Skocz do zawartości

[przerzutka] - tylna przerzutka 8 co polecicie


znajomy

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Obecnie eksploatuje jeszcze z tyłu przerzutkę DEORE LX na 8 biegowej kasecie. Z tego co widać w katalogach to już chyba przeżytek (8 biegów).

Co polecicie z przerzutek do 8 biegowego napędu?

 

Pozdrawiam

Napisano

każda przerzutka, która ogarnia 9 przełożeń ogarnia także 8 - więc do wyboru masz całkiem dużo "zmieniarek". Kwestia budżetu i priorytetów.


IMHO optymalna klasa dla roweru wyposażonego w 8 przełożeń to Alivio lub Deore, ale możesz sobie tam wrzucić nawet XTR, bo dlaczego nie? ;)

Napisano

Jeśli twoja LX została wyprodukowana po 1999 r., to niemal pewne jest, że choć masz kasetę 8rz., w rzeczywistości jest to przerzutka 9rz. (Mega9). Może to M570/571 lub 580/581?

przerzutki Mega9 można parować z kasetami/wolnobiegami od 6 do 9  rzędów (zadziałać może nawet z 5rz, o czym później). Najprościej rzecz ujmując, wystarczy do takiej przerzutki mieć kasetę i prawą manetkę o tej samej liczbie przełożeń. Można także mieszać kasety i manetki od 6 do 8 rzędów, ale nie używa się wtedy 1 lub 2  przełożeń. Jest to delikatne "druciarstwo" i trzeba mieć praktykę w regulacji przerzutek. Ja mam obecnie 3 rowery, z 9 ,8, i 5(!) biegami z tyłu i na każdym jest przerzutka Mega9. Na pierwszym mam 9rz. manetkę LX M570 (2001r.), współczesną kasetę HG50-9  12-27 i przerzutkę LX M570 (2001r.). Na drugim starą manetkę alivio 8rz. z 90' lat, kasetę HG41-8 11-32 i przerzutkę M581 (2008r.). Ostatni jest najciekawszy, bo to marketowiec za 400 zł, pseudo-trekking 26" o wdzięcznej nazwie  Ranger Town (na rowerze są wybite i skrzętnie ukryte oznaczenia, które sugerują, że to cudo zostało wyprodukowane dla Kross-a) kupiony w 2003 r. Z oryginalnego roweru pozostała tylko koszmarnie ciężka, stalowa rama (co najmniej 4,5-5 kg), kierownica i manetki. Rower do 2013 roku był stale modernizowany, bo wiecznie coś się w nim psuło. Teraz jest to "zimówka", która ma tylną przerzutkę LX M570 z 1999r.(oryginalnie był Shimano SIS TY22), 6 rzędową manetkę obrotową SIS, uszkodzoną, bo działa tylko 5 biegów (ostatni sam wyskakuje) i 5 rzędowy (14-28) wolnobieg renomowanej marki Tridiamond, który kupiłem, gdy padł mi równie renomowany 6 rzędowy Falcon (także 14-28), na którym z powodu manetki nie mogłem od pewnego czasu używać pełnego zakresu. Tridiamond kosztował mnie  łącznie z przesyłką 23 zł i był to najtańszy sposób na naprawę tego roweru.

Jeśli Twój LX jest w dobrym stanie technicznym, to nie ma potrzeby go wymieniać. Obecnie nie ma już grupy Deore LX, jest SLX (ale 10rzędowy).

 

Jeśli chcesz kupić nową (nie używaną) przerzutkę pasującą do reszty posiadanego napędu, to łatwo dostępne są:

 

(RD-)M771 - TX, prawdopodobnie najwyższy model 9rz. ("klasyczna" konstrukcja, bardzo ładny design, ale droga > 200 zł)

        M772 - TX, podobny designem do M771, wersja "Shadow", podobna cena

        M592 - Deore w wersji "Shadow" >120 zł

        M591 - Deore "klasyczna" > 120zł

        M4000,M3000 - Alivio, Acera - górskie, "Shadow" (110-150zł)

        T4000,T3000  - Alivio, Acera - trekkingowe "klasyczne" (110-150zł)

        M390,M370 - Acera. Altus (75-110 zł)

 

Obecnie dostępne w dużych ilościach przerzutki 8 rzędowe, to starsze konstrukcje niskich grup (Acera, Altus takie jak M340, M310, M280 - 50-80 zł),

O grupie Tourney nie będę wspominał.

Natomiast przejście na 10 rzędów będzie wiązało się z koniecznością wymiany dużej części  napędu (przerzutka tylna, manetka prawa, kaseta, łańcuch).

 

 

Napisano

Witam

 

Dzięki Wam wszystkim za odpowiedzi - widzę, że jeszcze jest w czym wybrać.

Obecnie przerzutka jest jeszcze w przyzwoitym stanie (ale potrzebuję też 8ki do innego roweru).

 

Jeszcze raz dzięki za informację.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...