adamusss Napisano 22 Marca 2017 Udostępnij Napisano 22 Marca 2017 Witam. Przymierzam się do wymiany częsci w napędzie, a konkretniej mówiąc chodzi mi o łańcuch z kasetą. Rozciągnięcia samego łańcucha nie sprawdzałem, ale pewne jest, że już jest do wymiany z racji przejechanych KM, jak również kaseta, która już na najczęściej używanych przełożeniach ma szpice. Rower mam ok 3 lat i zrobione 6-7tys. O dziwo jakiś większych problemów z napędem nie mam, żeby mi przeskakiwał łańcuch, spadał itp. to mimo wszystko wydaje mi się czas na zmianę tych elementów mam rację? Fotek nie dodaje, bo jak mówiłem chyba już czas i przebieg motywuje do tego najbardziej. Choć jak na dniach zrobię, ale to jedynie jakieś na szybko to wrzuce z ciekawośći zapytać co sądzicie. Fabrycznie mam: -kaseta SHIMANO HG31 8 11-32T -łańcuch KMC Z72 Wymienić na to co było fabrycznie czy coś dołożyć? (fabrycznie nic konkretnego nie dadzą zapewne) Myśle nad tą kasetą: Shimano Acera CS-HG41-8 11-32T A jeśli o łańcuch chodzi to nie wiem. Nie chce nie wiadomo jak przepłacać, bo może różnicy nie poczuje, a z 2 strony najtańsze jakoś nienajlepiej mi się kojarzą. Zębatki z korby myślę, że jeszcze nie wymagają wymiany - okaże się. No i sporą bolączką jest dla mnie czy spróbować zrobić to samemu, czy oddać do serwisu... Wymiana kasety z łąńcuchem to w serwisie ok 30zł. Koszt klucza do kaset to ok 50zł. Wydaje się, że tylko odkręcić, wkrecić nową a z łańcuchem policzyć ilość ogniw, żeby była ta samo co w starym? Oglądałem troche poradników, nie wydaje się to skomplikowane, a ciągnie mnie robić coś przy rowerze samemu:) Co mi możecie poradzić? Z góry wielkie dzięki, liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkadaemiaStolarstwa Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 O dziwo jakiś większych problemów z napędem nie mam, żeby mi przeskakiwał łańcuch, spadał itp. to mimo wszystko wydaje mi się czas na zmianę tych elementów mam rację? Trzeba by ocenić zużycie tarcz na korbie. Jak są w dobrym stanie to wypadałoby zmienic łańcuch i kasete żeby ją "uratować". Jak jest już mocno zjechana to wstrzymałbym się z wymianą i jeżdził aż zaczną się problemy, i wtedy wymienił całość. Przy przebiegach około 2tyś rocznie, powyższa kaseta i jakiś nienajtańszy łańcuch od kmc o ile będzie o nie dbane dadzą spokojnie radę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Trzeba by ocenić zużycie tarcz na korbie.Po 7kkm zajechana korba? Kup łańcuch, kasetę i powinno być dobrze. Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkadaemiaStolarstwa Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Po 7kkm zajechana korba? Mocno wyciagnięty łańcuch zżera w moment , zwłaszcza jak się używa głównie jednej tarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Witboj Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Koszt klucza do kaset to ok 50zł. Pewnie znajdzie się też droższe ale są i tańsze: http://allegro.pl/klucz-bike-hand-yc-126-sciagacz-do-kaset-hg-ig-i6745475191.html http://allegro.pl/klucz-do-kaset-wolnobieg-lancuch-bike-hand-yc-501a-i6745037700.html (od tego samego sprzedawcy, żeby za przesyłkę zapłacić raz) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Mocno wyciagnięty łańcuch zżera w moment.No niby tak, ale jak ktoś robi 2kkm rocznie to raczej jest to lajtowa jazda Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Pixon Napisano 23 Marca 2017 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Do odkręcenia kasety tym kluczem: Jeszcze potrzebujesz klucza płaskiego 19 mm. Zakładam, że masz coś takiego w swoim warsztacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dovectra Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 klucza płaskiego 19 mm chmmm.... zwykle jest to 24 mm ale moze to dziwny klucz? Najlepiej mieć szweda, to sobie nastawisz ile Ci pasuje. pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cervandes Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 A w życiu nie 24, 24 to jest do klucza od korby potrzebny. Do kasety 19 jak najbardziej. Kaseta HG51 i łańcuch X8.93 albo jak chcesz oszczędzać napęd to dwa łańcuchy i je zamieniać co jakiś czas. I owszem, korba jak najbardziej może być już zjechana, gówniany łańcuch po kilku tysiącach błyskawicznie może zeżreć korbę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Może ale nie musi, ja bym z korba na razie nic nie robił, dopiero jak zacznie z nowym lancuchem i kaseta skakac. W ogole to może niech autor wrzuci jakies zdjęcie, bo bedziemy się tak przepychac w nieskończoność Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamusss Napisano 23 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 No niestety same koncowki nic mi nie dadza bo nie mam takich kluczy. W zasadzie przy rowerze to nic takiego jesCze nienwymienia lem. Wrzuce wieczorem moze zdjecia z tel jak qyglada kaseta itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 No niby tak, ale jak ktoś robi 2kkm rocznie to raczej jest to lajtowa jazda Rower mam ok 3 lat i zrobione 6-7tys. Przejechane 6/7 tyś, a w jakich warunkach i z jaką kadencją i w jaki sposób? Totalnie nie jesteś w stanie tego ocenić, jedna zębatka korby może być już zajechana, potrzebne są fotki, by udzielić najlepszej odpowiedzi dot. co zmieniać i czy w ogóle coś zmieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Totalnie nie jesteś w stanie tego ocenić, Za to widze, ze Ty juz oceniles potrzebne są fotki A co ja napisalem w poprzednim poscie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 23 Marca 2017 Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Oceniłem tak samo jak ty, czyli nijak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamusss Napisano 23 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2017 Faktycznie, mogłem od razu wrzucić zdjęcia. Tak ciężko wam ocenić o czym mówię. Dodaje jak mówiłem, jednak zrobione telefonem po ciemku, ale chyba widać to co ma być widać. Ostre te niektóre zębatki, nie da się ukryć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 24 Marca 2017 Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Ostre te niektóre zębatki Dlatego tez ta kaseta juz raczej do niczego Ci sie nie przyda, chyba ze jako ozdoba na sciane Blaty korby wygladaja ok, wg mnie powinna przyjac nowy lancuch Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 24 Marca 2017 Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Po pierwsze, to czym kolego smarujesz te blaty i łańcuch, towotem? Kaseta do wymiany, ale blaty z tej perspektywy trudno ocenić, na dwoje babka wróżyła, nowe to one nie są. Przy takim zajechaniu kasety zęby środkowego i dużego blatu chyba też zaczynają przybierać kształt szpilek. Moje zdanie - jeśli wszystko działa poprawnie, to zostaw jeszcze jakiś czas do pojawienia się pierwszych problemów. Druga opcja to wymiana, ale raczej kompleksowa (kaseta, łańcuch, dwa blaty i być może kółeczka przerzutki). A na przyszłość częściej zmieniaj łańcuch czyli wtedy gdy wyciągnie się on w stosunku do nowego o ok. 3/4mm. Takie dwa łańcuchy pozwolą ci przejechać +/- 2x dłuższy dystans. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamusss Napisano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Nie no smarem shimano Odp w domu bo na tel ucina Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arni220 Napisano 24 Marca 2017 Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 AAA, to widać. Poczytaj temat o konserwacji łańcuchów i czyszczeniu napędu, przyda ci się. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamusss Napisano 24 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 24 Marca 2017 Łańcuch smaruje shimanowskim smarem. To co widać to efekt codziennej eksploatacji...po deszczu to i piach, błotko itp. Choć jeszcze nie z tego sezonu:) No na korbie też wydaje mi się te blaty ostre dość, szczególnie 3. To kupuje się tylko blaty dedykowane do konkretnej korby czy jak? Skomplikowana wymiana? Raczej jestem zdecydowany to wymienić... Jeśli chodzi o czyszczenie napędu, to robiłem szejka słynnyego łańcuchowi parę razy, no i ściągłem raz kasetę, że całą umyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamusss Napisano 30 Marca 2017 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2017 Stojak już zakupiony także można działać Jaki łąńcuch mi możecie polecić na 8 rzędów? Kaseta HG-51 będzie dobrym wyborem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.