Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

Zamiana koronki 26 na 22 prawie na pewno spowoduje ocieranie łańcucha o dolną część wózka przerzutki. No i upośledzenie minimum, a stawiam nawet gorzej, na dyskwalifikujaca pracę przedniej przerzutki. ( tarcze 48/36/22 ). Obsluzylaby to stara xtr serii 900/901 lub xt serii bodaj 735.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerzutka teoretycznie ma pojemność 22, więc nawet tarcza 24 w połączeniu z blatem 48 wychodzi poza zakres przewidziany przez producenta. 

Na tych przełożeniach różnica pomiędzy kolejnymi biegami to cztery zęby, więc sama wymiana kasety z 32 na 34 da raptem pół biegu. Z przodu podobnie. Dopiero jak to połączysz będzie konkretny efekt, ale też nie taki że nagle zacznie rower podjeżdżać pod ściany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, mibajk napisał:

Dzięki za pomoc wszystkim. Pewnie zmienię tylko kasetę.

To od razu zmień na 11-36. Kaseta do 34 to taka żadna zmiana.

2 godziny temu, Tomwer napisał:

Czołem. Czy kaseta Srama 12s 10-50 będzie współpracowała z przerzutką i manetką Shimano XT 8100?

Tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście nie próbowałem wyjść w tym modelu poza dozwolone parametry ( max pojemność 45 to jeszcze pół biedy, a nawet żadnej biedy nie ma - będziesz miał 47 - dobrze dobrana długość łańcucha załatwi sprawę ), ale z największą koronką ( 34 max wg. Shimano ) może to pogorszyć nieco pracę ( trzeba będzie na max odsunąć wózek od kasety wkręcając śrubę B w przerzutce ). Tu jest "szosowiec" który włożył kasetę 12-36 ( dla rd-m771 sgs ) i pisze, że działa, choć przerzucanie - szybkość ucierpiała nieco. ( na dole w opiniach )

https://www.sjscycles.co.uk/derailleurs-rear/shimano-deore-xt-rdm771-9-speed-top-normal-rear-derailleur-sgs-long-cage/

 

image.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że manetki SRAM Eagle można ożenić z przerzutką Shimano DynaSys (musi spełnić warunek max koronki zębatki). Jeżeli się mylę poprawcie.
Apex posiada system Type 3 tak jak SRAM Eagle, czyli manetki Apex z przerzutką Eagle i odwrotnie, ze sobą  kompatybilne ?

W takim razie, jeżeli to co napisałem powyżej ze sobą chodzi, to maneki Apex powinno dać radę zestroić się z przerzutką Shimano DynaSys ?

Wiadomo ilość indeksów manetce i ilość koronek kasety musi się zgadzać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mogę dopisać, trochę poszperałem po sieci

Ciąg linki w Eagle nazywa się X-Actuation , w Apex Exact Actuation i się różni.

SRAM Exact Actuation 11 road – 3.1mm
SRAM X-Actuation 11 – 3.48mm
Shimano 10 MTB – 3.4mm
Shimano 11 MTB – 3.6mm

Dziwi mnie że w shimano między że 10s ma mniejszy od 11s, powinno być odwrotnie. Może źle zmierzone.
Generalnie różnica w ciągu linki jest 0,3 - 0,5mm, trzeba by było zwiększyć dźwignię.

źródło: https://bike.bikegremlin.com/1339/bicycle-rear-shifter-compatibility/
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wie ile w praktyce dla działania manetki to jest 0,08mm, ale manetka NX z RD-M8000 działa idealnie.

0,08 mm można równie dobrze uznać za błąd pomiarowy, wg mnie mniejszym błedem by był obarczony pomiar całego skoku manetki tj. od 1 do 11 biegu.

Edytowane przez phoe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, posiadam rower Kands Maestro men 2015 na podzespołach wklejonych nizej. Rower jest w kiepskim stanie, jezdzil na nim moj brat (140kg), kaseta i mechanizm korbowy sa zajechane. Zębatki są zjechane jak szpilki. Na rowerze nie da się praktycznie jechać bo łańcuch przeskakuje. Jak bylem w serwisie to poweidzieli mi ze wymiana części moze wynieść nawet 800-1000 zl, to polowa ceny za ktora był kupiony rower. Zastanawiam się czy może sa jakies kompatybilne tansze części. Rower bylby tylko uzywany to jazdy do sklepu, rzadko do jazdy do pracy (7km). Maksymalnie 100km na miesiąc. Serdecznie dziękuję za kazdą odpowiedz. Mogę porobic zdjecia roweru jesli to może pomoc.

Rama

KANDS aluminiowa AL.-6061 19" lub 21"

Amortyzator przód

SR-SUNTOUR NVX amortyzowany, aluminiowy z regulacją twardości oraz hydrauliczną blokadą całkowitą

Przerzutka tył

SHIMANO ALIVIO RD-M4000

Przerzutka przód

SHIMANO ALIVIO FD-T4000

Manetki

SHIMANO ALIVIO ST-M4000 3 x 9

Klamki hamulca

SHIMANO ALIVIO

Kaseta

SHIMANO ALIVIO HG-300 9V

Łańcuch

SHIMANO ALIVIO HG-53

Mechanizm korbowy

SHIMANO FCM-371 ramiona 175mm tarcze 48/36/26

Piasty

SHIMANO FH-TX800 kasetowe aluminiowe na szybko-zamykacze

Hamulec przód

TEKTRO V-brake aluminiowy

Hamulec tył

TEKTRO V-brake aluminiowy

Obręcze

KANDS MAXX aluminiowe wzmacniane dwukomorowe

Suport

Siodło

Opony

Mostek

Kierownica

Sztyca siodła

Pedały

Liczba biegów

Wyposażenie

NECO na łożyskach maszynowych

DDK EDEN anatomiczne

CST 28” 700 x 38C szosowo terenowe

KALLOY UNO aluminiowy typu a-head

KALLOY UNO aluminiowa profilowana

KALLOY UNO aluminiowa

FP aluminiowe

27 speed

Podpórka aluminiowa URSUS

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Poochaty napisał:

Ale co konkretnie masz do wymiany? Bo korba, kaseta i łańcuch do 9 rzędowej grupy na pewno nie kosztuje 800 zł... Ja wiem, że serwis jeszcze musi zarobić ale to i tak jest dużo. Coś jeszcze wymaga podmiany?

 

pewnie  zolozyli jeszcze wymiane kol i amortyzatora i oczywiscie robocizne , kol warto poszukac samemu bo wstawia ci najtanszy badziew i policza jak za zboze , amortyzator zmien na sztywny widelec i pozbedziesz sie klopotu z jego serwisem i kilogramow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Poochaty napisał:

Ale co konkretnie masz do wymiany? Bo korba, kaseta i łańcuch do 9 rzędowej grupy na pewno nie kosztuje 800 zł... Ja wiem, że serwis jeszcze musi zarobić ale to i tak jest dużo. Coś jeszcze wymaga podmiany?

 

Powiem ci szczerze nie wiem do konca bo nie znam się na tym. Generalnie na pewno manetke  i hamulce. Ale glowny problem jest taki ze lancuch mi przeskakuje na kazdym kroku. W serwisie mi powiedzieli że mam caly uklad napedowy do wymiany. Rowerem jezdzil brat, wywalil go. A ja zastanawiam się czy uda sie go jakos odratowac. Tutaj zamieszczę zdjecia. Uwaga na drastyczny widok.

da36b2f12fd6.jpg

be36631973e3.jpg

a94933bec69b.jpg

d031de6ca7bf.jpg

2645aa717b9d.jpg

Edytowane przez jamalsop10
Dodanie zdjęć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dużo zdjęć. Całego roweru. Dookoła, podzespołów itp. Wrzuć je potem ( wszystkie na raz lub ze 20 na raz  - hurtem zaznacz ) na https://imgbb.com/  

Wtedy będzie coś można powiedzieć ( choć najlepiej pomacać ;) ) W każdym razie po zdjęciu tej przerzutki nie zapowiada się kolorowo. ( kółeczka nie istnieją, przerzutka pewnie też ma luzy )

 

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczęki h-ca do uratowania, trzeba wymienić klocki. 25-40 pln na dwa koła.  Pancerze i linki to raczej wszystkie. ( 50 ) Jak koła ? proste, nie biją ? Piasty bez luzów i kręcą się lekko? Amor ugina się płynnie w miarę ? Napęd w całości do wymiany, korba 50-150, suport ( jeśli ma luzy lub coś mu dolega ) 25-50 pln, łancuch 50-70, kaseta 50-70, przerzutka tylna 70-120, opona tył 35-50, ( przód chyba może zostać - jeśli nie to x 2 ) Dętka 15 pln.

Gdyby było źle to :

stery : 25-50, koło tył 100-130, przód 80-100,

Robocizna - zależy gdzie - 50-200.

Amor - 150-250

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po włożeniu sporej kwoty ( najgorsza wersja ). Rower będzie jak nowy. Zostanie rama, wsporniki kierownicy, siodła, kierownica, klamkomanetki i szczęki hamulca. I to będzie rower na kasecie ( jest lepiej mieć kasetę niż wolnobieg ). Wolnobieg poza gorszą kulturą pracy, mniejszą ilością biegów, wyższą awaryjnoscia piasty tylnej jest max do 80- max maxów 90 kg. ( oś w tylnym kole permanentnie się krzywi ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...