Skocz do zawartości

[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.


Puklus

Rekomendowane odpowiedzi

podpowiedzcie proszę jak rozwiązać problem.

Musiałem dać tak durzą kasetę,  teraz kombinowanie jak zgrać całość.

O ramę nie pytajcie bo to kawiarnia rowerowa i  nie ma numeru,  modelu itp. zaznaczyłem z grubsza jak wygląda miejsce do mocowania przerzutki.

czyli mamy kasete  SUNRACE CSMS8

do tego  SHIMANO RD-M7000    11  rzędowa   wózek średni.

do tego łańcuch 11 rzedów     SRAM Rival/GX PC-1130   120 ogniw.  

Całość wygląda jak na zdjęciu. zakładamy ze korzystać będę z 3 koronek tylko- największe oczywiście.

Czy dobrze mi się wydaje ze trzeba jeszcze adapterem obniżyć przerzutkę  oraz dodać z 10cm łańcucha by wózek był mniej ustawiony w pionie a więc mniej podatny na zahaczenie o cokolwiek co leży na ziemi.

ewentualnie zastosować  nowy łańcuch-11 rzędów  pod e biki 138 ogniw.....ma to sens? a nie łączyć 2 łańćuchy

 

1323651694_kolo1aa.thumb.jpg.a4730ab04b1910831415428a026bc907.jpg

Edytowane przez bartekss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@abdesign ... drogą dedukcji poprzez otwieranie kolejnych pdf Shimano oficjalnie twierdzi że ...

Do fc-6800 możesz kombinować z zębatkami z fc-5800 oraz fc-9000,
W tych kombinacjach dokumentacja zapewnia mechaniczna kompatybilność z zastrzeżeniem innego wykończenia / materiału.

Reszta to przymiarki lub trafienie kogoś kto już to sprawdził.

Pozdrawiam  

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli było,to przepraszam,ale nie jest łatwo przekopać się przez tyle stron,a potrzebuję porady na szybko,bo rower na stojaku serwisowym czeka rozczłonkowany. Pytanie brzmi: jakie tarcze będą kompatybilne z korbą SLX FC-M660? musze się pchać w konkretnie tarcze slx,czy coś tańczego podpasuje? nie chce się wchodzić w zbędne koszty,bo w perpsektywie roku kolejnego jest zakup nowego wozidła, a temu chcę poprawić kulturę pracy napędu. Napęd 9s.

Edytowane przez Grzeniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.03.2019 o 18:55, Grzeniu napisał:

Jeśli było,to przepraszam,ale nie jest łatwo przekopać się przez tyle stron,a potrzebuję porady na szybko,bo rower na stojaku serwisowym czeka rozczłonkowany. Pytanie brzmi: jakie tarcze będą kompatybilne z korbą SLX FC-M660? musze się pchać w konkretnie tarcze slx,czy coś tańczego podpasuje? nie chce się wchodzić w zbędne koszty,bo w perpsektywie roku kolejnego jest zakup nowego wozidła, a temu chcę poprawić kulturę pracy napędu. Napęd 9s.

Będą pasować dowolne tarcze na BCD 104/64mm

15 godzin temu, leoms napisał:

Panowie, czy w korbie poza grupowej FC-M627 38-24, można wymienić mniejszą zębatkę na 28T tak aby współpracowała ona bezproblemowo z przednią przerzutką FD-M786?. Jeśli tak to czy taka będzie odpowiednia: https://allegro.pl/oferta/shimano-zebatka-tarcza-korby-acera-fc-m361-28t-7563217779

Sprawdź. Na pewno pasowanie dwóch nie przeznaczonych do współpracy zębatek _jakoś_ wpłynie na zmianę biegów, ale pewno dramatu nie będzie i da się wyregulować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na serwisie w nowym rowerze koleżka serwisant nie mógł wyregulować przedniej przerzutki, aż ostatecznie przekrecił gwint i poszla w odstawkę - Alivio FD4000. Zdjął z półki Deore FD M610 i zamontował. Dojechałem do domu, ale wydaje mi się, że na niektórych przełożeniach trochę sie ociera łańcuch o przerzutkę. Wyczytałem, że to dynasys do 10 rzędów, ja rzędów mam 9. Dodatkowo dedykowanie największa tarcza powinna mieć w maksie 42 zęby, a u mnie w alivio T4010 jest 48.

W związku z tym, czy można tak jeździć i czy to w teorii jest kompatybilne, czy jednak jechać do gościa,  zeby wsadził mi prawilnie przerzutkę dedykowaną do 9 rzędów z tyłu i 48 zębów na korbie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wróć i zażądaj przerzutki dopasowanej do Twojej korby. FD-m610 nie pasuje do korby 48/36/26 ( taką masz ? )

Fd-m610 pasuje do korb 40/30/22 i  42/32/24, dodatkowo jest pod łancuch 10 rzędowy ( przerzutka ma minimalnie węższą klatkę )

Model: FD M610

Przeznaczona dla napędów 3x10

Mocowanie: Obejma 34.9mm (w kpl. adaptery na 31,8mm oraz 28,6mm)

Prowadzenie linki: Podwójny ciąg

Kąt ramy: 66-69 stopni

Całkowita pojemność: 18T

Kompatybilna z dużymi tarczami korb: 40T, 42T

Ty potrzebujesz przerzutki o pojemności 22 zęby ( 22T ) Max koronce 44/48 zębów i różnicy środkowa-duża tarcza 12 zębów.  ( modeli jest wiele ) fd-m4000  też nie pasuje do korby 48/36/26, ma dokładnie takie same parametry jak fd-m610 poza tym, że jest pod 9 rzędowy łańcuch  ( fd-t4000 by pasowała - i wiele innych )

Edytowane przez SoloTM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak mam 48x36x26. Właśnie w domu przeczytałem,  co mi wsadzili (odnośnie specydikacji) i stąd to pytanie właśnie. Dla uściślenia z tyłu mam deore M592 i kasete hg400-9s. Więc czeka mnie więc kolejna ciężka przeprawa, rower tydzień stał w serwisie i czuję,  że postoi tam jeszcze jeden, biorąc pod uwage, że pewnie nawet części nie mają na stanie.

Edytowane przez Cook1e
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Mam następujące pytanie, muszę wymienić przerzutke zarówno przednią jak i tylną w rowerze szisiwym, obecnie jest ultegra 6700 2x10.

Pytanie brzmi, czy mogę założyć zestaw przód i tył z wersji ultegra 6800 dedykowany pod napęd 2x11?

Póki co chce zostawić napęd 2x10 a w przyszłości pójść przeskoczyć na 2x11.

Przerzutki dedykowane pod 2x11 będą normalnie działać pod z 2x10?

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie  mojej kawiarni rowerowej.

Założyłem koło, okazało się że przy piascie  arhera  połączonej z kasetą 46t koło zrobiło sie asymetryczne.

Więc po włożeniu w ramę  koło siedzi asymetrycznie  ,z jednej strony ociera o widelec , z drugiej strony jest ponad 1,5cm luzu .Da się to wygubić podkładkami.

Problemem jest linia łańcucha : w ramę włożyłem suport 68mm  o całkowitej długości 122mm bo taką długość  do określonej korby zalecił producent.

korba 3 blatowa ale interesuje mnie tylko najmniejszy 22T czyli łańcuch jest najbliżej ramy.

Przy ustawieniu : z przodu blat 22 a z tyłu koronka 46t  łańcuch jest wygięty i to mocno bo o około 2cm .

Jeśli przesunę koło przy użyciu  podkładek  o  około 6-7 mm by koło nie ocierało , to i tak łańcuch będzie  wygięty o około 1,3cm ( ciągle liczymy przy założeniu 22t i 46T )

I  tu pytanie: jeśli zakładam że z przodu będzie tylko w użyciu 22T  a z tyłu będę używał  koronki 36,40 i 46T - 46 przy ruszaniu tego mobilnego potworka o sporej wadze.

To jak ustawić  łańcuch? Mogę wyregulować jego odległość od ramy - a więc zminimalizować wygięcie łańcucha - przez założenie innego suportu-krótszego- mam 122mm , pomierzyłem suporty krótsze i np. 116 mm i w realu korba będzie siedzieć w nim głębiej -bliżej ramy- to oczywiste. Realna różnica wynosi około 7mm.

 Więc wtedy  mniej więcej łańcuch będzie w linii prostej tzn kiedy jest na blacie 22 z przodu i 40 z tyłu.

Mogę założyć jeszcze krótszy suport by jeszcze bardziej przesunąć łańcuch tak by był w linii koronki 46 .

Pytanie jak to ustawić ( liczę że koronka najczęściej używana będzie to 40T  ) Czy ustawiać tak by łańcuch był w linii  46 bo wtedy przy największym obciążeniu łańcuch jest w linii prostej?  Czy raczej ustawić łańcuch tak by był w linii zębatki 40T? Czyli w linii zębatki  którą liczę że najczęściej będę używał.

Upraszczając pytanie: jakie jest dopuszczalne wygięcie łańcucha - tzn różnica  między przednią zębatką a tylną koronką - 2 zębatki?  czy więcej? lub tylko 1 ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez bartekss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z twojego opisu wynika ze odwalasz jakaś totalna manianę z tym rowerem ...
Jakie 1,5 cm luzu z jednej a ocieranie z drugiej ... jakie regulowanie tego luzu podkładkami.
Koło zaplatasz na piaście tak aby było centrycznie w osi roweru a nie regulujesz podkładkami ...
Postępujesz dokładnie tak samo jak z każdą inną piasta z bębenkiem na kasetę.
Wkładasz koło w haki i obręcz nie siedzi w osi roweru to musisz wrócić z tym kołem na centrownicę tylko tyle i aż tyle. 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie ze nie jest to logiczne w tym wypadku.

zerknij na piaste X-RD  Archera z hamulcem bębnowym pod wolnobieg.

Jej środek geometryczny  jest przesunięty względem  środka między kołnierzami .

Jej środek geometryczny  wypada mniej więcej na wysokości gdzie zaczyna się bęben, kiedy zapleciesz koło z tą piastą plus dodasz wolnobieg 7 rzędów to już to inaczej wygląda bo trzeba tak pleść by obręcz była na środku  ale układu piasta plus kaseta czyli na srodku licząc od nakrętek kończących z jednej strony wolnobieg  a z drugiej  zakończenie piasty-od strony bębna hamulca. Czyli oś w jakiej ma być ustawiona   obręcz  musi być nieco przesunięta w stronę kasety .

I wtedy to plecenie jest asymetryczne, obejrzałem stare  koło jakie wyjąłem z kawiarni, jest zaplecione właśnie asymetrycznie. Tyle ze ta asymetria jest mała ,na tyle ze mi nie  wpadła w oko. Inna sprawa to zaplecenie z taką piastą  -tyle że piasta pod kasetę i do tego kaseta 11 rzędów, tu asymetria musi być większa. rozmawiałem z serwisem,  stwierdzili ze to ( przesunięty parasol )  z tego co rozmawiałem jakby ta asymetria byłą mniejsza to podkładki są ok. ale przy 1,5cm różnicy to za dużo,  trzeba zapleść tak by przesunąć oś obręczy o około 6mm w stronę kasety.  Dzięki za podpowiedź  ,jak widać to nie manniana ale specyfika  piasty plus kasety:) czyli koło do przeplecenia .

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego środek piasty to środek między podparciem w ramie, zawsze, koniec i kropka.
Obręcz musi być w środku osi podłużnej roweru ... bo musi , bo rower jest jednośladem. Z tego wynika że obręcz musi być w środku piasty między jej podparciami w ramie.
To że koło z jednej strony ma innej długości szprychy wpadające w kołnierz pod innym kątem niż z drugiej JEST NORMALNE.
"Typowym" wyjątkiem jest piasta przednia pod hamulec obręczowy, ona niemal zawsze ma zbieżny środek miedzy podparciem i miedzy kołnierzami.

Szukanie innej symetrii jest błędem w sztuce budowy koła, jakakolwiek korekta podkładkami nawet minimalna jest zwyczajnym dziadowaniem.
Jak serwis rowerowy sugeruje że koło można wyosiować podkładkami to dla mnie to zwyczajni partacze i należy ich unikać szerokim łukiem. 

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Krótkie pytanie o kompatybilność.

Korba trzy blaty FC-4703

Manetki SL-4700

Chce do tego zakupić przerzutkę tylną RD-R7000 GS z kasetą 11-28.

Ciąg linki jest jak najbardziej kompatybilny, ale czy ma znaczenie, że przerzutka jest zaprojektowana do dwóch blatów i czy fakt ciągnięcia łańcucha po trzech blatach z przodu może mieć negatywny wpływ na przerzutkę (np. wózek będzie zbyt mocno się wyginał)?

Pomijam fakt, że jest dedykowana do 11 rzędowego napędu.

Edytowane przez robsonG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak ... x11 to dedykowana przynależność do grupy.
Jak masz sprawdzone że ciąg linki/indeksacja będzie odpowiednia dla twoich zastosowań, to różnica w szerokości łańcucha jest do pominięcia a zakres wychyłu przerzutki jest niemal identyczny  jak x10.
Jedyne co cie interesuje to fakt czy wózek wyciągnie nadmiar łańcucha miedzy skrajnymi przełożeniami ( duża>duża / mała>mała).

Pozdrawiam 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, Donayo napisał:

Nie wiem czy post tu pasuje, ale po czym można rozpoznać dokładny model i rocznik przerzutek?

Z tyłu, gdzieś tam, jest wybite - przynajmniej w shimano. Z tego dowiesz się rocznik modelu. Rocznik samej przerzutki da się chyba wydedukować z innych rzeczy wybitych gdzieś tam ( zwykle koło napisu VIA ). Przy czym w przypadku shimano, najczęściej nr modelu wystarczy. Jeżeli shimano robi dużą zmianę, to zmienia także nr modelu. Np SL-M660 to SLX 9 rżędowy, zaś SL-M660-10 to 10 rzędowy. Podobnie np RD-M660 to wersja 9rz, RD-M660-10 to wersja 10 rzędowa.

Edytowane przez uzurpator
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już znamy model to wtedy katalog - internet i patrzymy kiedy była produkowana. Często jest tak, że dany model był produkowany przez kilka lat ( jedne krócej, inne dłużej ) i wiemy tylko orientacyjnie czy np. 2010 czy 2018 ( np. rd-m591 ), niektóre wychodziły w konkretnym malowaniu które wychodziło np. przez rok itp. ale to już szczegóły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...