafę trzymam koło, a nogą cisnę w klucz

Nie jest to wygodne i stabilne ale jak się nie ma przyzwoitego imadła, to da radę. Kiedyś jak miałem wymienić pękniętą szprychę, to kolejna poszła przy próbie odkręcenia :icon_lol:

Przed ponownym nakręceniem warto przesmarować gwinty smarem.

Napisano

Ja bym rozkręcił wolnobieg na kole. Tylko uważaj żeby kulek nie pogubić bo jest ich tam kilkadziesiąt. Patrząc z zewnętrznej strony masz w środku taki pierścień z dwiema dziurkami. Musisz to odkręcić, a tam jest lewy gwint więc kręć w prawo. Ja to odkręcałem za pomocą gwoździa i młotka. Gdy to odkręcisz to zębatki zdejmiesz bez problemu, do piasty będzie przykręcona wewnętrzna część, a z tą poradzisz już sobie kluczem i rurką. Tutaj masz film jak potem ten wolnobieg poskładać:

Napisano