Skocz do zawartości

[Naped] Wymiana 3x10 na 1x11


maczet190399

Rekomendowane odpowiedzi

Planuje wymianę napędu z 3x10 na 1x11. Obecnie posiadam:

1. Shimano Deore XT RD-M786 Shadow+ 10-speed srebrna SGS -

2. Korba Shimano SLX FC-M670 3x10 42/32/24 170mm

3. Kaseta Shimano Deore XT CS-M771 Dyna-Sys 10-speed 11-34

4. Manetki Shimano Deore XT SL-M780 2/3x10 komplet

 

Pytanie, czy korbę da się łatwo wymienić na jedną zębatkę bez jakiś mocnych przeróbek i aby to było estetyczne, czy zakup nowej ? Planuje użyć z 34 zębami. Może owal ??

Rozumiem, ze manetki i przerzutka na pewno do wymiany. Pytanie, czy przerzutka tył M7000 czy M8000 ?? Na pewno będzie ze sprzęgłem. Manetki przód już wiem ze XT

Kaseta jest w dobrym stanie. Może da się dołożyć zębatkę 42 a najlepiej 46 do tej kasety. Czy będzie to działało czy lepiej zakupić nową 11-46? Od Maja ma być dostępny SLX wiec cena mocno kusi :-)

 

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedzi

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje wymianę napędu z 3x10 na 1x11. Obecnie posiadam: 1. Shimano Deore XT RD-M786 Shadow+ 10-speed srebrna SGS - 2. Korba Shimano SLX FC-M670 3x10 42/32/24 170mm 3. Kaseta Shimano Deore XT CS-M771 Dyna-Sys 10-speed 11-34 4. Manetki Shimano Deore XT SL-M780 2/3x10 komplet

Ja bym złożył tak:

Ad. 1 XT M8000 SGS 11sp

Ad. 2 Wymiana samego blatu (rozstaw 104) 32T - np. Absoluteblack 104mm Narrow-wide

Ad. 3 SLX M7000 11sp

Ad. 4 XTR M9000 11sp

 

aaa i łańcuch HG901

 

Sam dokładnie zbieram na taką kombinację, tylko myślę dodatkowo nad zmieniarką XTR M9000 zamiast M8000. Dwa razy droższa ale myślę że warto ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Shimano SLX RD-M7000 11sp GS lub Dore XT RD-M8000 GS jeżeli walczysz o gramy.

2. NW 32T HCC, Banless, AbsoluteBlack (jak coś to mam do sprzedania HCC oval 32T czarną ze znikomym przebiegiem w bardzo dobrym stanie)

3. Jeżeli nie jeździsz po górach to spokojnie możesz kupić kasetę SLX CS-M7000 11-42. Nie ma sensu dopłacać do XT, chyba, że walczysz o gramy.

4. Shimano Deore XT SL-M8000. Nie wiem czy to tylko moja manetka ma taką przypadłość, ale zmienić o dwa biegi w dół mogę tylko pchając kciukiem dźwignię. Palcem wskazującym mogę tylko o jeden. Nie przeszkadza mi to, bo i tak zmieniam biegi jednym palcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jesteś w stanie wytłumaczyć po co ta manetka xtr?

Dlatego że cały napęd działa tak sprawnie jak działa manetka zmiany biegów.

Jestem pewien że manetka XTR działa jeszcze lepiej od XT i w połączeniu na z tylną przerzutką XT powinno śmigać jak ta lala.

Manetka XTRa to chory pomysł, nic nie zmieni w napędzie, ale t.p. XT już tak. XT ma mocniejszą sprężynę niż SLX i to powinien być ewentualnie powód wymiany na wyższą grupę, a nie gramy rzecz jasna.

Arni220 całkiem niedawno upierałeś się że chorym pomysłem jest pakować się w osprzęt XT zamiast SLX i DEORE bo że niby różnic nie ma...

Także podaruj sobie już...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Po mału klaruje mi się przejscie z 3x10 na 1x11.

1. Stwierdziłem, że słabo wyglądają korby przerobione z 3x10 na 1x11. Zebatka jest mocowana od wewnętrznej strony. Dlatego tez zakupie korbę SLX FC-M7000. Pytanie czy zebatkę do niej o wielkosci 34T zakupć od shimano dedykowaną do serii 7000 czy może Banless ??

2. Jaki łańcuch ? Zorientowałem się , ze nie polecacie Shimano. Wobec tego jaki KMC X11.93 czy KMC X11SL SuperLight Silver ?

3. Przerzutka Shimano SLX RD-M7000 Shadow+ GS. Pytanie czy GS starczy do kasety 11-46T czy SGS ?

4. Kaseta tutaj się waham czy Sunrace MX8 11-46T o stopniowaniu 11-13-15-18-21-24-28-32-36-40-46T, czy nowy shimano SLX CS-M7000 o stopniowaniu 11-13-15-17-19-21-24-28-32-37-46T. Stopniowanie lepsze ma chyba Sunrace ?

5. manetki oczywiste że Shimano Deore XT SL-M8000. Mam hamulce Shimano Deore XT BR-M785. Jaki typ I-spec zakupić dla manetek aby posowały z tymi hamulcami ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś na kalkulatorze, jak twardo będziesz mieć po zmianie? 34 z przodu i 11-46 to jest już mocno twardo. Za twardo na każdy maraton na jakim byłem w północnej Polsce. Nie zdecydował bym się na to, ani na maraton, ani w góry. Chyba, że lubisz pchać. Jak dasz zębatkę 30, to będzie ok pod górę, ale za wolno na płaskim.

 

O kosztach samego napędu razy więcej niż dwa i niższej trwałości nie wspomnę. Wymiana korby nie ma uzasadnienia.

 

Napęd 3x10 jest najlepszym i najbardziej uniwersalnym. 1x11 nie ma żadnych zalet. Dużo wyższy koszt wymiany i niższa trwałość. Straty mocy na podjazdach z powodu dużego przekosu łańcucha. Zysk na wadze na poziomie 150-200g nie ma znaczenia. Więcej waży błoto, które Ci się do opon przyklei.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Napęd 3x10 jest najlepszym i najbardziej uniwersalnym. 1x11 nie ma żadnych zalet

Ma olbrzmią mianowicie prostota obsługi. Jedziesz i zmieniasz tylko jedną wajchę patrząc cały czas na drogę. nie martwisz sie o przekosy. Oprócz tego na kierownicy robi sie porządek. Teraz mam hamulce, dwie manetki z mkonitorami, blokadę amora i manetke od Reverba. Monitorki odsuwają mi od chwytów manetki od blokady amora i reverba

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda co do prostoty obsługi tylko co z tego, skoro brakuje zakresu? By mówić o doskonałości kaseta musi mieć rozpiętość chociaż 10-50 i dopóki tak nie będzie w cenach dla biedy, to o zaletach raczej trudno mówić.

 

Odnośnie przekosów to kolego coś ci się pomyliło. Pozycjonowanie zębatki korby na 50mm nie jest wcale lepsze niż to co oferują nam napędy 2xX.

 

Porządek na kierownicy :D No ten argument często pojawiający się jest najlepszy ze wszystkich :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie wymiana na 2x10 lub 2x11 niema sensu jak mam obecnie 3x10. Te systemy nie mają zalet w porównaniu z obecnym moim. Brak przełożeń pewno będzie ale w bardzo mało sytuacjach. Obecnie i tak jeżdżę głównie na 11x34 i przedniej zębatce 32. Dlatego tez planuje założyć na przód 34 aby trochę nadgonić brak dużej zebatki z przodu. Co do porządku na kierownicy to wiesz mi ze jak masz 6 manetek każda na obejmę to skraca się kierownica i możliwość regulacji każdej z nich względem chwytu.
PS. W sumie temat nie jest o zasadności napędu 1x11 :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czołówka generuje 150Wat więcej, niż dobry amator, to mogą sobie pozwolić na 1x11. A i tak nie wszyscy z tego korzystają. Argument z powietrza. Sam autor również przyznaje, że będzie podprowadzać. Na kokpicie i tak zostają 4 manetki. To gdzie ta prostota? Bzdury. Żeby mieć kasetę 11-50 trzeba położyć 100euro na stół. I nadal będzie to kompromis dla 99.9% ludzi na forum. Na maratonach tylko skoksowani zwyrole jeżdżą na 1x11. Ale oni podjeżdżają ścianki nie zwalniając. Nikt normalny nie da rady tego zrobić. Poza tym przy 1x11 spada łańcuch jak się do tyłu zakręci. Napęd zużywa się szybciej i na nierównych szybkich zjazdach zaczyna spadać z blatu. Tyle w temacie.

Przelatałem jeden sezon na 1x. Ale wróciłem do 2x. Przy 1x zawsze jest albo za twardo pod gorę albo za wolno na płaskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli waga nie jest najważniejszym wyznacznikiem, to ja bym poszedł po prostu w pełną grupę XT z kasetą 11-46 i tyle. Z jaką zębatką jechać na przodzie, to trzeba samemu sobie wyliczyć i wypróbować na żywo. Jest też kaseta Sunrace 11-50, raczej każda przerzutka 11s SGS ogarnie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...