Skocz do zawartości

[Do 2300] Trek Marlin 6 czy Merida BigNine 100


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam na imię Artur i ze względu że jestem tutaj nowy chciałbym powitać wszystkich forumowiczów.

 

Kilka dni temu stwierdziłem brak mojego roweru w piwnicy, pomimo niezłych zabezpieczeń przykleił się komuś do ręki.  :bye2:

Z powodu uzależnienia od radochy jaką sprawia mi jazdą na 2 kółkach muszę sprawić sobie coś nowego, tylko budżet trochę mały.

I tutaj zwracam się do Was o pomoc w wyborze.

Zamarzył mi się 29er, rower wolałbym kupić w mojej okolicy w sklepie stacjonarnym ( porządny serwis na miejscu, możliwość przymiarki oraz wsparcie dla okolicznych przedsiębiorców). Zastanawiam się nad dwoma modelami oba z 2016 roku.

 

1. Trek Marlin 6 za 1999 PLN

Rama z widelcem
Rama     Aluminium Alpha Silver z częściowo zintegrowaną główką ramy, geometria G2 na ramach 29er  
Zawieszenie przednie  SR Suntour XCT, sprężyna, wstępne naprężenie, geometria G2 z przesunięciem 51 mm na rowerach 29er, skok 100 mm
Koła
Przednia piasta     Stop Formula DC20  
Tylna piasta     Stop Formula DC22  
Obręcze     Bontrager AT-550 ze stopu z 36 otworami  
Opony     Bontrager XR2, 29 x 2,20" przód, 29 x 2,00" tył 
Napęd
Manetki     Shimano Altus M310, 8-biegowe  
Przerzutka przednia     Shimano Altus  
Przerzutka tylna     Shimano Altus M280  
Korba     Shimano M131, 42/34/24  
Oś suportu     Uszczelniane łożysko kompaktowe  
Kaseta     Shimano HG31, 11-34, 8-rzędowa  
Łańcuch     KMC Z7  
Pedały     Wellgo nylonowe, platformowe  
Elementy
Siodełko     Bontrager Evoke 1  
Sztyca     Bontrager SSR, 2-śrubowe jarzmo, 27,2 mm, przesunięcie 12 mm  
Kierownica     Bontrager ze stopu, 25,4mm, wznios 15 mm  
Mostek     Bontrager ze stopu, 25,4 mm, 15 stopni  
Uchwyty     Bontrager Satellite Plus, ergonomiczne  
Stery     Bezgwintowe 1–1/8”, częściowo maszynowe, pół-zintegrowane łożyska  
Zestaw hamulcowy     Hydrauliczne hamulce tarczowe Tektro M290  

 

2. Merida BigNine 100 za  2149 PLN

RAMA
RAMA ALU Big 9 TFS BC
ROZMIAR RAMY    17"
KOLOR    MATT BLACK (SIGNAL RED/GREY)
WIDELEC    SR SUNTOUR 29 XCM HLO 100
NAPĘD
PRZEŁOŻENIA    27
PRZERZUTKA P    Shimano M3000
PRZERZUTKA T    Shimano Alivio
MANETKA P/T    Shimano Altus rapidfire
KORBA    SR SUNTOUR XCM 40-30-22 CG
KASETA    Shimano CS-HG200-9 11-34
ŁAŃCUCH    KMC X9
KOŁA
ROZMIAR KÓŁ    29"
PIASTA P/T    Alloy Disc/Alloy Disc cassette
OBRĘCZE    Merida Big Nine comp D
SZPRYCHY    Black stainless
DĘTKI    Ultralite-29
OPONA P/T    Maxxis Ikon 29er 2.2 fold
KOMPONENTY
HAMULEC P/T    Tektro Auriga hydraulic 180/160
KIEROWNICA    Merida pro OS 680 R12
MOSTEK    Merida Comp OS 6
SIODŁO    Merida Sport 5
SZTYCA    Merida comp SB12 27.2
PEDAŁY    XC pro alloy

 

Jeżdżę głównie po lasach szczególnie w okolicach Żerkowa gdzie odbywały się mistrzostwa MTB mój wzrost to 171cm, długość nogi to 78cm i 72kg wagi

Moje pytanie brzmi czy kupić słabo wyposażonego Treka z dożywotnią gwarancją na ramę czy trochę lepiej wyposażoną Meridę (bynajmniej tak mi się wydaję) z 2 letnią gwarancją na wszystko i płatnym przeglądem po 300km.

Dodam że w rowerze będę sukcesywnie wymieniał osprzęt na ten z wyższej półki. Średnio w roku robię około 5tyś km.

Jestem otwarty na propozycję innych modeli które polecicie, sklep w mojej okolicy prowadzi również sprzedaż rowerów Kellys, Kross i Unibike.

 

Za każdą wskazówkę i pomoc z góry bardzo dziękuję.  :thumbsup: 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dodam że w rowerze będę sukcesywnie wymieniał osprzęt na ten z wyższej półki.
Jako rower na teraz Merida. Jako rower na przyszłość to żadna. Po pierwsze żadna z tych ram nie jest szczególnie rozwojowa. Po drugie wymiana osprzętu to nie jest coś co można robić stopniowo, szczególnie gdy zaczynasz z niskiej półki. Nowy napęd będziesz musiał wymienić praktycznie w całości bo 8-9s nie jest kompatybilne z 10-11s. Widelec z wyższej półki będzie potrzebował nowego przedniego koła (i na odwrót) i to pod warunkiem że znajdziesz taki pasujący do taniej ramy (brak stożkowej główki ramy). Niektóre problemy da się ominąć adapterami, inne nie. Ogólnie kupno taniego roweru z myślą o uczynieniu z niego drogiego roweru to droga do nikąd. Wydasz więcej kasy i i tak gdzieś się zawiesisz, albo zbudujesz coś co jak na poniesione inwestycje ma wyraźne braki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...