Skocz do zawartości

[piasta] demontaż bębenka miski łożyska koła tylnego


Hurry

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Wiem, że tematów było sporo, przejrzałem, zastosowałem się do wskazówek ale utknąłem i nie mam pomysłu co zrobić.

Koło tylnie z roweru Carrera Fury 2015 - rower kupiony i używany w UK. Nie mam połowy narzędzi, które mam w PL co utrudnia sprawę. Z informacji znalezionych w google i z informacji firmy, która sprzedaje rowery Carrera to jest to piasta firmy Formula. Żadnych innych oznaczeń nie widzę. Na stronie producenta nie ma dokładnych jak u Shimano manuali co i jak, bądź nie umiem ich znaleźć. Doszedłem do momentu wykręcania miski - bieżni po której toczą się kulki. Odkręcam w prawo - zgodnie ze wskazówkami zegara. Czuję minimalne drania przesunięcia bieżni, ale za nic nie mogę jej odkręcić. W akcie desperacji podlałem WD40. NIC! W sklepie rowerowym "Janusz" jeden twierdzi, że się wymienia całość, inny, że mam wymienić koło. Halfords nie chce znaleźć mojego paragonu.

Efekty pracy widać na zdjęciach - wyszczerbiony klucz. Jakieś pomysły?

 

Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki.

post-202375-0-36365100-1490965077_thumb.jpg

post-202375-0-86082000-1490965082_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta... skąd ja to znam. Poczytałem na tym forum a nawet znalazłem na YT film o rozkręcaniu tego bębenka. Myślałem, że rozkręcę bez problemów. Tym bardziej, że wcześniej był na naprawie gwarancyjnej i skoro działał, to myślałem, że był już rozkręcony i że to będzie "spacerek". Połamałem 2 klucze. Połamałem - a nie, że wyszczerbiłem (żeby nie wypadał, to klucz skręciłem z piastą i użyłem naprawdę duuużej siły). Zresztą jeden taki sam, jak twój. WD 40 to pikuś. Ja rozgrzałem swój do 400 stopni bo już myślałem, że skleili to na ten super mocny Loctite. Dodam, że bez problemu rozkręcałem wcześniej bębenki Shimano, więc tym bardziej nie spodziewałem się problemów.

 

Potem doszedłem, że Formula od jakiegoś czasu robi nowe bębenki - i to z nimi są problemy z rozkręceniem. Na zewnątrz różnią się kształtem uszczelnienia labiryntowego (tego dekielka na wierzchu, którego nie ma już na twoich zdjęciach)

 

Po naprawie gwarancyjnej właśnie zniszczyli mi ten dekielek i niestety woda wchodziła mi do kulek łożyska (koła). Sam bębenek sprawny.

 

A teraz do rzeczy:

1) te bębenki należy serwisować wg. opisu (opis nr 2 dla Shimano):

http://www.parktool.com/blog/repair-help/freehub-service#article-section-1 - po wymoczeniu i wypłukaniu zalej Rohloff, działa idealnie, nie ma sensu się męczyć z rozkręcaniem. Nawet nie polecam zdejmować tej blaszki i ryzykować, że się zniszczy. Ten sposób naprawdę działa, a jak nie zadziała to nie wina sposobu tylko po prostu rdza zjadła już bieżnię.

 

W takiej sytuacji, lub gdy zniszczyłeś uszczelnienie to:

2) http://www.giantbikespares.com/Giant-Defy--Anthem--XtC-Freehub-Body--152-9FH04001--FH04/product_detail/3-42309

 

Jak widzisz jest już tylko re-placement, czyli ten nierozkręcalny, ale nie ma sprawy tylko stosuj radę Parktoola raz w roku.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi i wskazówki. Nie darowałem. Zalałem drugi raz WD40. Założyłem klucz, zawinąłem taśmą by się nie ślizgał. Rura na rączkę klucza jako przedłużka. Coś drgnęło. Zalałem jeszcze raz, odczekałem i poszło bez przedłużki. To co zobaczyłem zaskoczyło mnie i jednocześnie zdenerwowało. Zżarta bieżnia i korpus (czy co to to to czarne) bębenka. Ruda  w rowerze, który ma rok w takim miejscu w takiej ilości spowodowała zapieczenie się nakrętki z bieżnią... Kulki do wymiany, resztę jak myślicie da się odratować? Nie chcę przeplatać/kupować nowego koła. Cola/kwasek cytrynowy i potem papier ścierny czy coś innego polecacie by usunąć rudą...

post-202375-0-44705000-1491052866_thumb.jpg

post-202375-0-83137800-1491052870_thumb.jpg

post-202375-0-18058500-1491052875_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byś zrobił zdjęcie tego dekielka co jest nad łożyskiem i tą bieżnia, co się ciężko wykręciła.. Bym porównał z moimi informacjami odnośnie, co się rozkręca a co nie.

 

Co do rdzy nie ma zdziwienia. Cervades miał dokładnie to samo. Ja z ciekawości nówkę sprawdziłem i tam nie ma smaru - tylko olejek. Nie ma szans, żeby to działało, jeżeli regularnie nie przeserwisujesz.

 

Twój to już raczej złom bo ze zdjęć wynika, że masz wżery. Dekielek pogiąłeś czy nie? Bo ja mam sprawny bębenek ale bez deklielka.

 

Poza tym dałem Ci link do nowego bębenka, nie musisz zmieniać koła ani nic przeplatać.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odzew. Tak wygląda moja zaślepka - dekielek co jest nad miską, która nie dawała się wykręcić. Podważałem delikatnie wkrętakiem. Bębenek znając mnie będę reanimował, oczyszczę to w wolnej chwili ocenię jak będzie wyglądał po czyszczeniu. Ostatecznie kupię, tylko nie chcę tego robić w UK - nie chcę mieć do czynienia z tutejszymi Januszami, którzy w mojej mieścinie nawet nie mają suwmiarki bądź nie widzą różnicy między Sram a Shimano...

post-202375-0-99262100-1491076282_thumb.jpg

post-202375-0-86292200-1491076290_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem piastę formula w Giancie, parę lat na niej kręciłem, w końcu padła mi bieżnia. Kupiłem nowy bębenek pod koniec lata 2015. Nie przetrwał jesieni, przed zimą padł. Formula to badziewie.

 

http://www.iv.pl/images/93303131208542174821.jpg

 

Tak, ten po lewej to jest ten stary, zajechany. Ten po prawej to bębenek po 3 miesiącach i około 2000km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...